10ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης –
Εικόνες του 21ου Αιώνα
7-16 Μαρτίου 2008
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ
ΜΑΝΟΣ ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ
Ο κύκλος των συνεντεύξεων Τύπου του 10ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης άνοιξε την Κυριακή 9 Μαρτίου στο Πράσινο Δωμάτιο του Ολύμπιον, με τον σκηνοθέτη Μάνο Παπαδάκη της ταινίας Μια τρύπα στο νερό που θίγει το θέμα της κατασκευής της υποθαλάσσιας αρτηρίας στη Θεσσαλονίκη.
Όπως σημείωσε χαρακτηριστικά ο σκηνοθέτης, οι πολίτες της Θεσσαλονίκης δεν είναι αρκετά ενημερωμένοι για το θέμα της υποθαλάσσιας αρτηρίας, γι αυτό και ο ίδιος επιθυμεί μέσα από το ντοκιμαντέρ του, να καλύψει αυτό το κενό. Κάνοντας λόγο για τις προσφυγές που έχουν κατατεθεί εναντίον του έργου και θα εκδικάζονταν αυτές τις ημέρες απ’ το Συμβούλιο της Επικρατείας, ο Μάνος Παπαδάκης τόνισε πως δεν έχει υπάρξει καμία εξέλιξη προς το παρόν. «Δεν συνεχίζονται οι δίκες των ενστάσεων διότι εμπλέκονται με την υπόθεση Ζαχόπουλου, ο οποίος είχε εγκρίνει την κατεδάφιση κάποιον διατηρητέων κτιρίων για το σκοπό αυτό. Επομένως περιμένουμε πρώτα να ξεκαθαριστεί η υπόθεση και μετά να πάρουν το δρόμο τους οι δίκες», είπε ο σκηνοθέτης.
Απαντώντας σε ερώτηση σχετική με το αν οι πολίτες έχουν τη δύναμη να αντιδράσουν και να ακουστεί η φωνή τους, ο κ. Παπαδάκης επεσήμανε: «Φυσικά και έχουν, με την προϋπόθεση βέβαια να συνειδητοποιήσουν τη θέση τους απέναντι στα ζητήματα. Πρέπει να κατανοήσουμε όλοι το πρόβλημα, καθώς ευθυνόμαστε κι εμείς, όταν για παράδειγμα χρησιμοποιούμε το αυτοκίνητο με λάθος τρόπο. Έχουμε προσωπική ευθύνη. Αν σταματήσουμε να χρησιμοποιούμε το αυτοκίνητο άσκοπα και κάνουμε χρήση των Μέσων μαζικής μεταφοράς δεν θα χρειάζεται η υποθαλάσσια αρτηρία ή άλλα παρόμοια έργα».
Σχολιάζοντας το γεγονός ότι στο ντοκιμαντέρ δεν υπάρχει αντίλογος, ο σκηνοθέτης εξήγησε ότι κατά τη διαδικασία της συλλογής του υλικού του ντοκιμαντέρ, απευθύνθηκε σε όλους τους αρμόδιους φορείς οι οποίοι όμως αρνήθηκαν να τοποθετηθούν.
Μιλώντας για τις απόψεις των επιστημόνων σχετικά με την υποθαλάσσια ο δημιουργός του Μια τρύπα στο νερό σημείωσε: «Οι επιστήμονες θεωρούν ότι πρέπει να γίνει η υποθαλάσσια αρτηρία με την προϋπόθεση ότι θα αποτελεί μέρος του περιφερειακού, ότι θα κλείσει δηλαδή ο κύκλος γύρω απο την πόλη. Εγώ δεν συμφωνώ με την λογική της προσέλκυσης της χρήσης του αυτοκινήτου, θεωρώ ότι θα ήταν πιο αποτελεσματικό να χρησιμοποιήσουμε τα μέσα μαζικής μεταφοράς».
Τέλος μιλώντας για την διαδικασία υλοποίησης του ντοκιμαντέρ του , είπε ότι ήταν σχετικά εύκολο να βρει το υλικό από το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην πόλη, καθώς απαιτήθηκαν μόνο τρεις ημέρες κινηματογράφησης πάνω στο συγκεκριμένο ζήτημα, ωστόσο η έρευνά του και η τεκμηρίωση των στοιχείων, ήταν διαδικασίες που απαίτησαν χρόνο και πολύ δουλειά.