H ώρα του λύκου
Le temps du loup
Ωρες προβολών: 20.45, 23.00
Σκηνοθεσία-Σενάριο: Mίκαελ Xάνεκε. Φωτογραφία: Γιούργκεν Γιούργκες. Ηθοποιοί: Ιζαμπέλ Ιπέρ, Μορίς Μπενισό, Πατρίς Σερό, Μπεατρίς Νταλ. Διάρκεια: 113'
Όταν η ¶ννα πηγαίνει μαζί με την οικογένεια της, τον άντρα της και τα δύο παιδιά της, για διακοπές στο εξοχικό τους, ανακαλύπτουν ότι δεν είναι άδειο. Κάποιοι άγνωστοι το έχουν διαρρήξει και το έχουν καταλάβει χωρίς καμιά διάθεση να το εγκαταλείψουν. Οι άγνωστοι με την απειλή ενός όπλου απαιτούν να τους παραδοθούν όσες προμήθειες υπάρχουν και ο πατέρας προσπαθεί να διαπραγματευτεί τη ζωή των παιδιών του. Σε κάποια στιγμή εκνευρισμού το όπλο του διαρρήκτη εκπυρσοκροτεί και ο άντρας σκοτώνεται μπροστά στα μάτια της γυναίκας του. Από εκεί και μετά, καθώς η ¶ννα με τα παιδιά της αρχίζουν να περιπλανιούνται σε μια ερημωμένη και πλήρως αποδιοργανωμένη επαρχία, το αρχικό οικογενειακό δράμα μετατρέπεται αφηγηματικά σε καθολικό αγώνα επιβίωσης, μέσα σ’ ένα πρωτόγνωρο τοπίο πολιτισμικής αταξίας, μετά από κάποια καταστροφή.
Ο τίτλος της ταινίας Η ώρα του λύκου είναι παρμένος από ένα αρχαίο γερμανικό ποίημα και συγκεκριμένα το «Τραγούδι του περιηγητή» που περιγράφει τον κόσμο πριν από το τέλος του. Όπως τα Παράξενα παιχνίδια ήταν μια άκρως ρεαλιστική ταινία τρόμου - χωρίς τα κλισέ των ταινιών τρόμου και η Δασκάλα του πιάνου ένα μελόδραμα ωμής καταγραφής - χωρίς τις συμβάσεις του κλασικού μελοδράματος, έτσι και Η ώρα του λύκου είναι μια επιστημονικής φαντασίας ταινία «μετά την καταστροφή» - χωρίς φουτουριστικά περιβάλλοντα και εικόνες καταστροφής, που θα τη μετέτρεπαν σ’ ένα διασκεδαστικά εξωτικό θέαμα.
Σημείο στο οποίο επιμένει ιδιαίτερα ο Μίκαελ Χάνεκε λέγοντας «όπως και όλες μου οι ταινίες, αυτή η ιστορία μιλάει για τον υπερβιομηχανικό μας, την κοινωνία της υπεραφθονίας, και, κατά συνέπεια, για τους ανθρώπους αυτούς που μπόρεσαν να θρονιαστούν πάνω στις ανέσεις αυτού του κόσμου». Και ως προς το ενδεχόμενο μιας μεγάλης καταστροφής λέει ότι τα ερωτήματα είναι: «Τι θα κάνουμε όταν έρθουμε αντιμέτωποι με μια τόσο θεμελιώδη αλλαγή; Πόσο ανθεκτική είναι η επικάλυψη του πολιτισμού μας; Πώς θα συμπεριφερθούμε ο ένας στον άλλο;»