17ο ΦΝΘ: Η Γυναίκα σε Πρώτο Πλάνο

Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΕ ΠΡΩΤΟ ΠΛΑΝΟ
 
Στο πλαίσιο του 17ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης – Εικόνες του 21ου αιώνα και σε συνεργασία με το Γραφείο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Ελλάδα, την Παρασκευή 20 Μαρτίου 2015, στις 13.00, θα πραγματοποιηθεί στο βιβλιοπωλείο ΙΑΝΟΣ (Αριστοτέλους 7) συνέντευξη Τύπου με αφορμή την φετινή Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας που εορτάστηκε στις 8 Μαρτίου. 
 
Τα δικαιώματα των γυναικών έρχονται σε πρώτο πλάνο, σε μια συζήτηση με τη συμμετοχή του ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Στέλιου Κούλογλου, του Επικεφαλής του γραφείου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Ελλάδα, Λεωνίδα Αντωνακόπουλου και των σκηνοθετών Ναντίν Σαλίμπ, Βάλερυ Κοντάκος και Κίμωνα Τσακίρη, οι οποίοι συμμετέχουν στην 17η διοργάνωση με ντοκιμαντέρ που αναδεικνύουν τον ρόλο της γυναίκας και τον αγώνα της τόσο σε προσωπικό, όσο και σε επαγγελματικό επίπεδο.
 
Αναλυτικά οι ταινίες:
 
Mother of the Unborn της Ναντίν Σαλίμπ
Η απόλυτη αλήθεια βρίσκεται στις έννοιες της ζωής και του θανάτου... Η γονιμότητα είναι πράγματι το θαύμα της δημιουργίας. Άραγε, όμως, απαντά στο ερώτημα περί ευτυχίας ή είναι απλώς μια ψευδαίσθηση; Σε μια ξεχασμένη γωνιά της Αιγύπτου ζει η «Χανάν», που προσπαθεί να κάνει παιδί εδώ και 12 χρόνια. Λόγω της στειρότητάς της, η Χανάν δεν έχει άλλη επιλογή παρά να ζει στο περιθώριο της κοινωνίας. Ταλανίζεται ανάμεσα σ’ ένα όνειρο που σιγά-σιγά απομακρύνεται και στον αγώνα της να βρει έναν τόπο ν’ ανήκει, ενώ όλα όσα την περιστοιχίζουν σχετίζονται με τη γονιμότητα και τη θνητότητα. Σε μια ονειρική αφηγηματική φόρμα, η Χανάν συμμετέχει σε άμεσες, συγκινητικές συνομιλίες για το νόημα της ζωής, της πίστης και του χρόνου.
 
Μάνα της Βάλερυ Κοντάκος
Το 1962, μια παρέα κοριτσιών έγινε πρωτοσέλιδο όταν το έσκασαν απ’ το σπίτι για να κλειστούν σε μοναστήρι. Κάθε φορά που το έσκαγαν όμως, οι γονείς τους τις έφερναν με το ζόρι πίσω, μέχρι που η τρίτη απόπειρά τους στέφθηκε με επιτυχία. Σκοπός τους όμως δεν ήταν να απομονωθούν απ’ την κοινωνία με νηστεία και προσευχή. Αυτό που ήθελαν περισσότερο απ’ οτιδήποτε άλλο, ήταν να προσφέρουν καταφύγιο σε παραμελημένα και κακοποιημένα παιδιά. Μισόν αιώνα αργότερα, οι πρωτεργάτριες του Λυρείου Παιδικού Χωριού συνεχίζουν να περιθάλπουν παιδιά χωρίς καμία βοήθεια από το κράτος και την εκκλησία. Το Μάνα είναι μια διαφορετική ιστορία γυναικείας χειραφέτησης που έχει αλλάξει τις ζωές εκατοντάδων παιδιών ως τώρα, επαναπροσδιορίζοντας την έννοια του όρου ανύπαντρη μητέρα.
 
Η αρχαιολόγος του Κίμωνα Τσακίρη
Η Γεωργία Καραμήτρου, αρχαιολόγος που έχει αφιερώσει τη ζωή της στην προστασία του φυσικού και πολιτισμικού περιβάλλοντος στην περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας, δίνει την τελευταία μάχη της καριέρας της. Έχει μερικούς μήνες μπροστά της για να σώσει ό,τι μπορεί από έναν μεγάλο αρχαιολογικό χώρο που θα χαθεί για πάντα στο βυθό μιας τεχνητής λίμνης. Στη προσπάθειά της αυτή, καλείται να αντιμετωπίσει μια σειρά από εμπόδια, να σταθεί δυνατή και να αναδείξει στο τέλος το νόημα της «προσωπικής ευθύνης» και τη σημασία να την αναλαμβάνεις.