Στο πλαίσιο των Agora Talks του 65ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 5 Νοεμβρίου, στο MOMus-Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης, συζήτηση με τίτλο «Ένα λεπτό θέμα», σε συνδιοργάνωση με το Μεσογειακό Ινστιτούτο Κινηματογράφου. Στο πάνελ συμμετείχαν ο Josef Kullengård, Eπικεφαλής της Αγοράς του Göteborg Film Festival, ο Παντελής Παντελόγλου, Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους & Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Παιδικού Κινηματογράφου, και η Αποστολία Παπαϊωάννου, Διευθύντρια στο Μεσογειακό Ινστιτούτο Κινηματογράφου (ΜΙΚ), με συντονιστική τον δημοσιογράφο και ανταποκριτή του Variety, Chris Vourlias.
Αρχικά, ο Chris Vourlias δήλωσε πως τα τελευταία χρόνια ο ορισμός της πολιτικής ορθότητας και το τι αυτή περιγράφει ως έννοια αλλάζουν διαρκώς. Ακολούθως, ο Josef Kullengård περιέγραψε την πολιτική ορθότητα ως έναν πολύ σύνθετο όρο, ο οποίος έχει πολιτικοποιηθεί πολύ τα τελευταία χρόνια. Παραθέτοντας έναν βασικό ορισμό, τη χαρακτήρισε ως τη γλώσσα, τις ενέργειες και τις πολιτικές, οι οποίες προσαρμόζονται ώστε να μην περιθωριοποιούν, προσβάλλουν ή αποκλείουν άτομα με βάση ορισμένες πτυχές του χαρακτήρα ή κάποιων βασικών γνωρισμάτων τους. Τόνισε πως είναι δύσκολο να μιλήσει κανείς για την πολιτική ορθότητα μεμονωμένα, επειδή συνδέεται με την ευρύτερη κοινωνία και τις αξίες της.
Στη συνέχεια, τον λόγο πήρε ο Παντελής Παντελόγλου ο οποίος τόνισε πως όταν μιλάμε για πολιτική ορθότητα μιλάμε για γλώσσα, και η γλώσσα σημαίνει δύναμη, άρα είναι κρίσιμη η χρήση της με τρόπο που θα μας προσφέρει ένα εργαλείο για να πλοηγηθούμε στην κοινωνική μας ζωή. Σχετικά με τον αρνητικό ορισμό της πολιτικής ορθότητας, την όρισε ως τη μετατροπή της αρχικής ανεκτικότητας σε μια πράξη αυτολογοκρισίας. Αναφέρθηκε επίσης σε περιστατικά που απασχόλησαν την ελληνική κοινή γνώμη στο παρελθόν και έφεραν στο προσκήνιο ζητήματα της πολιτικής ορθότητας, όπως η ταινία Shower Boys, η οποία προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων στην ελληνική κοινωνία, αλλά και το ντοκιμαντέρ Αδέσποτα κορμιά της Ελίνας Ψύκου.
Στη συνέχεια, η Αποστολία Παπαϊωάννου αναφέρθηκε στην πολιτική ορθότητα ως κάτι που ξεκίνησε από την αναγκαιότητα της κοινωνίας να εξομαλύνει τις διακρίσεις. Προσέθεσε πως δυστυχώς, η πολιτική ορθότητα κατέληξε να θέτει η ίδια διακρίσεις στην κινηματογραφική βιομηχανία, οδηγώντας στον περιορισμό της ελευθερίας της έκφρασης και της αυθεντικότητας. Συνέχισε δηλώνοντας πως στη βιομηχανία του κινηματογράφου οι άνθρωποι είναι πιο ευαίσθητοι πλέον, και πως οι νεότεροι επαγγελματίες μπορούν να ασκήσουν κριτική χωρίς να χάνουν την ευγένειά τους, ούτε την ουσία. Τέλος, η φετινή ambassador της Αγοράς, Victoria Hislop, που ήταν παρούσα στην συζήτηση, δήλωσε την υπερηφάνειά της σχετικά με την τηλεοπτική μεταφορά του βιβλίου της Καρτ ποστάλ στην ΕΡΤ, στην οποία δόθηκε το πρώτο φιλί μεταξύ γυναικών στην ελληνική τηλεόραση.