Στο πλαίσιο των Agora Talks του 65ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 3 Νοεμβρίου, στο MOMus-Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης, συζήτηση με τίτλο «Ο Σύνδεσμος Ανεξάρτητων Παραγωγών Οπτικοακουστικών Έργων παρουσιάζει - Creative Greece 2.0». Το πάνελ συντόνισε η Αμάντα Λιβανού, παραγωγός-ιδρύτρια της Neda Film και Αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Ανεξάρτητων Παραγωγών Οπτικοακουστικών Έργων (ΣΑΠΟΕ). Στο πάνελ συμμετείχαν η Φένια Κοσοβίτσα, παραγωγός-ιδρύτρια της Blonde AE και Πρόεδρος του ΣΑΠΟΕ, ο Κωνσταντίνος Κοντοβράκης, παραγωγός και Γενικός Γραμματέας του ΣΑΠΟΕ, και ο Walid Said, Συντονιστής Επενδύσεων της Head Gear Films. Τους ομιλητές καλωσόρισε η Αγγελική Βέργου, επικεφαλής της Αγοράς του Φεστιβάλ, επισημαίνοντας τη σημασία του δεσμού μεταξύ του Συνδέσμου Ανεξάρτητων Παραγωγών και της Αγοράς.
Στη συζήτηση αναλύθηκαν θέματα σχετικά με την ανάπτυξη της ελληνικής κινηματογραφικής βιομηχανίας, τις μεταβαλλόμενες δομές χρηματοδότησης, τις στρατηγικές διεθνείς συνεργασίες και τον κρίσιμο ρόλο της συντονισμένης χρηματοδότησης στην πρόοδο του ελληνικού οπτικοακουστικού τοπίου. Η Αμάντα Λιβανού αναφέρθηκε στην πρόσφατη συγχώνευση του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου και του ΕΚΟΜΕ σε έναν οργανισμό. Στη συνέχεια, τον λόγο πήρε η Φένια Κοσοβίτσα, η οποία έδειξε συγκρατημένη αισιοδοξία για το μέλλον της ελληνικής κινηματογραφικής βιομηχανίας, αναμένοντας την πρακτική υλοποίηση των στρατηγικών του νέου ενιαίου φορέα μέσα στο 2025, καθώς και αλλαγές στη νομοθεσία, οι οποίες θα διευκολύνουν την ανάπτυξη της εγχώριας βιομηχανίας.
Ακολούθως, ο Κωνσταντίνος Κοντοβράκης ανέλυσε τους όρους επιλέξιμη (selective) και αυτόματη (automatic) επιχορήγηση, τονίζοντας πως δεν υπάρχει υγιής και ολοκληρωμένη οπτικοακουστική βιομηχανία χωρίς επιλέξιμο πρόγραμμα στον πυρήνα της, καθώς είναι αυτό που δημιουργεί ευκαιρίες για το εγχώριο ταλέντο. Προσέθεσε, επίσης, πως παρά την υψηλή ποιότητα των ελληνικών παραγωγών, το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου ήταν το φτωχότερο στην Ευρώπη, εκφράζοντας την επιθυμία του για ένα σύστημα που θα δίνει ευκαιρίες στους ντόπιους εκκολαπτόμενους δημιουργούς.
Στο σημείο αυτό, ο Walid Said παρουσίασε την προσέγγιση της Head Gear στις χρηματοδοτήσεις οπτικοακουστικών παραγωγών, σημειώνοντας ότι οι περίπλοκες γραφειοκρατικές διαδικασίες συχνά στρέφονται εναντίον των παραγωγών. Υπογράμμισε, παράλληλα, πως στόχος της χρηματοδότησης δεν είναι ο πλουτισμός των χρηματοδοτών έναντι των παραγωγών, αλλά η ενίσχυση των δημιουργών σε ένα δίκαιο και διαφανές οικοσύστημα. Τέλος, η συζήτηση έκλεισε με ένα μήνυμα αισιοδοξίας και την υπενθύμιση πως η επένδυση στην πολιτιστική επιχειρηματικότητα είναι ουσιώδης, καθώς περιλαμβάνει σχετικά χαμηλό κόστος και υψηλή απόδοση.