Μια ξεχωριστή έκδοση με το πολύτιμο έργο ενός ιδιαίτερου, πολυδιάστατου δημιουργού, του Γιώργου Τασιούλα, παρουσιάζουν το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και η εταιρεία παραγωγής Marni Films. Καλλιτέχνης αυτοδίδακτος και αυτόνομος, λάτρης του σινεμά και των σάουντρακ και ο πρώτος που άφησε ανεξίτηλο το στίγμα του ως storyboard artist στο χώρο του σύγχρονου ελληνικού κινηματογράφου, ο Tass, όπως συνήθως υπέγραφε, έφυγε πρόωρα πριν δύο χρόνια, στην ακμή της πορείας του.
Μέρος του πολυποίκιλου και εντυπωσιακού σε αριθμό έργου του, κυρίως εκείνου που χάραξε στο πεδίο του κινηματογράφου ως storyboard artist, αλλά και εκείνου από το οποίο ξεκίνησε την πορεία του ως εικαστικός-σκιτσογράφος-κομικογράφος, αναδεικνύεται ιδανικά στις σελίδες αυτού του βιβλίου, από τον σχεδιαστή Γιάννη Καρλόπουλο.
Τις δυνατές εικόνες συνοδεύουν λίγα κείμενα, γραμμένα από στενούς φίλους ή/και συνεργάτες του Γιώργου Τασιούλα. Οι σκηνοθέτες Αλέξης Αλεξίου, Γιάννης Βεσλεμές, Πάνος Κούτρας, Χρήστος Χουλιάρας και η σκηνογράφος Μαρί Λουίζ Βαρθολομαίου-Νικολαΐδου, καταθέτουν την αξέχαστη εμπειρία της δημιουργικής σύμπραξης μαζί του σε ταινίες, αλλά και τη σχέση τους με τον ανήσυχο σινεφίλ με τις τεράστιες γνώσεις, που συχνά κατέληξε σε βαθιά φιλία.
Ο Βασίλης Κουτσουνάκης, παιδικός φίλος του Γιώργου Τασιούλα και πρόεδρος της «σαουντρακικής κοινότητας» που είχαν στήσει μαζί και με τον επίσης στενό φίλο Χρήστο «Μάνσον» Χουλιάρα, σκιαγραφεί την πολυσχιδή προσωπικότητά του. Ενώ ο συγγραφέας και σεναριογράφος κόμικς Δημήτρης Βανέλλης ασχολείται με το εικαστικό σύμπαν του καλλιτέχνη, καθώς η ανεξάντλητη έμπνευσή του που καταγράφηκε τα τελευταία 20 χρόνια κατά κύριο λόγο στο storyboard, ανάβλυσε από το πηγαίο ζωγραφικό ταλέντο του.
Τέλος, για πρώτη φορά σε ελληνική έκδοση, γίνεται μικρή αναφορά στο ίδιο το storyboard ως τέχνη, αλλά και στον ρόλο του στον ελληνικό κινηματογράφο συγκεκριμένα, καθώς το είδος δεν είναι ιδιαίτερα γνωστό στην Ελλάδα, μέσα από κείμενα της καθηγήτριας Εύης Σαμπανίκου και του σκηνοθέτη Μάρκου Χολέβα, αντίστοιχα. Έτσι ο αναγνώστης που τυχόν δεν γνωρίζει πολλά για το storyboard, μυείται σε αυτό, μέσα από το έργο ενός δημιουργού που το όρισε στη χώρα μας -κάτι που ίσως δώσει αφορμή και βήμα για περαιτέρω ενασχόληση μαζί του.
Τον συντονισμό της δίγλωσσης (ελληνικά-αγγλικά) έκδοσης «The Tass Book | The art of storyboard» ανέλαβε η συντονίστρια εκδόσεων του φεστιβάλ, Γκέλυ Μαδεμλή, ενώ την επιμέλεια η δημοσιογράφος Έφη Παπαζαχαρίου και ο σκηνοθέτης Χρήστος Χουλιάρας.
Το βιβλίο θα παρουσιαστεί στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, την Παρασκευή 10 Νοεμβρίου, στο «Πράσινο Δωμάτιο» του Ολύμπιον, στις 12 το μεσημέρι.
Το σύμπαν του Γιώργου Τασιούλα
O Γιώργος Τασιούλας (ή Τass ή αντιπρόεδρος της «σαουντρακικής κοινότητας») γεννήθηκε το 1970 στη Θεσσαλονίκη αλλά μεγάλωσε στο Μόναχο της Γερμανίας. Αν και έγινε δεκτός στη σχολή Καλών Τεχνών τόσο του Μονάχου όσο και της Αθήνας, καθώς και στο Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών (με υποτροφία), αποφάσισε να μην παρακολουθήσει καμία από τις σχολές.
Η πρώτη επαγγελματική επαφή του με τον κινηματογράφο ήταν στα γυρίσματα της ταινίας του Νίκου Νικολαΐδη Θα σε δω στην Κόλαση, αγάπη μου (1999), όπου δούλεψε ως β’ βοηθός σκηνοθέτη. Η στενή συνεργασία του με τον σπουδαίο Έλληνα δημιουργό συνεχίστηκε και στην επόμενη ταινία του, Ο χαμένος τα παίρνει όλα (2002), καθώς σχεδίασε τα storyboard αλλά επίσης δούλεψε στη σκηνογραφική ομάδα δίπλα στη Μαρί-Λουίζ Βαρθολομαίου.
Για περισσότερες από δύο δεκαετίες σχεδίαζε ασταμάτητα storyboard, αφίσες, τίτλους, concept design και artwork για ταινίες μικρού και μεγάλου μήκους, ελληνικές και ξένες τηλεοπτικές σειρές και διαφημιστικά. Αναφέρουμε ενδεικτικά κάποιους τίτλους: Σκηνοθετώντας την κόλαση και Dream Toy του Χρήστου «Μάνσον» Χουλιάρα, Τετάρτη 04:45 του Αλέξη Αλεξίου, Νορβηγία του Γιάννη Βεσλεμέ, Interruption του Γιώργου Ζώη, Μαριονέτες του Παντελή Καλατζή, Largo του Στέργιου Πάσχου, Cosmic Candy της Ρηνιώς Δραγασάκη, Ο γιος της Σοφίας της Ελίνας Ψύκου, Digger του Τζώρτζη Γρηγοράκη. Ανάμεσα στις τελευταίες δουλειές του ήταν τα storyboard για τις τηλεοπτικές σειρές 42οC και Καρτ Ποστάλ, καθώς και για τις ταινίες Dodo του Πάνου Χ. Κούτρα και Αγαπούσε τα λουλούδια περισσότερο του Γιάννη Βεσλεμέ.