Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε με το Γραφείο Τύπου και Επικοινωνίας.

«Η ιδέα μου ήταν κυρίως να προσπαθήσω να αποθανατίσω, με μια πιο ελαφριά νότα, μια εικόνα των καιρών μας μέσα από ένα συγκεκριμένο κινηματογραφικό είδος. Στη συνέχεια, θέλησα να ‘στρεβλώσω’ τους κανόνες του είδους αυτού και να εισάγω στοιχεία που δεν ανταποκρίνονται στις συμβάσεις του. Ήθελα να ‘φωτογραφίσω’ μια νέα γενιά που μοιάζει υποκινούμενη από το χρήμα, περισσότερο από οτιδήποτε άλλο, αλλά και έναν ήρωα που μπορεί να έχει ένα απλούστατο και πολύ κοινότοπο όνειρο -όπως ο πρωταγωνιστής της ταινίας- και να καταλήγει τελικά να μην μπορεί με κανέναν τρόπο να το πραγματοποιήσει»

Περισσότερα...

Ταξίδι στα Κύθηρα, Τα παιδιά του Πειραιά, Ο χαμένος τα παίρνει όλα, Αυτή η νύχτα μένει. Αγαπημένα τραγούδια από αγαπημένες ελληνικές ταινίες τραγούδησε χθες Τρίτη βράδυ, στον υπέροχο χώρο της Αίγλης – Γενί Χαμάμ, ο φετινός –και πρώτος- ambassador της Αγοράς του 59ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, Φοίβος Δεληβοριάς στους ξένους προσκεκλημένους της διοργάνωσης.

Περισσότερα...

59ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ || 1-11/11/2018

 

Έναρξη Crossroads της Αγοράς

 

Η αυλαία του 14ου Φόρουμ Συμπαραγωγών Crossroads, το οποίο εντάσσεται στην Αγορά του ΦΚΘ, άνοιξε την Τετάρτη 7 Νοεμβρίου 2018 στην Αποθήκη Γ’, στο πλαίσιο του 59ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, Ορέστης Ανδρεαδάκης καλωσόρισε θερμά τους συμμετέχοντες, προτρέποντάς τους -εκτός των επαγγελματικών υποχρεώσεων- να διασκεδάσουν επίσης, κάτι που όπως ο ίδιος τόνισε «δεν είναι δύσκολο στην Θεσσαλονίκη». Τον λόγο πήρε αμέσως μετά ο τραγουδοποιός Φοίβος Δεληβοριάς που φέτος έχει αναλάβει το ρόλο του πρώτου ambassador της Αγοράς. Πρόκειται για μια πρωτοβουλία που στοχεύει να ενώσει τα μυστικά των επαγγελματιών του κινηματογράφου με τους προσκεκλημένους του φεστιβάλ, τους δημοσιογράφους και το ευρύ κοινό. «Είμαι film maniac, καθώς βλέπω τουλάχιστον τρεις ταινίες την ημέρα. Η Αγορά, όπου βρισκόμαστε τώρα, είναι ακριβώς το μέρος όπου γεννιούνται οι ταινίες, γι’ αυτό και είμαι πολύ χαρούμενος που συμμετέχω κι εγώ ως ambassador σε αυτή», είπε ο κ. Δεληβοριάς.

Το τμήμα Crossroads της Αγοράς, με επικεφαλής την Marie-Pierre Macia, επιλέγει κινηματογραφικά σχέδια με βάση την ποιότητα του σεναρίου, τη δημιουργική ομάδα και την πιθανότητα παραγωγής τους. Στόχος του, να υποστηρίξει παραγωγούς ταινιών μεγάλου μήκους που σχετίζονται με την Κεντρική Ευρώπη, τα Βαλκάνια και τη Μεσόγειο.

Φέτος η κριτική επιτροπή του Crossroads αποτελείται από τους Ada Solomon – Παραγωγός, Hi Film Productions (Ρουμανία), Pascal Diot – Επικεφαλής του Venice Production Bridge του Φεστιβάλ Βενετίας (Ιταλία), Alexis Hofmann – Εκπρόσωπος πωλήσεων, Bac Films (Γαλλία) και Annamaria Lodato – Διεθνείς Σχέσεις ARTE (Γαλλία).

Φέτος, στο 14ο Φόρουμ Συμπαραγωγών Crossroads συμμετέχουν 15 projects.
Οι  συντελεστές τους μίλησαν γι’ αυτά κατά την διάρκεια του mini pitching που πραγματοποιήθηκε στην έναρξη της δράσης. Πιο συγκεκριμένα:

1. 40 Days, Σκηνοθεσία-παραγωγή: Πέννυ Παναγιωτοπούλου - P.P. Productions, Συμπαραγωγή: Twenty Twenty Vision, Manny Films, Ελλάδα-Γερμανία-Γαλλία

«Είναι μια ταινία για την επιβίωση. Βασίζεται στην αληθινή ιστορία ενός φύλακα σε νοσοκομείο ο οποίος χρειάζεται άμεσα χρήματα και μπλέκει σε διάφορες δυσάρεστες καταστάσεις». 

2. BARBAROSSA, Σκηνοθεσία: Σωτήρης Γκορίτσας, Παραγωγή: Ηρακλής Μαυροειδής, Άγγελος Βενέτης – Boo Productions, Ελλάδα

«Τα γυρίσματα θα ξεκινήσουν τον επόμενο χρόνο και η ιστορία αναφέρεται σε δύο αδέρφια που οι δρόμοι τους συναντιούνται και πάλι, ανακαλύπτοντας τη χαμένη περιουσία τους στο νησί όπου γεννήθηκαν».

3. BEGGAR, Σκηνοθεσία: Nadejda Koseva, Παραγωγή: Vladimir Andreev – Borough Film, Βουλγαρία Σε συνεργασία με το Sofia Meetings

«Πρόκειται για την ζωή ενός loser που προσπαθεί να σώσει την πόλη του».

4. COZ YOU’RE UGLY, Σκηνοθεσία: Sharon Angelhart, Παραγωγή: Assaf Amir - Norma Productions, Ισραήλ

«Είναι η πρώτη μου ταινία και σκιαγραφεί το πορτρέτο δύο κοριτσιών».

5. DOMINA MARIS, Σκηνοθεσία: Silvia Perra, Παραγωγή: Luca Cabriolu - Ombre Rosse Film Production, Συμπαραγωγή: Sandra da Fonseca - Blue Monday Productions, Ιταλία-Γαλλία

«Πρωταγωνιστής του φιλμ είναι ένα δωδεκάχρονο αγόρι που μετακομίζει μαζί με τον πατέρα και τον αδερφό του σε μια φάρμα μακριά από την πόλη όπου ζούσαν».

6. EVERYTHING IN ITS RIGHT PLACE, Σκηνοθεσία: Berrak Çolak, Παραγωγή: Engin Palabıyık - Harikulade Film & Müge Özen - Solis Film, Τουρκία

«Κάνουμε ταινίες σε μια χώρα που δυστυχώς δεν μας δίνει πολλές ελευθερίες. Η ταινία μας αφηγείται την ιστορία μιας γυναίκας που εξαφανίζεται».

7. INCHALLA BOY, Σκηνοθεσία: Amjad Al Rasheed, Παραγωγή: Rula Nasser, Aseel Abu Ayyash – The Imaginarium, Ιορδανία

«Μεγαλώνοντας σε μια οικογένεια με πολλές γυναίκες, άκουγα τις ιστορίες τους. Ιστορίες χωρισμού, θυσίας και βίας. Η ταινία μας είναι η ιστορία μιας γυναίκας που έχασε τον άνδρα της και κινδυνεύει να χάσει και το σπίτι της».

8. THE LAND WITHIN ME, Σκηνοθεσία: Fisnik Maxhuni, Παραγωγή: Britta Rindelaub, Jasmin Basic - Alva Film Production, Ελβετία-UNMI Kόσοβο

«Με αυτή την ταινία επιστρέφω στα πάτρια εδάφη μου, όπως και ο ήρωας μου».

9. M (working title): Σκηνοθεσία: Vardan Tozija, Παραγωγή: Darko Popov – Focus Pocus Films, Συμπαραγωγή: Miroslav Mogorovic- Art & Popcorn, ΠΓΔΜ-Σερβία

«Το φιλμ αφηγείται την ιστορία του Μάρκο που ζει με τον παρανοϊκό πατέρα του μέσα σε ένα αχανές δάσος».

10. MAYSOON, Σκηνοθεσία: Νάνσυ Μπινιαδάκη, Παραγωγή: Christopher Zitterbart – Watchmen Productions, Γερμανία Σε συνεργασία με το MFI Script 2 Film Workshop

«Η ταινία αναφέρεται σε γυναίκες που δεν παίρνουν τίποτα για δεδομένο».

 11. MIGNION, Σκηνοθεσία: Σοφία Γεωργοβασίλη, Παραγωγή: Βασίλης Χρυσανθόπουλος - Plays2place, Συμπαραγωγή: Irina Andreea Malcea – Luna Film, Ελλάδα-Ρουμανία

«Πρόκειται για μια αληθινή ιστορία που έζησα όταν ήμουν δεκαπέντε χρονών και επισκέφθηκα το μεγαλύτερο εμπορικό κατάστημα στην Αθήνα το 1997».

12. THE NIGHTSIREN, Σκηνοθεσία: Tereza Nvotová, Παραγωγή: Peter Badač - BFILM, Συμπαραγωγή: Moloko film, Σλοβακία-Τσεχία

 «Είναι μια ιστορία εξαφάνισης και μαγείας με πρωταγωνίστριες δύο νεαρά κορίτσια».

13. REGRET, Σκηνοθεσία: Kosta Đorđević, Παραγωγή: Miloš Ivanović - Kinematografska kuca, Σερβία Σε συνεργασία με το MIDPOINT

«Η ταινία μιλάει για την ανάγκη μας για αγάπη και τις προσπάθειες μας για να την κρατήσουμε».

14. THE VOICE OF AN ANGEL, Σκηνοθεσία: Τηλέμαχος Αλεξίου, Παραγωγή: Anja Wendell - Czar Film, Συμπαραγωγή: Φένια Κοσσοβίτσα – Blonde, Γερμανία-Ελλάδα

«Ένας νεαρός Έλληνας ηθοποιός που ζει στο Βερολίνο επιστρέφει στην Αθήνα μετά τον θάνατο του πατέρα του και εκεί αρχίζει να δουλεύει σε ένα drag-queen bar υποδυόμενος την μητέρα του, μια διάσημη τραγουδίστρια».

15. VORTEX, Σκηνοθεσία: Χρύσανθος Μαργκώνης, Παραγωγή: Ελένη Κοσσυφίδου - Blackbird Production, Ελλάδα

«Δύο αντίθετοι χαρακτήρες ενώνονται σε ένα ταξίδι στο πιο νότιο μέρος της Ευρώπης, την Κρήτη».

 

Το Crossroads συνεργάζεται με:

Το Crossroads συνεργάζεται επίσης και με το MIDPOINT - A Training and Networking Platform for Film and TV Development.

 

Η Αγορά, στην οποία εντάσσεται το Crossroads, αποτελεί το αναπτυξιακό κομμάτι του Φεστιβάλ, το οποίο συγκεντρώνει ένα διεθνές δίκτυο επαγγελματιών και προσφέρει το χώρο, αλλά και τις συνθήκες για συναντήσεις, συζητήσεις και επαγγελματικές συμφωνίες σε μια ανεπίσημη, φιλόξενη και επαγγελματική ατμόσφαιρα. Η Αγορά του ΦΚΘ υποστηρίζεται από το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Creative Europe του MEDIA.

Να σημειωθεί ότι τα βραβεία της Αγοράς του ΦΚΘ θα απονεμηθούν την Παρασκευή 9 Νοεμβρίου 2018, στις 22:00 στην Αποθήκη Γ’.

 

59ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ || 1-11/11/2018

 

Training Day Αγοράς: Ένας πρακτικός οδηγός για παραγωγούς και σκηνοθέτες

Πολύτιμες πρακτικές συμβουλές και οδηγίες μοιράστηκαν με νέους παραγωγούς και σκηνοθέτες καταξιωμένοι επαγγελματίες του κινηματογραφικού χώρου, στη δράση Training Day της Αγοράς, που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με το CED Media Greece, την Τρίτη 6 Νοεμβρίου 2018, στην Αποθήκη Γ΄, στο πλαίσιο του 59ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Στόχος της πρωτοβουλίας, να παρέχει χρήσιμες κατευθυντήριες γραμμές που ρίχνουν φως στους τρόπους και τις διαδικασίες μέσω των οποίων μπορούν να επιτευχθούν διεθνείς συμπαραγωγές και συνεργασίες. 

Στο φετινό Training Day παρουσιάστηκαν πληροφορίες για το Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Σαγκάης σε μια προσπάθεια προσέλκυσης συμπαραγωγών Κίνας-Ελλάδας, πραγματοποιήθηκαν παρουσιάσεις του Hellenic Film Commission του ΕΚΚ καθώς και του EKOME, δόθηκαν συμβουλές για το film marketing από εκπροσώπους της Heretic Asterisk, ενώ επίσης παρουσιάστηκαν σημεία-κλειδιά για το Blockchain, το ίντερνετ του μέλλοντος.

Στο πρώτο σκέλος της δράσης, μια τριμελής αντιπροσωπεία από το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Σανγκάης, αποτελούμενη από τους Janwen Shen (director), Edward Xu (Manager SIFF Market) and Qi Yan (manager), έδωσε στο κοινό μια σφαιρική εικόνα ενός φεστιβάλ που μπήκε στον παγκόσμιο φεστιβαλικό χάρτη το 1993 και κατόρθωσε πολύ σύντομα να καταστεί ένα από τα μεγαλύτερα και πιο εξωστρεφή φεστιβάλ της Ασίας.

 

Στατιστικά στοιχεία για το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Σανγκάης

 

Συνοπτική παρουσίαση του τμήματος της Αγοράς του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Σανγκάης

 

Πρόσθετες πληροφορίες

Στο δεύτερο σκέλος του Training Day το λόγο πήρε η Βένια Βέργου, διευθύντρια Διεθνών Οπτικοακουστικών Παραγωγών, η οποία παρουσίασε αναλυτικά τις ενέργειες και τα βήματα που έχουν γίνει από πλευράς της Hellenic Film Commission (HFC) του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, με στόχο την προσέλκυση ξένων παραγωγών στην Ελλάδα.

 

Ποιοι είναι οι κύριοι σκοποί της HFC;

 

Συμμετοχή της HFC σε διεθνείς φορείς

 

Ημερολόγιο προσεχών εκδηλώσεων

 

Χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με τη χορήγηση αδειών για γυρίσματα:

 

Τα συγκριτικά και στρατηγικά πλεονεκτήματα της Ελλάδας στην προσέλκυση ξένων παραγωγών:

 

Ενέργειες και βήματα που έχουν συντελεστεί (ή πρόκειται να συντελεστούν) προς τη σωστή κατεύθυνση:

Στο τρίτο σκέλος του Training Day τον λόγο πήρε η εκπρόσωπος του Εθνικού Κέντρου Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας (ΕΚΟΜΕ) Λίνα Μανωλοπούλου, η οποία παρουσίασε όλα όσα ισχύουν με το σύστημα Greek Cash Rebate, μέσω του οποίου οι ξένοι παραγωγοί που γυρίζουν ταινίες στην Ελλάδα λαμβάνουν επιχορηγήσεις.

 

Ποιες δαπάνες είναι επιλέξιμες για κάθε καλλιτεχνική παραγωγή από το πρόγραμμα του Cash Rebate;

 

Κατάλογος παραγωγών που δεν πληρούν τα κριτήρια του προγράμματος Cash Rebate

Αιτήσεις

Στο τέταρτο σκέλος του Training Day τον λόγο πήρε η Βίκυ Μίχα (Heretic Asterisk Film), η οποία μοιράστηκε με το κοινό τις επαγγελματικές της εμπειρίες όσον αφορά τις στρατηγικές του μάρκετινγκ στην κινηματογραφική παραγωγή.

Τι είδους εργαλεία υπάρχουν ούτως ώστε να παρουσιάσει κάποιος το κινηματογραφικό του πρότζεκτ;

Πρώτος τύπος εργαλείων: B2B Materials

Κατά κάποιο τρόπο, πρόκειται για το πώς δρα η βιομηχανία εντός της βιομηχανίας. Χρησιμοποιούνται για να παρουσιαστεί και να γίνει γνωστό το πρότζεκτ στους επαγγελματίες της βιομηχανίας, προκειμένου να προσελκυστούν διανομείς και sales managers.

 

Δεύτερος τύπος εργαλείων: B2C Materials

Χρησιμοποιούνται με σκοπό να γίνει γνωστό το πρότζεκτ στο κοινό, επομένως όταν βγει η ταινία στις αίθουσες είναι εξαιρετικά σημαντικό να επιλεγεί το είδος των εργαλείων του μάρκετινγκ που θα χρησιμοποιηθούν και ο τρόπος με τον οποίο θα παρουσιαστεί η ταινία στο ευρύ κοινό. Έχουν εκπονηθεί πολλές μελέτες που προσφέρουν στοιχεία για τις τάσεις που ακολουθεί το ευρωπαϊκό κοινό στην εποχή μας. Οι ταινίες που γυρίζονται στην Ευρώπη θεωρείται ότι διαθέτουν πρωτότυπο περιεχόμενο, ότι διεγείρουν την κριτική σκέψη, αλλά την ίδια στιγμή φέρουν την ταμπέλα της «αργής ταινίας», με πλοκή που κουράζει τον θεατή. Τα τρέιλερ αξιολογούνται ως το πιο αποτελεσματικό εργαλείο πειθούς για τον θεατή. Επίσης, εξακολουθεί να ισχύει ότι η πιο αποτελεσματική τεχνική μάρκετινγκ έγκειται στη στόμα-με-στόμα διαφήμιση. Οι συγκεκριμένες μελέτες είναι απαραίτητες προκειμένου να συγκεντρώσουν οι ενδιαφερόμενοι στοιχεία και δεδομένα που θα βοηθήσουν στην παρουσίαση της ταινίας στην κινηματογραφική βιομηχανία.

 

Ποιοι είναι οι σημαντικότεροι πυλώνες μιας ανάλυσης μάρκετινγκ;

 

Ποια είναι τα σημαντικότερα εργαλεία σε μια στρατηγική μάρκετινγκ;

Εξαρτάται, φυσικά, από το είδος της στρατηγικής που θα επιλεγεί. Επίσης, τα εργαλεία διαφοροποιούνται ανάλογα με το στάδιο (πχ ανάπτυξη της ταινίας / έξοδός της στις αίθουσες). Ορισμένα από τα σημαντικότερα εργαλεία είναι τα εξής:

 

Πόσο σημαντικό είναι το τρέιλερ για μια ταινία;

Πώς πρέπει να χρησιμοποιούνται οι πλατφόρμες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης;

Πρέπει να έχετε πάντα κατά νου το πώς, το τι και το πότε, διότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης πολύ συχνά χρησιμοποιούνται με λανθασμένο τρόπο, απόρροια και του γεγονότος ότι θεωρούνται μια εξαιρετικά φτηνή λύση για το μάρκετινγκ της ταινίας. Απαιτείται πλάνο και στρατηγική, αυτά τα μέσα λέγονται κοινωνικής δικτύωσης για κάποιο λόγο. Για να εξασφαλίσετε την απήχηση, πρέπει να προσφέρετε κάτι διαφορετικό, να βρείτε τη φωνή που ταιριάζει στη δική σας ταινία.

Στο τελευταίο σκέλος του Training Day το οποίο έφερε τον τίτλο «Ο κόσμος σε αναμονή: το Blockchain και οι νέοι δρόμοι της ανεξάρτητης κινηματογραφικής διανομής», ο Jordi Wijnalda, curator και συντονιστής περιεχομένου στη Cinemarket, μίλησε για το Blockchain και την online εταιρία Cinemarket.

 

Σε τι συνίσταται το Blockchain;

 

Ποια είναι η σύνδεσή του με την κινηματογραφική βιομηχανία;

Το Φεστιβάλ αποχαιρετά τον Κώστα Βρεττάκο

Το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης αποχαιρετά τον Κώστα Βρεττάκο, έναν άνθρωπο του κινηματογράφου, των γραμμάτων, των Τεχνών, έναν φίλο του φεστιβάλ.

Από την μεγάλου μήκους ταινία του, Τα παιδιά της Χελιδόνας, ως τα βιβλία του, διαποτισμένα πάντα από το κινηματογραφικό του βλέμμα, ο Κώστας Βρεττάκος δεν έπαυε ποτέ να μας ξαφνιάζει με το πολύπλευρο ταλέντο του και την διεισδυτική ματιά του στον κόσμο.

Μέσα από τις θεσμικές θέσεις από τις οποίες υπηρέτησε τον ελληνικό κινηματογράφο, βοήθησε ουσιαστικά στην προώθηση των νέων δημιουργών, αλλά και στην προσέλκυση διεθνών συμπαραγωγών στις ελληνικές ταινίες, διευρύνοντας τα ελληνικά κινηματογραφικά σύνορα.

Στην Τίνα και στους οικείους του, εκφράζουμε τα ειλικρινή συλλυπητήριά μας

 

«Μια πρόδρομη μορφή αυτού που ονομάζουμε σήμερα layout συναντάται στην Αναγέννηση, στα πρόχειρα σκίτσα όλων των μεγάλων ζωγράφων -παρεμπιπτόντως, είμαι βέβαιος ότι αν ζούσε σήμερα ο Ντα Βίντσι θα είχε στραφεί στο animation». 

Περισσότερα...