Αφού καλωσόρισε το κοινό, ο Ανδρέας Κωνσταντίνου τόνισε: «Αυτή η μεγάλη, διεθνής κινηματογραφική διοργάνωση, πλησιάζει στο τέλος της. Δέκα μέρες γεμάτες εικόνες, ήχους, συναισθήματα και ιδέες, σε λίγα λεπτά θα περάσουν και επίσημα στην ιστορία». Ευχαρίστησε τους χορηγούς του Φεστιβάλ, ενώ αναφέρθηκε ιδιαιτέρως στο αναπτυξιακό τμήμα της διοργάνωσης, την Αγορά, που φέτος φιλοξένησε 25 εξαιρετικά σχέδια νέων ταινιών, αλλά και 260 ταινίες από όλο τον κόσμο στο Film Market, σημειώνοντας επίσης ότι στο πλαίσιο της Αγοράς πραγματοποιήθηκαν 450 συναντήσεις ανάμεσα σε επαγγελματίες του κινηματογραφικού χώρου, ενώ τα βραβεία του τμήματος ξεπέρασαν τα 250.000€ σε χρηματικά έπαθλα και υπηρεσίες.
Αμέσως μετά, ξεκίνησε η απονομή των βραβείων του 58ου Φεστιβάλ. Πρώτα δόθηκαν τα βραβεία κοινού Fischer, που εκφράζουν τις προτιμήσεις των θεατών του Φεστιβάλ. Η κ. Διονυσία Σιμάτου, Senior Brand manager της Fischer από την Αθηναϊκή Ζυθοποιία, η οποία έκανε την απονομή, στάθηκε στο γεγονός ότι φέτος είναι μια χρονιά που ακολουθεί τη δεκαετή επέτειο της συνεργασίας της Fischer με το ΦΚΘ και, όπως όλες οι χρονιές που ακολουθούν τις επετείους, ίσως να φαντάζουν λίγο νοσταλγικές και αμήχανες. «Αυτό που μένει όμως, μετά τις επετείους είναι η ουσία των πραγμάτων. Αυτό γιορτάζουμε κάθε χρόνο, αυτό γιορτάζουμε και φέτος με όλους εσάς να αναδεικνύετε ταλέντα μέσα από τα διαγωνιστικά τμήματα του φεστιβάλ. Καθ’ όλη την διάρκειά του, παρακολουθήσαμε εξαιρετικές ταινίες που μας υπενθύμισαν ότι το πάθος και η αγάπη για δημιουργία ξεπερνούν τα όποια εμπόδια, τηρουμένων των αναλογιών. Σε όλες τις συμμετοχές αξίζει ένα μεγάλο μπράβο για την προσπάθειά τους και το εξαιρετικό αποτέλεσμα» πρόσθεσε. Η ίδια επισήμανε ότι τα βραβεία κοινού Fischer είναι ένας θεσμός πλέον στο πλαίσιο του φεστιβάλ, που το κοινό αγκαλιάζει και στηρίζει, ευχαριστώντας τους συντελεστές, τους εθελοντές και το κοινό του Φεστιβάλ για τη μοναδική εμπειρία.
Το βραβείο κοινού Fischer Ελληνικής Ταινίας - Μιχάλης Κακογιάννης για ταινία του Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου 2017 (πρεμιέρα), δόθηκε στην ταινία Ιστορίες Χωρίς Χρόνο σε σκηνοθεσία Βασίλη Ραΐση. Το βραβείο παρέλαβε ο κ. Αντώνης Καρτάλης από την ομάδα παραγωγής της ταινίας, ο οποίος επισήμανε ότι όλοι οι συντελεστές του φιλμ, περισσότεροι από 400, δούλεψαν εθελοντικά, έχοντας παράλληλα ένα κοινό σημείο αναφοράς: τη φοίτησή τους στη Σχολή Μωραΐτη, όπου εν μέρει διαδραματίζεται το φιλμ.
Το βραβείο κοινού Fischer για ταινία του Διεθνούς Διαγωνιστικού δόθηκε στην ταινία Lucky σε σκηνοθεσία του Τζον Κάρολ Λιντς. Το βραβείο παρέλαβε ο σκηνοθέτης, ο οποίος ευχαριστώντας το κοινό δήλωσε ότι είναι ιδιαίτερα τιμητικό ένα τέτοιο βραβείο, γιατί δείχνει την απήχηση σε αυτούς στους οποίους προορίζονται οι ταινίες. «Η ταινία αφιερώνεται στον Χάρι Ντιν Στάντον, έναν από τους μεγαλύτερους ηθοποιούς της γενιάς του. Ήταν η προσπάθεια μας να αποτεθεί ένας φόρος τιμής στην αριστοτεχνική ικανότητά του να ζει τη στιγμή, να υπάρχει» υπογράμμισε ο σκηνοθέτης.
Το βραβείο κοινού Fischer για ταινία του τμήματος «Ματιές στα Βαλκάνια» έλαβε η ταινία Μυστικό συστατικό του Γκιόρτσε Σταβρέσκι. Ο σκηνοθέτης εξέφρασε τη χαρά και τη συγκίνησή του, τονίζοντας τις ομοιότητες του λαού της χώρας του με τον ελληνικό λαό ευχαριστώντας παράλληλα το κοινό που γέμισε τις αίθουσες στις προβολές της ταινίας του.
Τέλος, το βραβείο κοινού Fischer για ταινία του τμήματος «Ανοιχτοί Ορίζοντες» δόθηκε στην ταινία Εντός ορίων σε σκηνοθεσία Φίλιπ φαν Λέου, ο οποίος με χαρά ευχαρίστησε το φεστιβάλ και το κοινό μέσα από ένα βιντεοσκοπημένο μήνυμα.
Το Φεστιβάλ φιλοξένησε για ακόμη μια χρονιά, τα βραβεία Νεότητας Φοιτητών Πανεπιστημίων της Θεσσαλονίκης που απονέμονται σε ταινίες του Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου 2017 (πρεμιέρα). Η επιτροπή, που αποτελείται από τους φοιτητές του ΑΠΘ και του Πανεπιστημίου Μακεδονίας Στέφανο Αγγελή, Καλλιόπη Αλέτρα, Αναστάση Δαλλή, Γεώργιο Δήμογλου και Στεφανία Τσιβελεκίδου, είναι μια εκπαιδευτική πρωτοβουλία του τμήματος Κινηματογράφου του ΑΠΘ, με την επιμέλεια της Δέσποινας Μουζάκη, αναπληρώτριας καθηγήτριας και προέδρου του εν λόγω τμήματος. Στη σκηνή του Ολύμπιον ανέβηκαν η κ. Αλετρά και ο κ. Δήμογλου, οι οποίοι απένειμαν τα βραβεία.
Το ειδικό βραβείο της επιτροπής νεότητας δόθηκε στην ταινία Do It Yourself του Δημήτρη Τσιλιφώνη «για τη δυναμική, τη ζωντάνια και τον κωμικό χαρακτήρα που τη διακρίνει», όπως υπογράμμισε η επιτροπή. Παραλαμβάνοντας το βραβείο, ο διευθυντής φωτογραφίας της ταινίας Άγγελος Παπαδόπουλος δήλωσε πανευτυχής για τη βράβευση, σημειώνοντας, μεταξύ άλλων, ότι για τους περισσότερους από τους συντελεστές, αυτό είναι το πρώτο τους φιλμ μεγάλου μήκους. Στη συνέχεια, η επιτροπή απένειμε το βραβείο καλύτερης ταινίας στο φιλμ Πολυξένη της Δώρας Μασκλαβάνου «μια συγκινητική ιστορία με έντονο ιστορικό υπόβαθρο που άγγιξε βαθιά τις ψυχές μας μέσα από τους χαρακτήρες και τις ερμηνείες των ηθοποιών», σύμφωνα με το σκεπτικό της επιτροπής. Παραλαμβάνοντας το βραβείο, η σκηνοθέτιδα το χαρακτήρισε ιδιαίτερα σημαντικό, καθώς, όπως είπε μεταξύ άλλων, «το παραλαμβάνω από μια ομάδα νέων, για ένα κορίτσι που κατάφερε να ζήσει μόνο τη νεότητά του».
Στη συνέχεια, απονεμήθηκε το βραβείο της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου για την καλύτερη ελληνική ταινία του 58ου Φεστιβάλ, το οποίο δόθηκε στο φιλμ Ρόζμαρι του Άδωνι Φλωρίδη. Το βραβείο απένειμε εκ μέρους της ΠΕΚΚ ο Δημοσθένης Ξιφιλίνος, επισημαίνοντας ότι η ταινία «συνδυάζει την κοινωνική οξυδέρκεια και την εκφραστική οικονομία, δίπλα στο παιχνίδι με τα κινηματογραφικά είδη και τις εναλλαγές του ύφους. Η αναμέτρηση της πραγματικότητας με την αναπαράστασή της ενισχύει τα παραπάνω. Κυρίως όμως, ο ίδιος ο τίτλος μας θυμίζει ή υπαινίσσεται ότι το δαιμόνιο μπορεί να μην περιορίζεται αποκλειστικά στην υπερατλαντική δυτική μυθολογία, αλλά να φτάνει στη Μεσόγειο, στη γειτονιά μας, στο διπλανό διαμέρισμα, να συγκατοικεί μαζί μας , να εδρεύει μέσα μας». Στο βιντεοσκοπημένο μήνυμα που έστειλε ο σκηνοθέτης ευχαρίστησε θερμά για τη διάκριση, αφιερώνοντας το βραβείο στην οικογένειά του.
Φέτος η ΕΡΤ απένειμε στο 58ο Φεστιβάλ δύο νέα βραβεία με τίτλο «Νέος Κινηματογράφος», δηλώνοντας την πρόθεσή της να ενισχύει δημιουργούς οι οποίοι αναζητούν και πειραματίζονται πάνω σε καινούργιες κινηματογραφικές φόρμες. Τα βραβεία απονεμήθηκαν σε δύο ελληνικές ταινίες που πραγματοποίησαν πρεμιέρα στο φετινό Φεστιβάλ και συνοδεύτηκαν από χρηματικά βραβεία των 3.000 και 2.000 ευρώ αντίστοιχα. Η κριτική επιτροπή, με μέλη τους Μαρία Κουφοπούλου, Σουλτάνα Χατζηγεωργίου, Γιώργο Βαρελά, Δημήτρη Καραθανάση και Τηλέμαχο Κοεμτζόπουλο, έδωσε το πρώτο βραβείο στο φιλμ Αγκάθι σε σκηνοθεσία Γαβριήλ Τζάφκα. Την απονομή έκανε ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΤ Βασίλης Κωστόπουλος. Ο Γαβριήλ Τζάφκας, παραλαμβάνοντας το βραβείο, ευχαρίστησε την ΕΡΤ για την υποστήριξη και επισήμανε, μεταξύ άλλων, ότι αποτελεί έναν βασικό πυλώνα της καλλιτεχνικής του διαμόρφωσης. Το δεύτερο βραβείο «Νέος Κινηματογράφος» δόθηκε στην ταινία «Too Much Info Clouding Over My Head» σε σκηνοθεσία Βασίλη Χριστοφιλάκη, ο οποίος παρέλαβε το βραβείο κατενθουσιασμένος, δηλώνοντας ότι δεν το περίμενε καθόλου κι ευχαριστώντας πολύ όλους τους συντελεστές της ταινίας του.
Σειρά είχε το βραβείο «Ανθρώπινες Αξίες» που απονέμει ο τηλεοπτικός σταθμός της Βουλής των Ελλήνων (Βουλή Τηλεόραση) σε μια ταινία του Διεθνούς Διαγωνιστικού του Φεστιβάλ. Η φετινή επιτροπή αποτελούνταν από τους Κώστα Δήμο, Άρη Φατούρο και Βασίλη Δούβλη που επέλεξαν την ταινία Για την Οικογένεια του Κάντεμιρ Μπαλάγκοφ. Ο βουλευτής Α' Θεσσαλονίκης Τριαντάφυλλος Μηταφίδης, που ανακοίνωσε και απένειμε το βραβείο, μετέφερε τα συγχαρητήρια του προέδρου της Βουλής Νίκου Βούτση και πρόσθεσε: «Η Βουλή των Ελλήνων συνεχίζει για δέκατη τρίτη συνεχή χρονιά την εξαιρετική της συνεργασία με το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Φέτος ο τηλεοπτικός σταθμός της Βουλής βραβεύει ένα δυνατό οικογενειακό και κοινωνικό δράμα που αφηγείται με λιτότητα και τόλμη την ιστορία της ατίθασης κόρης μιας εβραϊκής οικογένειας που, στη Ρωσία του 1998, σε μια εποχή κοινωνικής και πολιτικής αστάθειας, όπου κυριαρχούν οι εθνικιστικές και θρησκευτικές συγκρούσεις, η βία και ο ρατσισμός, τολμά να αμφισβητήσει τις καταπιεστικές οικογενειακές και κοινωνικές δομές και να εξεγερθεί διεκδικώντας την χειραφέτηση και την ελευθερία της». Με αφορμή και την προσεχή επέτειο της 17ης Νοέμβρη, ο κ. Μηταφίδης αφιέρωσε το βραβείο στη μνήμη του πρωτεργάτη του Φεστιβάλ Παύλο Ζάννα, για τον οποίο σημείωσε, μεταξύ άλλων, ότι συνελήφθη το 1968 στη Θεσσαλονίκη για την ενεργό συμμετοχή του στην αντιστασιακή οργάνωση Δημοκρατική Άμυνα, καταδικάστηκε σε φυλάκιση 10,5 ετών και αφέθηκε ελεύθερος στις αρχές του 1972.
Στη συνέχεια, απονεμήθηκε το νέο βραβείο που θεσπίζει το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, το οποίο συνοδεύεται από το χρηματικό ποσό των 5.000 ευρώ και δίνεται σε ελληνική ταινία πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη που πραγματοποίησε πρεμιέρα στο φεστιβάλ. Η επιτροπή αποτελούνταν από την Γκίντα Μίκλεμπουστ, επικεφαλής της New Nordic Films, τη Λετίσια Κούλικ, ακόλουθο Οπτικοακουστικών Μέσων του Γαλλικού Ινστιτούτου στην Ελλάδα και τον Μιχάλη Κωνσταντάτο, σκηνοθέτη. Την απονομή έκαναν ο Διευθυντής Προώθησης του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου Κώστας Αϊβαλιώτης και ο Μιχάλης Κωνσταντάτος, οι οποίοι έδωσαν το βραβείο στην ταινία Too Much Info Clouding Over my Head του Βασίλη Χριστοφιλάκη, για «τις φωτεινές λεπτομέρειες, το ιδιαίτερο σύμπαν, την αμεσότητα, την ειλικρίνεια και την απλότητα της ταινίας του», σύμφωνα με το σκεπτικό της επιτροπής. Ο σκηνοθέτης ανεβαίνοντας για άλλη μια φορά στη σκηνή του Ολύμπιον, παρέλαβε το βραβείο του με μεγάλη χαρά, ευχαριστώντας θερμά για τη διάκριση.
Έπειτα, απένειμε τα βραβεία της η κριτική επιτροπή της Διεθνούς Ομοσπονδίας Κριτικών Κινηματογράφου (FIPRESCI), αποτελούμενη από την Όλα Σάλβα (Πρόεδρος, Πολωνία), Τόμας Αμπελτσχάουζερ (Γερμανία) και Θόδωρο Γιαχουστίδη (Ελλάδα). Αρχικά η κ. Σάλβα ανακοίνωσε την ειδική μνεία της επιτροπής στο φιλμ Winter Brothers του Χλίνουρ Πάλμασον, «μια όμορφη, ολοκληρωμένη και μαγευτική κινηματογραφική εμπειρία, που αποδεικνύει ότι το πάθος, η αφοσίωση και η καλλιτεχνική ελευθερία είναι τα πιο σημαντικά συστατικά στη δημιουργία ταινιών». Ο σκηνοθέτης παρέλαβε το βραβείο του εμφανώς συγκινημένος, ευχαριστώντας όλους τους συνεργάτες και συντελεστές του φιλμ. Στη συνέχεια, δόθηκε το βραβείο FIPRESCI για ταινία του Διεθνούς Διαγωνιστικού, που κέρδισε το φιλμ Χωρίς όνομα, χωρίς υπογραφή του Βαΐντ Τζαλιλβάντ, «μια ψύχραιμη απεικόνιση της ταξικής σύγκρουσης στο σύγχρονο Ιράν, ένα οπτικά εντυπωσιακό με εξαιρετικές ερμηνείες ηθικό δράμα για την ενοχή, την υπευθυνότητα και την τιμή», σύμφωνα με το σκεπτικό της επιτροπής. Ακολούθως, ο Θόδωρος Γιαχουστίδης απένειμε το βραβείο FIPRESCI για ταινία του Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου 2017 (πρεμιέρα) στην ταινία Too Much Info Clouding Over my Head του Βασίλη Χριστοφιλάκη, «μια ανεπιτήδευτη, ευφάνταστη, σουρεαλιστική και γεμάτη χιούμορ καταγραφή της περιπέτειας του να κάνεις ταινία στην Ελλάδα σήμερα». Ο σκηνοθέτης παραλαμβάνοντας το βραβείο του δήλωσε ότι αυτή είναι μια από τις καλύτερες βραδιές της ζωής του.
Προχωρώντας στα επίσημα βραβεία του Φεστιβάλ, πρώτα απονεμήθηκαν τα βραβεία του νέου Διαγωνιστικού τμήματος με ταινίες VR/Virtual Reality (Εικονική Πραγματικότητα),που εγκαινιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα και τα Βαλκάνια και αποτελεί «μια νέα κινηματογραφική εμπειρία που θολώνει τα όρια μεταξύ παρακολούθησης και φυσικής παρουσίας του θεατή μέσα στο κάδρο» όπως σημείωσε χαρακτηριστικά ο παρουσιαστής της τελετής Ανδρέας Κωνσταντίνου. Η κριτική επιτροπή αποτελούνταν από τους Έμμα Μπόα, projects manager του Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Εδιμβούργου, Αλίκη Τσιρλιάγκου, ιστορικό τέχνης /διευθύντρια Nitra Gallery και Άρη Δημοκίδη, αρχισυντάκτη lifo.gr. Την απονομή στη σκηνή του Ολύμπιον έκαναν οι Αλίκη Τσιρλιάγκου και Άρης Δημοκίδης, οι οποίοι απένειμαν πρώτα Ειδική Μνεία στο φιλμ Περί τυφλότητας των Πίτερ Μίντλτον και Τζέιμς Σπίνεϊ. Το βραβείο του τμήματος VR, το οποίο συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο 3.000 ευρώ -μια χορηγία του Σερβικού Κέντρου Κινηματογράφου- απονεμήθηκε στο φιλμ Bloodless της Τζίνα Κιμ, «μια ατρόμητη και ασυμβίβαστη ταινία που χρησιμοποιεί εξαιρετικά το VR για να δημιουργήσει μια εντελώς συναρπαστική εμπειρία με πρωτοποριακή, πρωτότυπη και έντονα ατμοσφαιρική φύση», σύμφωνα με το σκεπτικό της επιτροπής.
Τέλος, απονεμήθηκαν τα βραβεία της Διεθνούς Κριτικής Επιτροπής για το Διεθνές Διαγωνιστικό Τμήμα του 58ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Στη σκηνή του Ολύμπιον ανέβηκαν τα τέσσερα από τα συνολικά πέντε μέλη της επιτροπής: η ηθοποιός Μαρία Ναυπλιώτου (Ελλάδα), ο ηθοποιός, σεναριογράφος και σκηνοθέτης Πέιμαν Μααντί (Ιράν-ΗΠΑ), ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Κάρλοβι Βάρι Κάρελ Οχ (Τσεχία) και ο sound designer Μπρουνό Ταριέρ (Γαλλία). Η σκηνοθέτιδα, σεναριογράφος και παραγωγός Ανμαρί Τζασίρ (Παλαιστίνη), πέμπτο μέλος της επιτροπής, είχε αποχωρήσει από τη Θεσσαλονίκη λίγες ώρες πριν την τελετή.
Η πρώτη Ειδική Μνεία της επιτροπής ανακοινώθηκε από τον Κάρελ Οχ και δόθηκε στον ηθοποιό Χάρι Ντιν Στάντον και «το τελευταίο χαμόγελό του στο φιλμ Lucky του Τζον Κάρολ Λιντς», όπως σημείωσε σχετικά. Ο σκηνοθέτης παρέλαβε το βραβείο και είπε χαρακτηριστικά, μεταξύ άλλων, για τον Στάντον, πρωταγωνιστή του φιλμ του: «Δεν υπάρχει άνθρωπος που αγαπά τον κινηματογράφο και δεν έχει μεγαλώσει βλέποντας ταινίες του. Σκοπός μου είναι να μεταφέρω αυτό το χαμόγελο στα Φεστιβάλ όλου του κόσμου».
Η δεύτερη Ειδική Μνεία της επιτροπής δόθηκε για τον ήχο της ταινίας Winter Brothers του Χλίνουρ Πάλμασον. Παραλαμβάνοντας το βραβείο, ο σκηνοθέτης της ταινίας εξέφρασε την αγάπη του για ό,τι έχει να κάνει με τον ήχο σε μια ταινία, υπογραμμίζοντας ότι θα επικοινωνήσει με τον sound designer του φιλμ του για να του μεταφέρει τα χαρμόσυνα νέα.
Το βραβείο Σεναρίου δόθηκε στους Ζιλ Κουλίερ και Τομ Ντιπόν για το σενάριο της ταινίας Φορτίο σε σκηνοθεσία του Ζιλ Κουλίερ. Το βραβείο απένειμε o Πέιμαν Μααντί και στο βίντεο που ακολούθησε ο σκηνοθέτης ευχαρίστησε το Φεστιβάλ για την μεγάλη τιμή, προτρέποντας όλους να έχουν μια όμορφη συνέχεια της βραδιάς.
Στη συνέχεια, η Μαρία Ναυπλιώτου απένειμε το βραβείο Γυναικείας Ερμηνείας, το οποίο δόθηκε στην Ντάρια Ζόβνερ για την ερμηνεία της στην ταινία Για την οικογένεια του Κάντεμιρ Μπαλάγκοφ. Αμέσως μετά, η ίδια απένειμε το βραβείο Ανδρικής Ερμηνείας στον ηθοποιό Ρέινε Μπρίνολφσον, πρωταγωνιστή της ταινίας Κοράκια του Γιενς Ασούρ.
Τον Χάλκινο Αλέξανδρο - Ειδικό Βραβείο Κριτικής Επιτροπής για καλύτερη σκηνοθεσία απένειμε ο Μπρουνό Ταριέρ στον Χλίνουρ Πάλμασον και την ταινία του Winter Brothers. O σκηνοθέτης ευχαρίστησε συγκινημένος για ακόμη μια φορά το Φεστιβάλ, αναφερόμενος στη μεγάλη τιμή που του έγινε από το θεσμό.
Ο Αργυρός Αλέξανδρος - Ειδικό βραβείο Κριτικής Επιτροπής δόθηκε στην ταινία Χωρίς όνομα, χωρίς υπογραφή του Βαΐντ Τζαλιλβάντ (Ιράν). Την απονομή του βραβείου έκανε ο Πέιμαν Μααντί. Σε βιντεοσκοπημένο μήνυμα που απηύθυνε στο κοινό του Φεστιβάλ, ο σκηνοθέτης από το Ιράν σημείωσε, μεταξύ άλλων, ότι είναι ιδιαίτερα ευτυχισμένος, γιατί αυτό το βραβείο του απονέμεται στην Ελλάδα, τη χώρα του Αριστοτέλη που αγαπά πάρα πολύ, και στην οποία το θέατρο και ο κινηματογράφος χρωστάνε πολλά.
Τέλος, ο Κάρελ Οχ, αφού ευχαρίστησε θερμά τους συντελεστές του Φεστιβάλ, απένειμε τον Χρυσό Αλέξανδρο - Βραβείο Καλύτερης Ταινίας «Θόδωρος Αγγελόπουλος» στην ταινία Κοράκια του Γιενς Ασούρ. Πρόκειται για το κινηματογραφικό ντεμπούτο του διάσημου φωτογράφου από τη Σουηδία Γιενς Ασούρ, μια δραματική, αγωνιώδη ελεγεία για τα βάρη της οικογένειας και τη δύναμη του αναπόφευκτου, που διαδραματίζεται στην επαρχία της Σουηδίας στη δεκαετία του '70.
Μετά την απονομή, η βραδιά έκλεισε με την προβολή σε πανελλήνια πρεμιέρα της ταινίας Το πάρτι της Σάλι Πότερ, μια ξεκαρδιστική μαύρη κωμωδία δωματίου με εντυπωσιακό καστ που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει τους Πατρίσια Κλάρκσον, Μπρούνο Γκαντς, Κίλιαν Μέρφι και Τίμοθι Σπολ. Η σκηνοθέτιδα στο βιντεοσκοπημένο μήνυμά της είπε ότι έχει εξαιρετικές μνήμες από την Θεσσαλονίκη από τη χρονιά που παρουσίασε την ταινία της Ορλάντο και ευχαρίστησε το Φεστιβάλ που της δίνει τη δυνατότητα να βρίσκεται, έστω και πνευματικά κοντά του. «Το φιλμ μου είναι μια κωμωδία, πλαισιωμένη από μια τραγωδία. Μιλά για σοβαρά πολιτικά και κοινωνικά ζητήματα, ιδωμένα μέσα από τη ματιά των ανθρώπινων σχέσεων. Οι ήρωες έρχονται αντιμέτωποι με τους αληθινούς φόβους τους, αλλά και με τις προκλήσεις που προκαλούνται από τις πιο βαθιές πεποιθήσεις και επιθυμίες τους. Όλα αυτά, προσπαθώ να τα αποτυπώσω μέσω του γέλιου που είναι τόσο θεραπευτικό, όσο και διασκεδαστικό» σημείωσε η Σάλι Πότερ.
Σε ολόκληρη τη διάρκεια της τελετής, υπήρχε διερμηνεία στη νοηματική γλώσσα.