Η Σελίν και η Ζιλί πάνε βαρκάδα

Céline et Julie vont en bateau

Σε έναν κόσμο οργανωμένο σε ζεύγη αντιθέτων, μια βιβλιοθηκονόμος που λατρεύει τα μεταφυσικά πειράματα γνωρίζει τυχαία μια περφόρμερ που βιοπορίζεται κάνοντας μαγικά κόλπα. Οι δυο τους θα γίνουν κολλητές φίλες και θα αλωνίσουν το Παρίσι αναζητώντας στα πιο απίθανα μέρη τη λύση του γρίφου που στοιχειώνει μια απόκοσμη έπαυλη – το σπίτι της μυθοπλασίας, εκεί όπου κάθε μέρα εκτυλίσσεται ένα μυστηριώδες θέαμα που κρατάει όμηρο ένα μικρό κορίτσι. Χειμαρρώδες σαν την κοίτη του Σηκουάνα, ψυχοτροπικό κι ευφάνταστο, ντελιριακό κι όμως περίτεχνα δομημένο και υπολογισμένο ως το τελευταίο του ρακόρ, ονειρικό και σάρκινο, αυτό το συναρπαστικό κινηματογραφικό παιχνίδι του πιο παραγνωρισμένου σκηνοθέτη της νουβέλ βαγκ μάς ξανασυστήνει γνώριμα φαντάσματα, ενώ ταυτόχρονα μοιάζει να μας ξεναγεί στον έξω κόσμο για πρώτη φορά. Ένα εντελώς μοναδικό κινηματογραφικό παιχνίδι, μια εντελώς ξεχωριστή περίπτωση στην ιστορία του σινεμά, συνεχίζει να εμπνέει νέες αφηγήσεις ενώ αναπαράγεται σαν ματριόσκα από τα σπλάχνα της σε κάθε καινούρια θέαση.
Πρόγραμμα Προβολών

Δεν υπάρχουν προγραμματισμένες προβολές σε φυσικές αίθουσες.


Σκηνοθεσία: Ζακ Ριβέτ
Σενάριο: Juliet Berto, Dominique Labourier, Bulle Ogier, Marie-France Pisier, Jacques Rivette, Barbet Schroeder, Eduardo de Gregorio
Διεύθυνση φωτογραφίας: Jacques Renard
Μοντάζ: Nicole Lubtchansky
Ήχος: Paul Laine
Μουσική: Jean-Marie Senia
Ηθοποιοί: Juliet Berto, Dominique Labourier, Bulle Ogier, Marie-France Pisier, Barbet Shroeder, Philippe Clevenot, Jean Douchet
Παραγωγή: Les Films du Losange
Συμπαραγωγή: Action Films, Les Films Christian Fechner, Les Films 7, Renn Production, Saga, Simar Production, V.M. Production
Κοστούμια: Jean-Luc Berne, Pierre D’Alby, Laurent Vicci
Μακιγιάζ: Ronaldo Abreu
Φορμάτ: DCP
Χρώμα: Έγχρωμο
Χώρα Παραγωγής: Γαλλικά
Έτος Παραγωγής: 1974
Διάρκεια: 192'
Επικοινωνία: Les Films du Losange
Βραβεία/Διακρίσεις: Ειδικό Βραβείο της Επιτροπής – Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Λοκάρνο 1974

Ζακ Ριβέτ

Όπως είπε ο Φρανσουά Τρυφώ, το Νέο Κύμα ξεκίνησε «χάρη στον Ριβέτ». Ο Ριβέτ, όπως και ο Ρομέρ, καθυστέρησε να αναδειχθεί ως σκηνοθέτης. Γύρισε την πρώτη του ταινία το 1958. Χωρίς να έχει την οικονομική υποστήριξη κάποιου παραγωγού, ο Ριβέτ πήρε τους δρόμους με τους φίλους του, μαζί με μια κάμερα 16mm και φιλμ που αγόρασε με δανεικά χρήματα. Ωστόσο, η ακαθόριστη, πνευματώδης και κάπως μακροσκελής ταινία που προέκυψε, Tο Παρίσι μάς ανήκει, κυκλοφόρησε τελικά το 1960, μόνο αφού γνώρισαν μεγάλη εμπορική επιτυχία οι ταινίες Τα 400 χτυπήματα (1959) του Τρυφώ, το Χιροσίμα, αγάπη μου (1959) του Ρενέ και το Με κομμένη την ανάσα (1960) του Γκοντάρ, Η σαφώς πιο εμπορική δεύτερη ταινία του, Ο έρωτας μιας μοναχής (1966), ήταν μια διασκευή του μυθιστορήματος του Ντιντερό, που ο Ριβέτ είχε ανεβάσει και στο θέατρο το 1963. Το πραγματικό ταλέντο του Ριβέτ άρχισε να γίνεται αντιληπτό για πρώτη φορά κατά τη διάρκεια της εποικοδομητικής περιόδου 1968-74. Κατά τη διάρκεια αυτής της εποχής, σκηνοθέτησε την ταινία τεσσάρων ωρών Ο τρελός έρωτας (1969), το θρυλικό έργο διάρκειας δεκατριών ωρών Out 1 (1971) και την τρίωρη ταινία Η Σελίν και η Ζιλί πάνε βαρκάδα (1974), που αποτελεί την πιο διασκεδαστική και ευρέως προβεβλημένη ταινία του. Μετά το Η Σελίν και η Ζιλί πάνε βαρκάδα, η καριέρα του Ριβέτ θεωρείται εξίσου μυστηριώδης όσο και κάποια από τις πλοκές των έργων του. Το 1976 δέχτηκε μια πρόταση να γυρίσει μια σειρά τεσσάρων ταινιών, με τίτλο Les Filles du Feu. Ο Ριβέτ συνέχισε να είναι ένας καινοτόμος και προκλητικός καλλιτέχνης μέχρι το τέλος της καριέρας του.

Φιλμογραφία

1961 Paris Belongs to Us
1966 The Nun
1974 Celine and Julie Go Boating
1980 Merry-Go-Round
1985 Wuthering Heights
1989 Gang of Four
1994 Joan the Maiden
1998 Top Secret
2003 The Story of Marie and Julien
2009 Around a Small Mountain