Θάσος

Θάσος

«Κάνοντας αυτή τη μικρή ταινία για τη Θάσο, δεν ζητήσαμε να περιγράψουμε το νησί. Προσπαθήσαμε να δώσουμε κάτι από τη μαγεία και την ψυχή του»: Μένοντας πιστός στην εθνογραφία που ο ίδιος είχε μόλις συστήσει με τον Μακεδονικό γάμο, ο Τάκης Κανελλόπουλος συνεχίζει με τη δεύτερη μικρού μήκους ταινία του, τη χαρτογράφηση μιας άγνωστης Μακεδονίας μέσα στην οποία συνυπάρχουν το φολκλόρ με τον σχολιασμό του, η εντοπιότητα με την ακύρωση της και ο μύθος με την αφήγησή του. Στη Θάσο, ψήγματα μιας νησιωτικής ρουτίνας γίνονται –με τα λιτά μέσα μιας διάφανης ποιητικής παρατήρησης– μια αντί-πρόταση για την καρτ-ποστάλ μιας ολόκληρης χώρας, ακριβώς την εποχή της πρώτης μεγάλης τουριστικής έκρηξης που γνώριζε η Ελλάδα τη δεκαετία του ’60. Ρυθμική, σε στιγμές ξέφρενη, έως και παγανιστική, δομημένη πάνω σε παραδοσιακά νησιώτικα τραγούδια, με έμφαση στην αναζήτησή μιας οικειότητας με το νησιωτικό «αίσθημα», με τον άνθρωπο και τη Φύση στο επίκεντρο, η Θάσος δεν προβλήθηκε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Κέρδισε όμως ειδικό έπαινο στο Φεστιβάλ της Μόσχας, ανθολογήθηκε και σε ειδικές προβολές στη Θεσσαλονίκη και σε εμπορική διανομή στην Αθήνα, κερδίζοντας με τα χρόνια εξέχουσα θέση στην απόπειρα του Κανελλόπουλου για έναν μοντερνισμό που επαναδιαπραγματευόταν με ρίσκο και πρωτοφανή αποφασιστικότητα την έννοια της «πατριδογνωσίας».
Πρόγραμμα Προβολών

Δεν υπάρχουν προγραμματισμένες προβολές σε φυσικές αίθουσες.


Σκηνοθεσία: Τάκης Κανελλόπουλος
Σενάριο: Τάκης Κανελλόπουλος
Διεύθυνση φωτογραφίας: Τζέρυ Καλογεράτος
Μοντάζ: Τζέρυ Καλογεράτος
Παραγωγοί: Βασιλεία Δρακάκη
Φορμάτ: DCP
Χρώμα: Α/Μ
Χώρα Παραγωγής: Ελλάδα
Έτος Παραγωγής: 1961
Διάρκεια: 18'
Επικοινωνία: Παπανδρέου Α.Ε (Δημήτρης Μερζιώτης, dmerziotis@pap.gr)

Τάκης Κανελλόπουλος

Φιλμογραφία

1960 Μακεδονικός γάμος (μμ)
1961 Θάσος (μμ)
1962 Ουρανός (μυθοπλασία)
1966 Εκδρομή (μυθοπλασία)
1968 Παρένθεση (μυθοπλασία)
1969 Καστοριά (μμ)
1972 Η τελευταία άνοιξη (μυθοπλασία)
1975 Το χρονικό μιας Κυριακής (μυθοπλασία)
1978 Ρομαντικό σημείωμα (μυθοπλασία)
1980 Σόνια (μυθοπλασία)