Μακεδονικός γάμος

Μακεδονικός γάμος

«Εγεννήθη ημίν σκηνοθέτης», έγραψε ο Τύπος μετά την πρώτη προβολή του Μακεδονικού γάμου το 1960. Και δικαίως: γιατί το σύντομο αυτό ντοκιμαντέρ, που εν μία νυκτί έχρισε τον 27χρονο Τάκη Κανελλόπουλο ελπίδα του ελληνικού κινηματογράφου, είναι ένα οπτικό ποίημα σπάνιας ευαισθησίας. Ό,τι ξεκινά ως καταγραφή των ευφρόσυνων γαμήλιων εθίμων σ’ ένα χωριό της δυτικής Μακεδονίας, το Βελβεντό Κοζάνης, μεταστοιχειώνεται μέσα από το βλέμμα του σκηνοθέτη σε μια ελεγεία για τον αποχωρισμό –σαν να πρόκειται για την κάθοδο της Περσεφόνης στον Άδη– και τη χθόνια, παγανιστική αψάδα της φύσης. Ήδη, το κατοπινό έργο του Κανελλόπουλου βρίσκεται εν σπέρματι εδώ: οι χαμηλοί τόνοι, ο λυρισμός, το μακεδονικό τοπίο, η φόρτιση της μεθορίου, το γυναικείο πρόσωπο που τόσο τον γοήτευσε. Ο Μακεδονικός γάμος απέσπασε το Α΄ Βραβείο Ταινίας Μικρού Μήκους στην Πρώτη Εβδομάδα Ελληνικού Κινηματογράφου και το Α΄ Βραβείο στο Φεστιβάλ του Βελιγραδίου (1961).
Πρόγραμμα Προβολών

Δεν υπάρχουν προγραμματισμένες προβολές σε φυσικές αίθουσες.


Σκηνοθεσία: Τάκης Κανελλόπουλος
Σενάριο: Τάκης Κανελλόπουλος
Διεύθυνση φωτογραφίας: Ιάκωβος Παϊρίδης
Παραγωγοί: Παναγιώτης Χαρατσάρης
Φορμάτ: DCP
Χρώμα: Α/Μ
Χώρα Παραγωγής: Ελλάδα
Έτος Παραγωγής: 1961
Διάρκεια: 23'
Επικοινωνία: Παπανδρέου Α.Ε (Δημήτρης Μερζιώτης, dmerziotis@pap.gr)

Τάκης Κανελλόπουλος

Φιλμογραφία

1960 Μακεδονικός γάμος (μμ)
1961 Θάσος (μμ)
1962 Ουρανός (μυθοπλασία)
1966 Εκδρομή (μυθοπλασία)
1968 Παρένθεση (μυθοπλασία)
1969 Καστοριά (μμ)
1972 Η τελευταία άνοιξη (μυθοπλασία)
1975 Το χρονικό μιας Κυριακής (μυθοπλασία)
1978 Ρομαντικό σημείωμα (μυθοπλασία)
1980 Σόνια (μυθοπλασία)