Ο Γάλλος χειρουργός, νευροβιολόγος, συγγραφέας και φιλόσοφος Ανρί Λαμπορί χρησιμοποιεί την ιστορία της ζωής τριών ανθρώπων προκειμένου να διερευνήσει μπιχεβιοριστικές θεωρίες: Ο Ρενέ είναι διευθυντής σε εργοστάσιο υφασμάτων ο οποίος πρέπει να αντιμετωπίσει το άγχος που του προκαλεί η δουλειά του. Η Ζανίν είναι μια αυτοδίδακτη ηθοποιός που μαθαίνει ότι η σύζυγος του εραστή της πρόκειται να πεθάνει και καλείται να αποφασίσει αν θα τον αφήσει να επιστρέψει στη γυναίκα του. Ο Ζαν, αριβίστας συγγραφέας και πολιτικός, βρίσκεται σ’ ένα κρίσιμο σταυροδρόμι της ζωής του. Οι ανθρώπινες σχέσεις ιδωμένες σαν εργαστηριακό πείραμα, σε μια απ’ τις πιο ιδιαίτερες ταινίες ενός μεγάλου δημιουργού.
Ο θείος μου από την Αμερική
Mon oncle d’Amérique
Πρόγραμμα Προβολών
Δεν υπάρχουν προγραμματισμένες προβολές σε φυσικές αίθουσες. |
- Σκηνοθεσία: Αλέν Ρενέ
- Σενάριο: Jean Gruault, Henri Laborit
- Διεύθυνση φωτογραφίας: Sacha Vierny
- Μοντάζ: Albert Jurgenson
- Ήχος: Georges Prat, Jean-Pierre Ruh
- Μουσική: Arié Dzierlatka
- Ηθοποιοί: Roger Pierre, Nicole Garcia, Gérard Depardieu, Pierre Arditi
- Παραγωγή: Philippe Dussart, Andrea Films, TF1
- Παραγωγοί: Roger Corman, Philippe Dussart, Christian Lentretien
- Κοστούμια: Catherine Leterrier
- Μακιγιάζ: Marie-Hélène Yastchenkoff
- Φορμάτ: DCP
- Χρώμα: Έγχρωμο
- Χώρα Παραγωγής: Γαλλία
- Έτος Παραγωγής: 1980
- Διάρκεια: 125'
- Επικοινωνία: mk2
Αλέν Ρενέ
Πειραματιζόμενος με θεματολογίες όπως η συνείδηση, η μνήμη και η φαντασία, ο Αλέν Ρενέ (1922-2014), του οποίου η καριέρα διήρκεσε πάνω από έξι δεκαετίες, υπήρξε ένας από τους πιο καινοτόμους Γάλλους κινηματογραφιστές του 20ού αιώνα. Αφού εκπαιδεύτηκε ως μοντέρ ταινιών στα μέσα της δεκαετίας του 1940, συνέχισε να σκηνοθετεί αρκετές ταινίες μικρού μήκους, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται και η ταινία Νύχτα και καταχνιά (1956), ένα σημαντικό ντοκιμαντέρ για τα ναζιστικά στρατόπεδα συγκέντρωσης. Ο Ρενέ άρχισε να γυρίζει ταινίες μεγάλου μήκους στα τέλη της δεκαετίας του 1950 και εδραίωθηκε με τις ταινίες Χιροσίμα, αγάπη μου (1959), Πέρυσι στο Μαρίενμπαντ (1961) και Μυριέλ ή ο χρόνος μιας επιστροφής (1963), οι οποίες υιοθέτησαν αντισυμβατικές αφηγηματικές τεχνικές για να πραγματευτούν ζητήματα προβληματικής μνήμης και ενός φανταστικού παρελθόντος. Οι ταινίες αυτές συνδέθηκαν με το γαλλικό Νέο Κύμα, αν και ο Ρενέ δεν θεωρούσε ότι ανήκε πλήρως σε αυτό το κίνημα. Σύμφωνα με τα λόγια του Μπράιαν Μπάξτερ του Guardian, «ο Ρενέ ήταν ένας σκηνοθέτης εκλεπτυσμένος και ξεχωριστός, [και] οι ταινίες του ήταν μοναδικές, ευκόλως αναγνωρίσιμες από το ύφος, τις θεματικές και τους προβληματισμούς που τις χαρακτήριζε».
Φιλμογραφία
1947 Van Gogh (μμ ντοκ)
1950 Guernica (μμ ντοκ)
1956 Night and Fog (μμ ντοκ)
1959 Hiroshima mon amour
1961 Last Year at Marienbad
1963 Muriel
1966 The War is Over
1968 Je t’aime, je t’aime
1977 Providence
1980 My American Uncle
1984 Love Unto Death
1993 Smoking/No Smoking
2006 Private Fears in Public Spaces
2009 Wild Grass
2014 Life of Riley
1950 Guernica (μμ ντοκ)
1956 Night and Fog (μμ ντοκ)
1959 Hiroshima mon amour
1961 Last Year at Marienbad
1963 Muriel
1966 The War is Over
1968 Je t’aime, je t’aime
1977 Providence
1980 My American Uncle
1984 Love Unto Death
1993 Smoking/No Smoking
2006 Private Fears in Public Spaces
2009 Wild Grass
2014 Life of Riley