Μην σκέφτεσαι σαν συνθέτης
Coti K.
Κυριακή 3 Νοεμβρίου, Παύλος Ζάννας, 10:30-12:00
Ελεύθερη είσοδος, με σειρά προτεραιότητας
Ο μουσικός, μηχανικός ήχου, συνθέτης, installation artist και δισκογραφικός παραγωγός Coti K. θα ασχοληθεί με αυτοσχεδιασμούς, ανασφάλειες, τυχαιότητες, αποτυχίες, και εξωσωματικές εμπειρίες.
Ο ρόλος της κινηματογραφικής μουσικής
Ζμπίγκνιεφ Πράισνερ
Δευτέρα 4 Νοεμβρίου, Παύλος Ζάννας, 11:00-12:30
Ελεύθερη είσοδος, με σειρά προτεραιότητας
Ο σπουδαίος Ζμπίγκνιεφ Πράισνερ, ο κορυφαίος κινηματογραφικός συνθέτης της Πολωνίας, καθώς και ένας από τους πιο διαπρεπείς δημιουργούς μουσικής για τον κινηματογράφο της γενιάς του, θα μιλήσει για τον ρόλο της μουσικής στον κινηματογράφο, τον τρόπο με τον οποίο διασταυρώνονται η δουλειά ενός κινηματογραφικού συνθέτη με εκείνη του σκηνοθέτη, αλλα και για το κατά πόσο ένας συνθέτης έχει τη δυνατότητα να αναπτύξει πρωτοβουλίες στο πλαίσιο μιας κινηματογραφικής παραγωγής.
Σκέψεις για τη μουσική στον κινηματογράφο
Νίκος Κυπουργός
Δευτέρα, 4 Νοεμβρίου, Παύλος Ζάννας, 13:00-14:30
Ελεύθερη είσοδος, με σειρά προτεραιότητας
Ο Νίκος Κυπουργός μάς προσκαλεί σε μια μικρή ξενάγηση στην ιστορία και στον ρόλο της μουσικής του κινηματογράφου, στα στάδια της παραγωγής της, στις συνεργασίες με τον σκηνοθέτη, τον μοντέρ, τον σχεδιαστή ήχου σε μια ταινία, παρουσιάζοντας μια σειρά από σκέψεις και προβληματισμούς μέσα από την πολυετή προσωπική εμπειρία του ως συνθέτης.
Συνθέτοντας μια ζωή ανάμεσα στο Χόλιγουντ και την Ελλάδα
Κώστας Χριστίδης (Kostas Christides)
Συντονίστρια: Ελένη Μητσιάκη
Τρίτη 5 Νοεμβρίου, Παύλος Ζάννας, 11:00-12:30
Ελεύθερη είσοδος, με σειρά προτεραιότητας
Μια ανοιχτή συζήτηση για τη σύνθεση μουσικής για τον κινηματογράφο και την τηλεόραση στο Χόλιγουντ. Από το «πώς να βρω δουλειά» στο «πώς να κάνω τη δουλειά». Ο συνθέτης Κώστας Χριστίδης (Kostas Christides) θα μιλήσει για τη διαδικασία της σύνθεσης μουσικής για τον κινηματογράφο, αλλά και για το πώς μετατρέπεται η πρωτότυπη μουσική σε σημαντικό και θεμελιώδες στοιχείο της αφήγησης. Μια διαδικασία που δεν εξαντλείται σε ένα απλό «γράφω τη μουσική μιας ταινίας», αλλά και επεκτείνεται στο πώς να χτίσει κανείς τη σωστή σχέση εργασίας με τον σκηνοθέτη, να φανεί αποδοτικός και συνεπής απέναντι στα χρονοδιαγράμματα της παραγωγής, αλλά και να συνεργαστεί επιτυχημένα με μια ομάδα ανθρώπων που θα συνεισφέρει στην ολοκλήρωση του πρότζεκτ. Επιπλέον, θα σταθεί στις διαφορές της σύνθεσης μουσικής για τον κινηματογράφο και την τηλεόραση, καθώς και στο πώς προσαρμόζει και εφαρμόζει τις μεθόδους του δουλεύοντας για λογαριασμό μιας ελληνικής παραγωγής. Στη διάρκεια της συζήτησης θα παρουσιαστεί οπτικοακουστικό υλικό, το οποίο περιλαμβάνει αρχεία από ηχογραφήσεις, κινηματογραφικές σκηνές, αναλύοντας το «πριν» και το «μετά» την προσθήκη της μουσικής, καθώς και πρωτότυπα αρχεία εργασίας που φέρνουν στο φως τα διάφορα στάδια της δουλειάς του.
O ήχος του σκηνοθέτη και το βλέμμα της μουσικού
Ευανθία Ρεμπούτσικα & Τάσος Μπουλμέτης
Τρίτη 5 Νοεμβρίου, Παύλος Ζάννας, 13:00-14:30
Ελεύθερη είσοδος, με σειρά προτεραιότητας
Ο Τάσος Μπουλμέτης και η Ευανθία Ρεμπούτσικα παρουσιάζουν και συνομιλούν για τον τρόπο και τη μέθοδο της συνεργασίας τους. Στο masterclass θα συζητηθούν θεματικές όπως η μουσική στο στάδιο της γραφής του σεναρίου και της προετοιμασίας, η σχέση σκηνοθέτη και μουσικού πριν και μετά τα γυρίσματα, τα θέματα, τα μοτίβα και οι γέφυρες σε ένα κινηματογραφικό score, τα ηχητικά αποσπάσματα, όπως και η σχέση ανάμεσα στον σχεδιασμό ήχου (sound design) και τη μουσική.
Το ταξίδι της μουσικής σε μια κινηματογραφική ταινία
Σουζάνα Πέριτς
Τετάρτη, 6 Νοεμβρίου, Παύλος Ζάννας, 11:00-12:30
Ελεύθερη είσοδος, με σειρά προτεραιότητας
Από την πρωτότυπη ιδέα μιας ιστορίας μέχρι την τελική μορφή ενός σεναρίου, το κάστινγκ, τη φωτογραφία, τα κουστούμια και τον σχεδιασμό της παραγωγής, πότε ακριβώς τρυπώνει η σκέψη της μουσικής στην εξίσωση; Η απάντηση είναι ότι δεν υπάρχει ακριβώς απάντηση. Δεν υπάρχει σωστός ή λανθασμένος δρόμος, δεν υπάρχουν κανόνες που καθορίζουν τη διαδικασία. Το μόνο σίγουρο είναι πως η ταινία βρίσκεται πάντα στη θέση του οδηγού, εκείνη τη συγκεκριμένη στιγμή στον χρόνο, με το συγκεκριμένο σύνολο από χαρακτήρες. Ωστόσο, εκεί που υπάρχει απάντηση είναι στο πώς εδραιώνει η μουσική τη θέση της εκείνη τη χρονική στιγμή, αλλά και στο πώς μετατρέπεται σε κομβικό σκέλος μιας συγκεκριμένης ιστορίας. Η αποστολή ενός μοντέρ μουσικής είναι να αναζητήσει αυτή την απάντηση, ενώ εκείνη του συνθέτη είναι να την ανακαλύψει.