Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε με το Γραφείο Τύπου και Επικοινωνίας.

Thessaloniki Goes to Cannes

Η Θεσσαλονίκη πάει Κάννες

Μια συνεργασία του ΦΚΘ και του ΕΚΚ με το Φεστιβάλ Καννών

Με μεγάλη χαρά το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου συνεχίζει για δεύτερη χρονιά μια σπουδαία συνέργεια που ενισχύει ακόμη περισσότερο το ρόλο του στον διεθνή φεστιβαλικό χάρτη: Η Αγορά, το πάντοτε δραστήριο κομμάτι του ΦΚΘ, θα δώσει δυναμικό παρών στο φετινό 71ο Φεστιβάλ Καννών (8 -19 Μαΐου 2018), μέσα από τη δράση «Thessaloniki Goes to Cannes».

Στο πλαίσιο του «Thessaloniki Goes to Cannes» την Δευτέρα 14 Μαΐου 2018 θα προβληθούν 5 Works in Progress (ταινίες μυθοπλασίας ή ντοκιμαντέρ σε εξέλιξη) από την Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή. Οι ταινίες αυτές θα παρουσιαστούν στους επαγγελματίες του κινηματογραφικού χώρου που θα συμμετάσχουν φέτος στο τμήμα Marché du Film του Φεστιβάλ Καννών, μια από τις μεγαλύτερες και πιο περιζήτητες αγορές ταινιών στον κόσμο. 

Η Ελλάδα, είναι η μοναδική χώρα από τη Νοτιοανανατολική Ευρώπη και τα Βαλκάνια που παίρνει μέρος στη συγκεκριμένη δράση / πρωτοβουλία του Φεστιβάλ Καννών.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την κατάθεση project: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.  και 2108706010

Για την προσφορά της στον χώρο και την τέχνη του ντοκιμαντέρ, και ιδιαίτερα για την πολύτιμη στήριξή της στο θεσμό του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης εδώ και πολλά χρόνια, το Φεστιβάλ τίμησε την Μαντλέν Αβραμούση, commissioning director του γαλλικού καναλιού Arte France, σε μια ειδική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 5 Μαρτίου 2018 στην κατάμεστη αίθουσα «Σταύρος Τορνές», στο πλαίσιο της φετινής επετειακής 20ής διοργάνωσης. Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με την προβολή του ντοκιμαντέρ Dolphin Man του Λευτέρη Χαρίτου, μια συμπαραγωγή του Arte.

«Σε αναγνώριση του πάθους της για το ντοκιμαντέρ και της συνεχιζόμενης μέχρι και σήμερα υποστήριξής της στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης τιμάμε την Μαντλέν Αβραμούση», σημείωσε η Ελίζ Ζαλαντό, γενική διευθύντρια του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, παραδίδοντας την τιμητική πλακέτα στην κ. Αβραμούση, η οποία μετρά περισσότερα από 25 χρόνια εμπειρίας στο Arte. Από την πλευρά του, ο διευθυντής του ΦΚΘ Ορέστης Ανδρεαδάκης, καλωσορίζοντας την καλεσμένη για ακόμη μια φορά στη Θεσσαλονίκη και το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ, τη χαρακτήρισε «ξεχωριστή προσωπικότητα και πολίτη του κόσμου».

«Είναι περισσότερο από αυτό που αξίζω» επισήμανε η Μαντλέν Αβραμούση, η οποία στην πολύχρονη πορεία της στο χώρο του ντοκιμαντέρ και από τη θέση-κλειδί που κατέχει στο Arte, συμμετείχε στη συμπαραγωγή πολλών ντοκιμαντέρ ελληνικής παραγωγής και συμπαραγωγής, όπως τα Καναρίνι μου γλυκό του Ρόι Σερ και Μέχρι την τελευταία σταγόνα: Ο μυστικός πόλεμος του νερού στην Ευρώπη του Γιώργου Αυγερόπουλου, το οποίο μάλιστα προβάλλεται στη φετινή διοργάνωση. «Το ντοκιμαντέρ είναι πάνω από όλα ομαδική δουλειά. Επιστρέφω λοιπόν την τιμή που μου κάνετε σε όλους τους ανθρώπους που έχουμε συνεργαστεί στην προώθηση του ελληνικού ντοκιμαντέρ. Έρχομαι σε αυτό το φεστιβάλ από τότε που ήταν ‘μωρό’ και τώρα είναι εικοσάχρονη… κοπέλα. Χρόνια πολλά, λοιπόν, και να ξέρετε ότι το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης δεν είναι απλά μια ωραία ευκαιρία να δεις ενδιαφέροντα πράγματα και να χαλαρώσεις με τις ταινίες, αλλά κυρίως μια ευκαιρία να δεις και να γνωρίσεις ανθρώπους και να χτίσεις δεσμούς μαζί τους μέσα στο χρόνο, έτσι ώστε να προκύψουν ωραίες συνεργασίες. Δεν μπορείτε να πιστέψετε πόσοι εξαιρετικά ταλαντούχοι έλληνες ντοκιμαντερίστες υπάρχουν».  Η κ. Αβραμούση πρόσθεσε: «Αν, όμως, πράγματι αξίζω για κάτι αυτήν την τιμή, τότε είναι για την αποφασιστικότητά μου. Γιατί πράγματι χρειάζεται ο παραγωγός να είναι πολύ αποφασισμένος και ανοιχτόμυαλος. Είμαι περήφανη και συγκινημένη που βρίσκομαι σήμερα εδώ σε αυτήν την ιστορική, κοσμοπολίτικη και ανοιχτόμυαλη πόλη, σε αυτό το ιστορικό κτίριο, ακριβώς όσο περήφανη ήμουν κάθε φορά που πηγαίναμε, μαζί με όλη την ομάδα του Dolphin Man, να κάνουμε pitching αυτήν την ταινία σε όλα τα σημαντικά φεστιβάλ ντοκιμαντέρ του κόσμου» τόνισε συγκινημένη η κ. Αβραμούση, ενώ δεν παρέλειψε να αναφέρει χαρακτηριστικά: «Στη δουλειά μας, πρέπει κανείς να περιμένει την κατάλληλη στιγμή για να κάνει ένα ντοκιμαντέρ. Μοιάζει με το να φτιάχνεις ένα σπίτι. Χρειάζεται υπομονή και χρόνος προκειμένου να μπουν οι σωστές βάσεις».

Θεαματικές ανακαλύψεις της τεχνολογίας, επιστήμη, μηχανές και άνθρωποι, ιδέες που κάνουν τη διαφορά. Πώς επηρεάζουν όλες αυτές οι εξελίξεις την υγεία και ευημερία του ανθρώπου, αλλά και γενικά τον τρόπο ζωής του, σε διάφορα επίπεδα; Το ερώτημα είναι πολύπλοκο και οι όποιες απαντήσεις θέτουν σημαντικά θέματα προς συζήτηση.   

Περισσότερα...

Tι μπορεί να θεωρηθεί «επικίνδυνο περιεχόμενο» στην εποχή της πολιτικής ορθότητας και του lobbying; Πώς μπορούμε να είμαστε σίγουροι πως ό,τι ποστάρουμε στο διαδίκτυο θα παραμείνει εκεί; Αυτά και άλλα πολλά ερωτήματα προσέγγισε η πολύ ενδιαφέρουσα και επίκαιρη συζήτηση «Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης και Ανθρώπινα Δικαιώματα» που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 5 Μαρτίου 2018, στην Αποθήκη Γ’, στο πλαίσιο του επετειακού 20ού Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

Περισσότερα...

Μια ομάδα επιστημόνων με το όνομα Science Reactors μοιράζεται με το κοινό την αγάπη της για την επιστήμη με τον πιο απλό, κατανοητό και διασκεδαστικό τρόπο: το stand-up comedy, στο ντοκιμαντέρ Science Reactors: Επικοινωνώντας την επιστήμη αλλιώς της Λίλας Μώκου. Το ντοκιμαντέρ προβάλλεται στο 20ό Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης στο πλαίσιο του αφιερώματος «Θαυμαστός Καινούργιος Κόσμος», το οποίο πραγματοποιείται με ελεύθερη είσοδο για το κοινό, παρουσιάζοντας 5 ντοκιμαντέρ που κάνουν την ελληνική πρεμιέρα τους στο φετινό επετειακό φεστιβάλ.

Το αφιέρωμα υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Μεταρρύθμιση Δημόσιου Τομέα» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Η πρώτη προβολή του ντοκιμαντέρ Science Reactors: Επικοινωνώντας την επιστήμη αλλιώς πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 4 Μαρτίου 2018 στην αίθουσα Φρίντα Λιάππα, στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης, ενώ έπειτα ακολούθησε συζήτηση των συντελεστών με τους θεατές.  

Μπορεί η επιστήμη να γίνει απλή και κατανοητή για το ευρύ κοινό; Μπορούμε να απενοχοποιήσουμε τη «σοβαρότητά» της; Σε αυτά τα ερωτήματα απαντά η ομάδα των Science Reactors που πρωταγωνιστούν στην ταινία. Η ομάδα απαρτίζεται από επιστήμονες από διαφορετικά πεδία – φυσική, αστροφυσική, χημεία, βιολογία, μαθηματικά. Πριν από το ξεκίνημα της προβολής, το κοινό πήρε μια μικρή γεύση από το «Stand up Science» της ομάδας, όπως το ονομάζουν οι ίδιοι, οι οποίοι παρουσίασαν με κωμικό και απλό τρόπο γιατί υπάρχουν δυο ομάδες ανθρώπων, οι συνεπείς και οι αργοπορημένοι, γιατί μας ξυπνάει ο καφές και γιατί τα βακτήρια θεωρούνται οι πρόγονοι μας.

Στη συζήτηση που ακολούθησε την προβολή του φιλμ, η ιδρύτρια της ομάδας Ελένη Γραμματικοπούλου, υπογράμμισε πως «έχουμε μπει στην διαδικασία πέρα από το θέατρο και το stand up να ασχοληθούμε και με άλλες τέχνες, όπως ο χορός. Είμαστε μια ομάδα δίχως χορηγούς, μόνο με αγάπη για την επιστήμη. Δείχνουμε την ευχάριστη πλευρά της και θέλουμε να χαρίζουμε γέλιο μέσα από απλά κείμενα. Δεν γίνεται καμία έκπτωση στην επιστημονική αλήθεια. Είμαστε πιστοί στην επιστημονική γνώση και ευχαριστούμε την ΕΡΤ που μας βοήθησε να γυρίσουμε αυτό το ντοκιμαντέρ». Όπως εξήγησε η ίδια, «δεν έχουμε την δυνατότητα να πηγαίνουμε σε σχολεία, αλλά όταν παρακολουθούν παιδιά τις παραστάσεις μας πάντα ενθουσιάζονται και επιθυμούν τέτοιους καθηγητές για το σχολείο τους».

 

Ένα «παράθυρο» με θέα τον κόσμο του εκρηκτικού καλλιτέχνη Ζαν Μισέλ Μπασκιά, αλλά και την καλλιτεχνική σκηνή της Νέας Υόρκης στα τέλη της δεκαετίας του '70 και τις αρχές του '80, άνοιξε η «ιέρεια» του ανεξάρτητου σινεμά Σάρα Ντράιβερ, στο πλαίσιο της συζήτησης «De(re)constructing Legends» που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 3 Μαρτίου 2018, στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο του επετειακού 20ού Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

Περισσότερα...