Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε με το Γραφείο Τύπου και Επικοινωνίας.

Επίτιμος καλεσμένος του 58ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, ο γαλλοαμερικάνος ηθοποιός Ζαν Μαρκ Μπαρ, τον οποίο γνωρίσαμε και αγαπήσαμε μέσα από τη θρυλική ταινία Απέραντο γαλάζιο του Λυκ Μπεσόν, παραχώρησε συνέντευξη Τύπου το Σάββατο 5 Νοεμβρίου 2017, στο Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης.

Ο ηθοποιός βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη με αφορμή δύο ταινίες που προβάλλονται στο 58ο ΦΚΘ όπου έχει δύο ιδιότητες: ως αφηγητής στο ντοκιμαντέρ Dolphin Man του Λευτέρη Χαρίτου με θέμα τη ζωή του δύτη Ζακ Μαγιόλ τον οποίο ο Μπαρ υποδύθηκε στο Απέραντο γαλάζιο, καθώς και ως πρωταγωνιστής στο φιλμ Σπόρος του Σεμίχ Καπλάνογλου.

Περισσότερα...

Τριάντα τρία χρόνια αφότου γυρίστηκε από τον Νίκο Περάκη, η θρυλική ταινία «Λούφα και Παραλλαγή» αποτέλεσε τη βάση πάνω στην οποία στήθηκε μία πρωτότυπη εικαστική έκθεση, με τίτλο «Λούφα και Παραλλαγή: Από το αρχείο του Νίκου Περάκη». Τα εγκαίνιά της έγιναν την Παρασκευή 3 Νοεμβρίου 2017 στο Βιβλιοπωλείο του Μορφωτικού Ιδρύματος Εθνικής Τραπέζης (Τσιμισκή 11), στο πλαίσιο των παράλληλων εκδηλώσεων του 58ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.

Στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης το 1984 η ταινία του Νίκου Περάκη είχε αποσπάσει τέσσερα βραβεία (καλύτερης ταινίας, σεναρίου, μοντάζ και πρώτου ανδρικού ρόλου) σφραγίζοντας με την επιτυχία της την πορεία του δημιουργού της. Αφορμή για τη διοργάνωση της έκθεσης στάθηκε η απόφαση του Νίκου Περάκη να δωρίσει το αρχείο του στο Ελληνικό Λογοτεχνικό και Ιστορικό Αρχείο του Μορφωτικού Ιδρύματος Εθνικής Τραπέζης (ΕΛΙΑ/ΜΙΕΤ). Μέρος του αρχείου του αυτού επιλέχθηκε και παρουσιάζεται στην έκθεση: τεκμήρια και έγγραφα που σχετίζονται με όλα τα στάδια της παραγωγής της ταινίας, όπως ο λογότυπος και άλλα σχέδια του σκηνοθέτη, το storyboard, φωτογραφίες από τα γυρίσματα, υλικό από την προώθηση και τις προβολές, αλλά και προσωπικές φωτογραφίες του Νίκου Περάκη από τη στρατιωτική θητεία του στην Τηλεόραση Ενόπλων Δυνάμεων, που αποτέλεσε την πηγή της έμπνευσής του.

«Έστειλα το υλικό σε 10 κασόνια. Εδώ παρουσιάζουμε ένα μέρος αυτού του υλικού, ίσως τα μισά», είπε ο κ. Περάκης. «Μάζευα όλα αυτά τα αντικείμενα ίσως από ένστικτο, επειδή ήθελα να κρατήσω το υλικό από τις ταινίες. Από τη στιγμή που αρχίζεις να κρατάς τα τηλέφωνα των ηθοποιών, μήπως τους χρειαστείς σε επόμενη ταινία, κρατάς τις φωτογραφίες και σταδιακά κρατάς τα πάντα. Κι επειδή έχω κι ένα παιδί και δεν θέλω να το… τιμωρήσω, αποφάσισα να δωρίσω όλο αυτό το υλικό στο ΕΛΙΑ».

Ο σκηνοθέτης ομολόγησε ότι η πρόταση για να κάνει μια έκθεση τον ξάφνιασε. «Η ιδέα δεν ήταν δική μου, αλλά του Διονύση Καψάλη, διευθυντή του ΜΙΕΤ», εξήγησε ο κ. Περάκης. «Το σκέφτηκα και το αποφάσισα. Για πρώτη φορά είδα την έκθεση εδώ, για να σας πω την αλήθεια, είδα και τις δικές μου φωτογραφίες και τρόμαξα». Σε ερώτηση για το εάν είναι μία έκθεση ρετρό, ο σκηνοθέτης απάντησε: «Όχι. Είναι μία έκθεση εργασίας. Τώρα ιδίως τα νέα media ασχολούνται πολύ με τα backstage, τα makings των ταινιών, ενώ κάποτε ίσως δεν είχαμε αίσθηση του τι σημαίνει ένα γύρισμα. Τώρα πιο πολλά ξέρει κανείς για την προετοιμασία μιας ταινίας, παρά για την ίδια την ταινία».

Η έκθεση έγινε αφορμή για να θυμηθεί ο Νίκος Περάκης τα γυρίσματα της ταινίας του: «Τα γυρίσματα ήταν περιπετειώδη σαν στρατιωτική επιχείρηση, γυρίζαμε λαθραία στα κτίρια της Σχολής Ευελπίδων πριν παραδοθεί στο υπουργείο Δικαιοσύνης. Κι επειδή δεν βγάζαμε άκρη ποιος θα μας έβγαζε την άδεια, μπήκαμε μέσα κι αρχίσαμε το γύρισμα. Την τελευταία μέρα μας πέταξαν έξω. Ευτυχώς προλάβαμε. Έγινε παρά τρίχα αυτή η ταινία, όλα πήγαν καλά χάρη στην ιδέα και τόλμη του τότε παραγωγού Βασίλη Κατσούφη, νυν προέδρου της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου».

Στα εγκαίνια έδωσαν επίσης το παρών ο βουλευτής Κώστας Γκιουλέκας, ο διευθυντής του ΜΙΕΤ Διονύσης Καψάλης, που είχε την ευθύνη της διοργάνωσης σε συνεργασία με την Ιωάννα Μαντζαβίνου, ο διευθυντής του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης Ορέστης Ανδρεαδάκης, ο σκηνοθέτης Γιώργος Τσεμπερόπουλος, η ηθοποιός Τόνια Σωτηροπούλου και πολλοί άλλοι φίλοι και θαυμαστές του σκηνοθέτη και των ταινιών του.

Η έκθεση θα διαρκέσει έως το Σάββατο 9 Δεκεμβρίου 2017, με ελεύθερη είσοδο για το κοινό. Ωράριο λειτουργίας: Δευτέρα, Τετάρτη 9:00-15:30, Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή 9:00-20:00, Σάββατο 9:30-16:00.

Μέσα σε μια ζεστή ατμόσφαιρα πραγματοποιήθηκαν την Παρασκευή 3 Νοεμβρίου 2017, στο Μουσείο Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης (Αποθήκη Α΄, Λιμάνι), τα εγκαίνια της φωτογραφικής έκθεσης «#CedefopPhotoAward: Οι νέοι στην εκπαίδευση και στην κατάρτιση», στο πλαίσιο του 58ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, παρουσία της γενικής διευθύντριας του θεσμού, Ελίζ Ζαλαντό.

Περισσότερα...

 

Επαφή του Τώνη Λυκουρέση

Ο θεατής της ταινίας θα επανεκτιμήσει την εξωτερική εικόνα που έμαθε να διαχειρίζεται αλλά και τον προσωπικό του ρόλο στο αέναο παιχνίδι εξουσιαστή και εξουσιαζόμενου.

 

Ιστορίες  χωρίς  χρόνο του Βασίλη Ραΐση

Πάνω από 400 άτομα – επαγγελματίες και ερασιτέχνες – συνεργάστηκαν για να δημιουργήσουν μια ταινία μεγάλου μήκους και να γιορτάσουν έτσι τα 80 χρόνια του σχολείου τους.

 

Infinity baby του Bob Byington

Έκανα αυτή την ταινία με σκοπό να διασκεδάσω το κοινό. Με ενδιαφέρει πολύ η κωμωδία. Όταν κάτι είναι πραγματικά χιουμοριστικό, νιώθω ένα ταρακούνημα μέσα μου.

 

1945 του Ferenc Toroc

Η συλλογική ενοχή μπορεί να μετασχηματιστεί σε συλλογική απάθεια, αλλά τα μυστικά δεν γίνεται να θαφτούν. Το παρελθόν παραμένει ζωντανό.

 

Daybreak του Gentian Koci       

H μάχη για ηθική ακεραιότητα σε καιρούς επιβίωσης είναι μια διαδικασία ιερή.

 

 

Η ουγγαρέζα σκηνοθέτιδα Ίλντικο Ενιέντι, η τελευταία ταινία της οποίας Η ψυχή και το σώμα άνοιξε την αυλαία του 58ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, παραχώρησε συνέντευξη Τύπου την Παρασκευή 4 Νοεμβρίου 2017, στο Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης. Η φετινή διοργάνωση πραγματοποιεί αφιέρωμα στο έργο της βραβευμένης δημιουργού.

Περισσότερα...