Το γεύμα

Παντρεμένοι πέντε χρόνια, χωρίς παιδιά, ο Hatsunosuke και η Michiyo ζουν στην Οσάκα. Η ρουτίνα της ζωής τους διαταράσσεται από την επίσκεψη της ανιψιάς του Hatsunosuke, Satoko. Ένα βράδυ, η Michiyo βρίσκει τον άντρα της με τη Satoko, μόνους, στο πάνω πάτωμα. Ενοχλημένη, λέει στη Satoko ότι πρέπει να φύγει και αποφασίζει να τη συνοδέψει στο Τόκιο, όπου και η ίδια γεννήθηκε και μεγάλωσε. Στο σπίτι της μητέρας της, απολαμβάνει το φαγητό και την ξεκούραση μακριά από το σύζυγό της. Του γράφει ένα γράμμα, αλλά δεν του το στέλνει ποτέ.Η μητέρα της δεν την αφήνει να χαρεί την ανάπαυλα από τη συζυγική ζωή, υπενθυμίζοντάς της συνέχεια τα καθήκοντά της και ο σύζυγός της, που έρχεται στο Τόκιο για δουλειά, την πείθει να γυρίσει πίσω.
Πρόγραμμα Προβολών

Δεν υπάρχουν προγραμματισμένες προβολές σε φυσικές αίθουσες.


Σενάριο: Toshiro Ide, Sumie Tanaka, βασ. σε μια πρωτότυπη ιστορία τής Fumiko Hayashi
Διεύθυνση φωτογραφίας: Masao Tamai
Ήχος: Masao Fujiyoshi
Μουσική: Fumio Hayasaka
Ηθοποιοί: Ken Uehara (Hatsunosuke Okamoto), Setsuko Hara (Michiyo, η σύζυγός του), Yukiko Shimazaki (Satoko, η ανιψιά), Yoko Sugi (Mitsuko Murata)
Παραγωγή: Toho International, Japan
Παραγωγοί: Sanezumi Fujimoto
Σκηνικά: Satoshi Chuko
Φορμάτ: 35mm Ασπρόμαυρο
Χώρα Παραγωγής: Ιαπωνία
Έτος Παραγωγής: 1951
Διάρκεια: 96

Μίκιο Ναρούσε

Γεννήθηκε στο Τόκιο στις 20 Αυγούστου 1905.Τελευταίο παιδί μιας φτωχής οικογένειας,αναγκάστηκε να σπουδάσει μηχανικός σε τεχνικό γυμνάσιο.Δεκαπέντε ετών, αν και χωρίς ιδιαίτερη κλίση για τον κινηματογράφο, προσλαμβάνεται στην εταιρεία Shochiku ως φροντιστής. Αργότερα γίνεται βοηθός σκηνοθέτης, και το 1930 του δίνεται η ευκαιρία να σκηνοθετήσει την πρώτη του ταινία μικρού μήκους, Chanbara fufu. Το 1935, μετά από 24 ταινίες, γυρισμένες σύμφωνα με τη συνταγή της Shochiku (ένα μείγμα από μελόδραμα και κωμωδία), πηγαίνει στην καινούρια εταιρεία PCL, που σύντομα γίνεται η ισχυρή Toho.Εκεί παρέμεινε έως το 1967,κάνοντας και την 89η και τελευταία ταινία του. Μάστορας του «shomingeki», ενός ρεαλιστικού κινηματογραφικού είδους με ήρωες από τα χαμηλότερα στρώματα των μικροαστών, και «του φιλμ γυναικών», υπογράφει τις καλύτερες ταινίες του -αριστουργήματα «χαμηλών τόνων» για τις δυσκολίες μιας καθημερινότητας χωρίς χαρά, τη διάλυση της οικογένειας και την υπόκωφη βία των συναισθημάτων.Πέθανε στο Τόκιο στις 2 Ιουλίου 1969.

Φιλμογραφία

Επιλεκτική
1931 Koshiben ganbare / Βάλε τα δυνατά σου υπαλληλάκο!
1933 Kimi to wakarete /  Όταν χώρισα από σένα
1933 Yogoto no yume / Όνειρα της κάθε νύχτας
1935 Otome-gokoro sannin shimai / Τρεις αδελφές με παρθενική καρδιά
1935 Tsuma yo bara no yo ni / Γυναίκα μου, να είσαι σα ρόδο!
1935 Uwasa no musume / Το κορίτσι των διαδόσεων
1937 Nyonin aishu / Γυναικεία θλίψη
1938 Tsuruhachi Tsurujiro / Τσουρουχάτσι και Τσουρούτζιρο
1939 Hataraku ikka /  Εργαζόμενη οικογένεια
1939 Magokoro /  Ειλικρίνεια
1940 Tabi yakusha / Πλανόδιος θίασος
1941 Hideko no shasho-san / Χιντέκο,οδηγός λεωφορείων
1943 Uta andon / Το τραγούδι του φαναριού
1944 Tanoshiki kana jinsei / Τι ευχάριστη ζωή!
1951 Ginza gesho / Καλλυντικά της Γκίνζα
1951 Meshi  / Το γεύμα
1952 Okaasan / Μητέρα
1952 Inazuma / Η αστραπή
1953 Fufu / Ζευγάρι
1953 Tsuma / Η σύζυγος
1953 Ani imoto / Μεγάλος αδελφός, μικρή αδελφή
1954 Yama no oto / Ο ήχος του βουνού
1954 Bangiku / Τα τελευταία χρυσάνθεμα
1955 Ukigumo / Τα κυματιστά σύννεφα
1956 Shuu /  Μπόρα
1956 Nagareru / Κυλώντας
1958 Iwashigumo / Καλοκαιρινά σύννεφα
1962 Horoki /  Χρονικό περιπλάνησης
1964 Midareru / Διάλυση
1967 Midaregumo / Σκόρπια σύννεφα