Εθνική οδός 181: Θραύσματα ενός ταξιδιού σε Παλαιστίνη-Ισραήλ - Νότος

Μια ασυνήθιστη όψη των κατοίκων της Παλαιστίνης και του Ισραήλ· το κοινό βλέμμα ενός Ισραηλινού κι ενός Παλαιστίνιου. Το καλοκαίρι του 2002, για δύο μήνες, ο Εγιάλ Σιβάν και ο Μισέλ Χλεΐφι ταξίδεψαν μαζί από το Νότο προς το Βορρά της γενέτειρας χώρας τους, σημείωσαν την τροχιά της πορείας τους σ’ έναν χάρτη και ονόμασαν αυτή τη διαδρομή Εθνική οδό 181. Αυτή η νοητή γραμμή ακολουθεί τα σύνορα που χάραξε η Απόφαση αριθμός 181 που υιοθέτησαν τα Ηνωμένα Έθνη στις 29 Νοεμβρίου του 1947 και που πρότεινε το χωρισμό της Παλαιστίνης σε δύο κράτη. Καθώς ταξιδεύουν, συναντούν άνδρες και γυναίκες, Ισραηλινούς και Παλαιστινίους, νέους και γέρους, αμάχους και στρατιώτες, και τους κινηματογραφούν στις καθημερινές στιγμές τους. Ο καθένας απ’ αυτούς τους χαρακτήρες έχει τον τρόπο του να αναφέρεται στα σύνορα που τους χωρίζουν από τους γείτονές τους: μπετόν, συρματόπλεγμα, κυνισμός, χιούμορ, αδιαφορία, υποψία, επιθετικότητα... Τα σύνορα υψώ- θηκαν σε λόφους και πεδιάδες, σε βουνά και κοιλάδες, αλλά κυρίως μέσα στο νου και στις ψυχές αυτών των δύο λαών και στο συλλογικό ασυνείδητο των δύο κοινωνιών.
Πρόγραμμα Προβολών

Δεν υπάρχουν προγραμματισμένες προβολές σε φυσικές αίθουσες.


Σενάριο: Eyal Sivan, Michel Khleifi
Διεύθυνση φωτογραφίας: Philippe Bellaiche
Μοντάζ: Sari Ezouz, Eyal Sivan, Michel Khleifi
Ήχος: Richard Verthe
Παραγωγή: Production:momento distribution Ltd., France, Τ.+33 1 43662524 contact@momento-films.comwww.momento-production.com& mecfilm, Germanyt. +49 30 6676 6700 f. +49 30 6676 6699 info@mecfilm.com www.mecfilm
Παραγωγοί: Armelle Laborie
Συμπαραγωγή: Sourate Films Sprl. (Belgium), Sindibad Films Ltd. (UK), WDR (Germany)
Φορμάτ: DigiBeta Έγχρωμο
Χώρα Παραγωγής: Γαλλία-Bέλγιο-Μεγ.Bρετανία-Γερμανία
Έτος Παραγωγής: 2003
Διάρκεια: 85
Επικοινωνία: momento distribution Ltd., France Armelle Laborie Τ. +33 1 4366 2524 contact@momento-films.com www.momento-production.com
Bραβείο του Φεστιβάλ για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα 2004, Paris

Εγιάλ Σιβάν

Ο Εγιάλ Σιβάν γεννήθηκε το 1964 στη Χάιφα του Ισραήλ και μεγάλωσε στην Ιερουσαλήμ. Αφού εργάστηκε ως επαγγελματίας φωτογράφος μόδας στο Τελ Αβίβ, άφησε τη χώρα το 1985 και εγκαταστάθηκε στο Παρίσι. Έκτοτε μοιράζει το χρόνο του αναμέσα στην Ευρώπη και το Ισραήλ. Γνωστός για τις αμφιλεγόμενες ταινίες του, έχει γυρίσει περισσότερα από δέκα πολιτικά ντοκιμαντέρ που διακρίθηκαν διεθνώς και είναι παραγωγός πολλών άλλων. Οι ταινίες του έχουν βραβευτεί σε μεγάλα διεθνή φεστιβάλ, έχουν συμμετάσχει σε σημαντικές εκθέσεις τέχνης, και έχουν προβληθεί σε κινηματογραφικές αίθουσες και στην τηλεόραση. Δίνει διαλέξεις και δημοσιεύει άρθρα και δοκίμια για το παλαιστινιακό ζήτημα, τη σκηνοθεσία ντοκιμαντέρ και τη δεοντολογία, τα πολιτικά εγκλήματα, την πολιτική χρήση της μνήμης, τη γενοκτονία και θέματα εκπροσώπησης, κ.ά. Είναι ιδρυτής και καλλιτεχνικός διευθυντής της εταιρείας παραγωγής ντοκιμαντέρ momento! που εδρεύει στο Παρίσι, και του πρακτορείου διανομής ταινιών Scalpel. Είναι επίσης ιδρυτής και αρχισυντάκτης του South Cinema Notebooks, περιοδικού κινηματογράφου και πολιτικής κριτικής που εκδίδει το κολλέγιο Σαπίρ στο Ισραήλ και όπου ο Σιβάν διδάσκει τακτικά. Είναι μέλος του συμβουλίου σύνταξης του εκδοτικού οίκου La Fabrique. Ήταν αναπληρωτής καθηγητής παραγωγής media και επικεφαλής του μεταπτυχιακού προγράμματος «Κινηματογράφος, βίντεο και νέα μέσα», στο Τμήμα Καλών Τεχνών και Ψηφιακής Βιομηχανίας του Πανεπιστημίου του East London.

Φιλμογραφία

1987 Aqabat-Jaber, Passing Through 1990 Izkor, Slaves of memory
1991 Israland (TV)
1993 Itgaber, He Will overcome
1994 Jerusalem(s), Borderline Syndrome 1995 Aqabat-Jaber, Peace with Νo Return?
1996 Itsembatsemba, Rwanda οne Genocide Later (μμ)
1997 Burundi, under Terror (μμ)
1999 The Specialist, Portrait of a modern Criminal
2001 On the Top of the Descent (μμ)
2003 Route 181: Fragments of a Journey in Palestine-Israel (συν-σκηνοθεσία)
2004 I Love You All (συν-σκηνοθεσία) 2005 Faces of the Fallen (TV)
2007 Citizens K, the Twin Brothers (TV)
2009 Jaffa, the Orange’s Clockwork
2012 Common State, Potential Conversation (1)

Michel Khleifi