Agora Talks: Διαδικτυακές πλατφόρμες VoD

24o ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ // 10-20/3/2022

 

Agora Talks: Διαδικτυακές πλατφόρμες VoD

 

Στο πλαίσιο των Agora Talks της Αγοράς του 24ου ΦΝΘ, πραγματοποιήθηκε η ομιλία «Channels in the cloud… A revolution and new business opportunities», μια παρουσίαση των διαδικτυακών πλατφόρμων VoD (CINOBO, Nok Ze Dok), την Τετάρτη 16 Μαρτίου στην Αποθήκη Γ. Η Γιάννα Σαρρή, επικεφαλής της Αγοράς, υποδέχθηκε το κοινό και παρουσίασε τους δύο ομιλητές, τη Δάφνη Μπεχτσή από την πλατφόρμα Cinobo και τον Guy Knafo από την πλατφόρμα Nok Ze Dok.

 

Ο Γάλλος Guy Knafo σύστησε τη Δάφνη Μπεχτσή στο κοινό και στη συνέχεια μίλησε για την πλατφόρμα του Nok Ze Dok, με έδρα τη Γαλλία, της οποίας το περιεχόμενο είναι αποκλειστικά ντοκιμαντέρ. «Ο μεγάλος όγκος των ντοκιμαντέρ στην πλατφόρμα κάνει την κατηγοριοποίηση αναγκαστική. Ο χρήστης μπορεί πιο εύκολα να περιηγηθεί στην πλατφόρμα, να βρει το ντοκιμαντέρ που αναζητεί ή κάποιο σχετικό. Χρησιμοποιούμε μια τεχνολογία που ονομάζεται semantic indexing, η οποία ουσιαστικά διαβάζει το γραπτό κείμενο των ντοκιμαντέρ και δημιουργεί αυτόματα tags, που λειτουργούν ως σύνδεσμοι μεταξύ διαφορετικών ντοκιμαντέρ. Προσπαθούμε να καταλάβουμε το γούστο και τις προτεραιότητες του χρήστη για να του παρουσιάσουμε θέματα που τον αφορούν, και να τον διευκολύνουμε να τα παρακολουθήσει», δήλωσε.

 

«Μια μεγάλη αλλαγή συντελέστηκε κάπου ενδιάμεσα στις τηλεοράσεις των πατεράδων μας και στα κινητά μας. Όλοι πλέον γνωρίζουν την πλατφόρμα Netflix, η οποία ξεκίνησε ως DVD seller & distributor. Οι περισσότερες πλατφόρμες λειτουργούν με το Subscription Video On Demand (SVOD), μια υπηρεσία η οποία χρεώνει τον χρήστη μηνιαίως ή ετησίως για απεριόριστη πρόσβαση στο περιεχόμενο της πλατφόρμας», συμπλήρωσε.

 

Η υπηρεσία sVOD, το «βίντεο κατά παραγγελία», δίνει τη δυνατότητα να βλέπεις ή να ακούς περιεχόμενο όποτε το επιλέγεις. Την υπηρεσία αυτή, την οποία χρησιμοποιούν οι μεγαλύτερες streaming πλατφόρμες στον πλανήτη (Netflix, Hulu, HBO Max, Disney+) χρησιμοποιεί και το ελληνικό Cinobo, η πλατφόρμα που έγινε διαθέσιμη πριν δύο χρόνια, στην αυγή της πρώτης καραντίνας του 2020. «Όταν λανσάραμε το Cinobo, τα ελληνικά media μας παρουσίασαν ως το ελληνικό Netflix», σχολίασε η Δάφνη Μπεχτσή, γενική διευθύντρια της πλατφόρμας Cinobo. «Χρησιμοποιούμε sVOD, αλλά διαφέρουμε στα υπόλοιπα. Το Cinobo είναι μια online streaming πλατφόρμα για arthouse cinema, μακριά από τη φιλοσοφία του Netflix», συμπλήρωσε.

 

«Πώς γίνεται να ζούμε στην εποχή της πρόσβασης, αλλά να μην έχουμε πρόσβαση σε ωραίο ανεξάρτητο arthouse cinema;  Αυτή ήταν η έμπνευσή μας - να κάνουμε το ωραίο σινεμά προσβάσιμο και να το συστήσουμε στο νέο κοινό. Θέλουμε να δημιουργήσουμε μια μεγάλη κοινότητα συνδρομητών και πιστεύουμε πως μπορούμε να το πετύχουμε μέσω της διάδρασης με το κοινό μας», ανέφερε σχετικά με την πλατφόρμα, η οποία είναι μία curated sVOD συνδρομητική υπηρεσία και ταυτόχρονα ένας διανομέας arthouse κινηματογράφου. Μετρά σχεδόν 1.000 τίτλους ταινιών, από 640 σκηνοθέτες σε 84 χώρες, ενώ παρουσιάζει μία νέα πρεμιέρα την εβδομάδα και συνεχώς ανανεούμενες συλλογές και αφιερώματα.

 

«Το 12% του περιεχομένου μας είναι ντοκιμαντέρ. Προσπαθούμε να προσθέτουμε πολλά ντοκιμαντέρ στη συλλογή μας. Είναι ένα είδος, το οποίο δυστυχώς δεν προσελκύει διανομείς. Ο συνήθης τρόπος διανομής του είναι η τηλεόραση και το κοινό έχει συνδέσει το προϊόν με το μέσο», σχολίασε σχετικά. «Το Cinobo ήταν ένα στοίχημα που πέτυχε. Συνεχίζουμε να επεκτείνουμε το όραμά μας. Το streaming ήρθε για να δώσει ζωή στις ταινίες αφού παίξουν στο σινεμά, κάτι που είχε πεθάνει μαζί με τα DVD players. Πλέον, έχουμε πρόσβαση σε ποιοτικό κινηματογράφο από το σπίτι και το κινητό μας», ολοκλήρωσε.