51ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
3-12 Δεκεμβρίου 2010
ΤΑΙΝΙΕΣ ΕΝΑΡΞΗΣ - ΛΗΞΗΣ
ΤΑΙΝΙΑ ΕΝΑΡΞΗΣ
Με μια αληθινή, συγκλονιστική ιστορία ζωής, η οποία συντάραξε το κοινό από την πρώτη κιόλας προβολή της, ξεκινά το 51ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης την Παρασκευή 3 Δεκεμβρίου 2010 στο Ολύμπιον. Η ταινία 127 ώρες / 127 hours του Ντάνι Μπόιλ / Danny Boyle αφηγείται την ηρωική περιπέτεια του νεαρού αναρριχητή Άρον Ράλστον, τον οποίο υποδύεται μοναδικά ο Τζέιμς Φράνκο. Πριν από επτά χρόνια, ο Ράλστον κατά τη διάρκεια της περιπλάνησής του σε ένα φαράγγι στη Γιούτα, παγιδεύτηκε ανάμεσα σε μια σχισμή βράχου, ωστόσο κατόρθωσε να επιβιώσει και να διασωθεί. Καθ’ όλη την παραλίγο θανάσιμη περιπέτειά του, η οποία διήρκεσε συνολικά 127 ώρες, ο ήρωας επανεξετάζει τη ζωή του, ανακαλεί στη μνήμη αγαπημένα του πρόσωπα και αναμετριέται με τα προσωπικά του όρια και αδυναμίες.
Βασισμένος στο αυτοβιογραφικό βιβλίο του Ράλστον με τίτλο «Between a Rock and a Hard Place», ο Ντάνι Μπόιλ επιστρέφει μετά το οσκαρικό Slumdog millionaire, και συνεργάζεται ξανά στο σενάριο με τον βραβευμένο Σάιμον Μποφόι. Ο Μπόιλ συνθέτει με την αναγνωρίσιμη σκηνοθετική του μαεστρία, μια υπαρξιακή ιστορία με αριστοτεχνικά κλιμακούμενο κρεσέντο. Ένα κλειστοφοβικό αλλά και αισιόδοξο one-man show, όπου η ανθρώπινη θέληση υπερνικά αποφασιστικά την απομόνωση και τα φυσικά εμπόδια, για να αποδείξει, τελικά, ότι ο άνθρωπος είναι τόσο εύθραυστος όσο και δυνατός.
ΤΑΙΝΙΑ ΛΗΞΗΣ
Η αυλαία του 51ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης πέφτει το Σάββατο 11 Δεκεμβρίου 2010 στο Ολύμπιον με την πολυαναμενόμενη και πολυσυζητημένη Μαύρος κύκνος / Black swan του Ντάρεν Αρονόσφκι / Daren Aronofsky, με τους Νάταλι Πόρτμαν, Βενσάν Κασέλ, Γουινόνα Ράιντερ, Μπάρμπαρα Χέρσεϊ και Μίλα Κούνις, η οποία μάλιστα απέσπασε το βραβείο καλύτερης νέας ηθοποιού στο φεστιβάλ Βενετίας. Πρωταγωνίστρια είναι η Νίνα, μια τελειομανής μπαλαρίνα ενός νεοϋορκέζικου θιάσου, η οποία βρίσκεται στα πρόθυρα τόσο του θριάμβου -καθώς ετοιμάζεται να ενσαρκώσει τον ρόλο της ζωής της στη «Λίμνη των κύκνων»-, όσο και της κατάρρευσης, αφού η δοκιμασία αυτή θα την εξωθήσει στα άκρα.
Ίσως η πιο σοφιστικέ ταινία στη μέχρι τώρα φιλμογραφία του Αρονόφσκι, ο Μαύρος κύκνος αποτελεί μια σπουδή χαρακτήρων με έντονο άρωμα γυναίκας, αισθησιασμό, «χορογραφημένη» φωτογραφία, αλλά και τολμηρές σκηνές που έχουν προκαλέσει αίσθηση. Η μουσική του Τσαϊκόφσκι εντείνει την εσωτερική πάλη της κεντρικής ηρωίδας, η ζωή της οποίας ταυτίζεται τραγικά σχεδόν με την τέχνη της. Μέσα σε ένα μυστηριώδες παιχνίδι όπου κυριαρχούν ο ανταγωνισμός, τα πάθη, η σεξουαλικότητα και οι εμμονές, η Νίνα μεταμορφώνεται σε έναν πανέμορφο κύκνο ο οποίος αμφιταλαντεύεται ανάμεσα στην λαμπερή και την κατασκότεινη όψη του.