Το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης στο 11ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου της Ελλάδας


ΤΟ ΦΚΘ ΣΤΟ 11ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΓΑΛΛΟΦΩΝΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
Αθήνα, 15-25 Απριλίου 2010
Θεσσαλονίκη, 22-28 Απριλίου 2010

Η επιτυχημένη συνεργασία του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης με το Γαλλικό Ινστιτούτο Αθηνών συνεχίζεται για ενδέκατη συνεχή χρονιά στο πλαίσιο του 11ου Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου της Ελλάδας, που διεξάγεται ήδη στην Αθήνα έως τις 25 Απριλίου 2010 και μεταφέρεται στη Θεσσαλονίκη, στο Ολύμπιον, από τις 22 έως τις 28 Απριλίου 2010, δίνοντας την ευκαιρία στους σινεφίλ να απολαύσουν τις καλύτερες στιγμές της πρόσφατης γαλλόφωνης παραγωγής.


Στο 11ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου της Ελλάδας στη Θεσσαλονίκη θα προβληθούν συνολικά 14 ταινίες από το Επίσημο Πρόγραμμα του φεστιβάλ. Όπως κάθε χρόνο, η συγκεκριμένη ενότητα της διοργάνωσης φέρνει το σινεφίλ κοινό της πόλης σε επαφή με μια επιλογή από ό,τι πιο ιδιαίτερο έχει να επιδείξει η πρόσφατη γαλλόφωνη παραγωγή, με ταινίες αγαπημένων σκηνοθετών, αλλά και πρωτοεμφανιζόμενων νέων ταλέντων που αναμένεται να πρωταγωνιστήσουν στο αυριανό παγκόσμιο σινεμά. Ανάμεσα στις ταινίες που θα προβληθούν στη Θεσσαλονίκη, ξεχωριστή θέση κατέχει η βιογραφία μιας μεγάλης προσωπικότητας της γαλλικής κουλτούρας: της Κοκό Σανέλ, την οποία ενσαρκώνει μοναδικά η Οντρέ Τοτού στην ταινία Coco avant Chanel / Στον κόσμο της Κοκό Σανέλ της Αν Φοντέν. Παράλληλα, καταξιωμένα ονόματα του γαλλικού κινηματογράφου δίνουν το «παρών» στο πρόγραμμα του 11ου Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου της Ελλάδας στη Θεσσαλονίκη, επίσης σε avant-premiere: ο Φρανσουά Οζόν επανέρχεται με τη βαθιά ανθρώπινη ταινία Le refuge / Το καταφύγιο, ενώ η Φανί Αρντάν υπογράφει την πρώτη σκηνοθετική δημιουργία της, αφηγούμενη μια σκοτεινή, γοητευτική ιστορία στην ταινία Cendres et sang / Στάχτες και αίμα. Πρεμιέρα θα πραγματοποιήσουν, επίσης, τα έργα δύο αξιόλογων γάλλων κινηματογραφιστών της νεότερης γενιάς: το γνήσια κωμικό Fais-moi plaisir / Κάνε μου τη χάρη! του Εμμανουέλ Μουρέ, καθώς και το ντεμπούτο της Λεά Φενέρ, Qu’ un seul tienne et les autres suivront / Ένας ν’ αντέξει κι οι άλλοι πίσω του, τιμημένο με το βραβείο Louis-Delluc για καλύτερη ταινία πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη.

Παράλληλα, το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης παρουσιάζει στο πρόγραμμα του 11ου Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου στην Αθήνα, πέντε επιλεγμένες ταινίες οι οποίες προβλήθηκαν - κάνοντας ιδιαίτερη αίσθηση - στο επετειακό 50ό Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης τον περασμένο Νοέμβριο.

Το ΦΚΘ προτείνει για πρώτη φορά στο αθηναϊκό κοινό, τις ταινίες δύο σπουδαίων γάλλων δημιουργών, το Persecution / Καταδίωξη του Πατρίς Σερό και το 36 Vues du Pic Saint Loup / 36 όψεις του Πικ Σεν-Λου του Ζακ Ριβέτ, καθώς και την ταινία Le jour ou dieu est parti en voyage / Η μέρα που ο Θεός έφυγε ταξίδι του Φιλίπ βαν Λέου, η πρωταγωνίστρια της οποίας, Ρουθ Νιρέρε, τιμήθηκε με το βραβείο γυναικείας ερμηνείας στο 50ό Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Την πεντάδα επιλεγμένων ταινιών, συμπληρώνουν, η αποκαλυπτική ταινία L'Enfer d' Henri George Clouzot / Η κόλαση του Henri-Georges Clouzot των Σερζ Μπρομπέργκ και Ρουξάντρα Μεντρέα, η οποία ρίχνει φως στον αινιγματικό θρύλο της ημιτελούς ταινίας Η κόλαση του Ανρί Ζορζ Κλουζό, καθώς και η ευφάνταστη παιδική ταινία Panique au Village / Ένα χωριό που το λένε πανικό των Βενσάν Πατάρ και Στεφάν Ομπιέ, ιδανική για μικρούς και μεγάλους κινηματογραφόφιλους.


To Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου της Ελλάδας, μια διοργάνωση της Γαλλικής Πρεσβείας στην Ελλάδα και του Γαλλικού Ινστιτούτου Αθηνών, έχει εξελιχθεί σε ένα από τα πιο σημαντικά φεστιβάλ της νοτιοανατολικής Ευρώπης. Η διοργάνωση υποστηρίζεται ενεργά από την Unifrance (Κρατικός Oργανισμός για την Προώθηση του Γαλλικού Κινηματογράφου) και αναδεικνύει το ενδιαφέρον της χώρας μας για τον γαλλικό κινηματογράφο, ο οποίος στην εγχώρια αγορά κατέχει μερίδιο της τάξης του 8%, ένα ποσοστό από τα πιο υψηλά παγκοσμίως (πηγή : Unifrance, Mάρτιος 2009).


ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΟΙ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΤΟΥ 50ΟΥ ΦΚΘ
ΠΟΥ ΘΑ ΠΡΟΒΛΗΘΟΥΝ ΣΤΟ 11Ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΓΑΛΛΟΦΩΝΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ:



36 VUES DU PIC SAINT LOUP / 36 ΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΠΙΚ ΣΕΝ-ΛΟΥ, Jacques Rivette, 84’

Μια μέρα πριν ξεκινήσει η καλοκαιρινή περιοδεία ενός μικρού τσίρκου, πεθαίνει εντελώς απροσδόκητα ο ιδιοκτήτης και ιδρυτής του. Ο θίασος, προσπαθώντας να σώσει τη σεζόν, αποφασίζει να καλέσει τη μεγαλύτερή του κόρη, την Kate. Παρ’ όλο που αυτή είχε εγκαταλείψει το τσίρκο εδώ και δεκαπέντε χρόνια, εκπλήσσει τους πάντες καθώς δέχεται να αφήσει τις τωρινές της ασχολίες και να ξαναμπεί στον θίασο. Η τύχη φέρνει στον δρόμο της έναν Ιταλό, τον Vittorio. Κι αυτός, κινούμενος από την περιέργειά του για την προσωπικότητα της Kate και από το πάθος του για τη ζωή του τσίρκου, αποφασίζει να τους ακολουθήσει για κάποιο διάστημα…

PERSECUTION / ΚΑΤΑΔΙΩΞΗ, Patrice Chereau, 100’

Ένας άγνωστος. Ένας άγνωστος παρακολουθεί τον τριανταπεντάχρονο Daniel, τρυπώνει μέσα στο σπίτι του τακτικά και τον κατασκοπεύει συστηματικά. Πώς μπήκε αυτό το αγόρι στη ζωή του Daniel; Ούτε και ο ίδιος ο Daniel δεν το θυμάται…

LE JOUR OU DIEU EST PARTI EN VOYAGE / Η ΜΕΡΑ ΠΟΥ Ο ΘΕΟΣ ΕΦΥΓΕ ΤΑΞΙΔΙ, Philippe Van Leeuw, 94’

Απρίλιος του 1994, στη Ρουάντα. Κατά τις πρώτες μέρες της γενοκτονίας, οι κάτοικοι των δυτικών χωρών εγκαταλείπουν τη χώρα. Πριν αποσυρθεί, μια οικογένεια Βέλγων κρύβει τη νεαρή παραμάνα των παιδιών τους, τη Jacqueline, στην ψευδοροφή του σπιτιού τους. Παρά τον τρόμο που επικρατεί, η Jacqueline βγαίνει από την κρυψώνα της για να πάει να βρει τα παιδιά της που έχουν μείνει μόνα τους. Η νεαρή μητέρα ανακαλύπτει τα άψυχα κορμάκια τους ανάμεσα στα πτώματα. Κυνηγημένη από το χωριό της, καταδιωγμένη σαν ζώο, βρίσκει καταφύγιο μέσα στο δάσος.

L’ ENFER DE HENRI-GEORGES CLOUZOT / Η ΚΟΛΑΣΗ ΤΟΥ HENRI-GEORGES CLOUZOT, Serge Bromberg, Ruxandra Medrea, 94’

Το 1964 ο Henri-Georges Clouzot επιλέγει τη Romy Schneider και τον Serge Reggiani για τους πρωταγωνιστικούς ρόλους στην ταινία του Η κόλαση. Επρόκειτο για ένα αινιγματικό και πρωτότυπο σχέδιο, με έναν τρομερά μεγάλο προϋπολογισμό, μια ταινία που θα αποτελούσε ένα κινηματογραφικό «γεγονός» όταν θα προβαλλόταν στις αίθουσες. Όμως, έπειτα από τρεις εβδομάδες γυρισμάτων, τα πράγματα πήραν δραματική τροπή. Το σχέδιο διακόπηκε και οι εικόνες, για τις οποίες λεγόταν ότι ήταν «απίστευτες», δεν θα αποκαλύπτονταν ποτέ. Αυτές οι εικόνες, που παρέμειναν ξεχασμένες για περίπου μισό αιώνα, βρέθηκαν και είναι πολύ πιο εκπληκτικές απ’ όσο ήθελε ο θρύλος που τις συνόδευε. Μας διηγούνται μια μοναδική ταινία όπου η τρέλα και η ζήλια έχουν γυριστεί σε υποκειμενική κάμερα, την ιστορία ενός καταραμένου γυρίσματος αλλά και την ιστορία του Henri-Georges Clouzot που είχε αφήσει εντελώς ελεύθερη τη σκηνοθετική του ιδιοφυία.

PANIQUE AU VILLAGE / ΕΝΑ ΧΩΡΙΟ ΠΟΥ ΤΟ ΛΕΝΕ ΠΑΝΙΚΟ, Vincent Patar, Stephane Aubier, 75’

Ο Κάου-μπόι και ο Ινδιάνος είναι επαγγελματίες της καταστροφής. Μόλις τους σφηνωθεί στο μυαλό ένα σχέδιο, χάος ξεχύνεται παντού. Αυτή τη φορά θέλουν να ευχηθούν τα «χρόνια πολλά» για τα γενέθλια του Αλόγου. Τι δώρο άραγε να του κάνουν; Μα φυσικά, ένα συναρμολογούμενο μπάρμπεκιου! Τι ωραία ιδέα, όμως κάτι δεν πήγε καλά με την παραγγελία και ο Κάου-μπόι και ο Ινδιάνος παραλαμβάνουν ένα εκατομμύριο τούβλα! Αυτό πια δεν είναι γενέθλια, είναι τσουνάμι! Το σπίτι του Αλόγου γίνεται συντρίμμια, εξαφανίζεται κάτω από τα τούβλα. Πρέπει να το ξαναχτίσουν! Τι γενέθλια μου λες τώρα! Άσε που κάτι κλέφτες αρπάζουν τους τοίχους μόλις τους έχουν ξαναστήσει! Το Άλογο το παίρνει πια απόφαση πως δεν θα μπορέσει να βρει την ευκαιρία αυτή την ιδιαίτερη μέρα να συναντήσει την αγαπημένη του φοραδίτσα…


ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΟΙ ΤΑΙΝΙΕΣ ΤΟΥ 11ΟΥ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΓΑΛΛΟΦΩΝΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ:

ΕΠΙΣΗΜΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ


COCO AVANT CHANEL / ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΚΟΚΟ ΣΑΝΕΛ, Anne Fontaine, 110’

Ένα μικρό κορίτσι από το κέντρο της Γαλλίας μεγαλώνει σε ένα ορφανοτροφείο μαζί με την αδελφή του και μάταια περιμένει κάθε Κυριακή τον πατέρα τους να έρθει να τις αναζητήσει. Μια τραγουδίστρια με μια ασήμαντη φωνούλα σε ένα λαϊκό κέντρο αντιμέτωπη με ένα κοινό γεμάτο από μεθυσμένους στρατιώτες. Μια μοδιστρούλα που φτιάχνει μόνο στριφώματα στο εργαστήριο ενός ράφτη στην επαρχία. Μια μαθητευόμενη μετρέσα με πολύ λεπτό σώμα και γύρω της οι κοκότες και οι γλεντζέδες, αλλά και ο προστάτης της, ο Εtienne Balsan, που θα της προσφέρει καταφύγιο. Μια γυναίκα ερωτευμένη, που ξέρει πως ποτέ δεν θα γίνει «η γυναίκα κανενός», ούτε καν του Boy Capel, του άντρα που ωστόσο την αγάπησε το ίδιο δυνατά. Μια ατίθαση που οι συμβάσεις της εποχής της δεν την αφήνουν να ανασάνει και που ντύνεται με τα πουκάμισα των εραστών της. Πρόκειται για την ιστορία της Coco Chanel, η οποία ενσάρκωσε τη μοντέρνα γυναίκα πριν καν την επινοήσει.

lol (LAUGHING OUT LOUD), Lisa Azuelos, 107’

Τι είναι το LOL; Πάει να πει «Laughing Out Loud» –πέθανα στα γέλια– στη γλώσσα των γραπτών μηνυμάτων. Έτσι όμως φωνάζουν και οι φίλοι της τη Lola. Ωστόσο, την πρώτη μέρα που επιστρέφει στο λύκειο μετά τις διακοπές, η Lola δεν έχει καθόλου κέφι να γελάσει. Ο φιλαράκος της, ο Arthur, την προκαλεί λέγοντάς της πως την απάτησε με κάποια άλλη στη διάρκεια του καλοκαιριού. Αλλά και η παρέατης Lola έχει ένα ταλέντο να τα κάνει όλα δύσκολα. Όπως ακριβώς και η μητέρα της, η Anne, με την οποία δεν γίνεται να συζητήσεις, και όχι μόνο επειδή δεν γνωρίζει τι σημαίνει LOL. Το ότι οι γονείς της έχουν πάρει διαζύγιο είναι ένα θέμα. Ένα άλλο είναι το ότι η Anne συμπεριφέρεται στην έφηβη κόρη της σαν να ήταν ακόμα παιδί, λέγοντάς της ψέματα σε βασικά ζητήματα, λόγου χάρη για το ότι συναντιέται ξανά με τον πρώην της στα κρυφά ή για το ότι ένας αστυνομικός της κάνει καμάκι. Από τη μεριά της η Anne αναρωτιέται τι να έχει συμβεί στ’ αλήθεια στο γλυκό της κοριτσάκι. Από την ταύτιση μέχρι τη σύγχυση, οι σχέσεις ανάμεσα στη μάνα και την κόρη γίνονται καζάνι που βράζει από αγάπη και LOL.

PARTIR / ΦΕΥΓΩ, Catherine Corsini, 85’

H Suzanne είναι γύρω στα σαράντα, σύζυγος γιατρού, μητέρα. Ζει κάπου στον Νότο της Γαλλίας μια αστική ζωή και το ότι δεν δουλεύει αρχίζει να την ενοχλεί. Αποφασίζει λοιπόν να ασχοληθεί ξανά με το επάγγελμά της, τη φυσιοθεραπεία, που είχε εγκαταλείψει για να μεγαλώσει τα παιδιά της και πείθει τον άντρα της να τη βοηθήσει να στήσει ένα ιατρείο. Καθώς θα χρειαστεί να γίνουν κάποιες εργασίες, έρχεται σε επαφή με τον Ivan, έναν εργάτη που αναλαμβάνει την επίβλεψη, ο οποίος πάντοτε ζούσε από μικροδουλειές αλλά έχει κάνει και φυλακή. Η έλξη αυτών των δύο προσώπων θα είναι αμοιβαία, άμεση και βίαιη. Η Suzanne αποφασίζει να εγκαταλείψει τα πάντα για να ζήσει αυτό το υπέρμετρο πάθος.

LE REFUGE / ΤΟ ΚΑΤΑΦΥΓΙΟ, Francois Ozon, 90’

Η Μousse και ο Louis είναι νέοι, όμορφοι, πλούσιοι και ερωτευμένοι. Όμως τα ναρκωτικά έχουν ρημάξει όλη τους τη ζωή. Κάποια μέρα έρχεται η υπερβολική δόση και ο Louis πεθαίνει. Η Mousse καταφέρνει να ζήσει, αλλά μαθαίνει ότι είναι έγκυος. Εντελώς χαμένη, κρύβεται σε ένα σπίτι μακριά από το Παρίσι. Μερικούς μήνες αργότερα, ο αδελφός του Louis πάει και τη βρίσκει στο καταφύγιό της.

DEMAN DES L’ AUBE / ΑΥΡΙΟ ΜΕ ΤΗΝ ΑΥΓΗ, Denis Dercourt, 100’

Η σχέση ανάμεσα σε δύο αδέλφια, το μικρότερο από τα οποία τρέφει ένα πάθος για τις ιστορικές μάχες, σε τέτοιο σημείο που να είναι αποκομμένο από την πραγματικότητα και να μη ζει πλέον παρά μόνο μέσα από τα παιχνίδια ρόλων. Αφού του το ζητήσει η μητέρα τους, ο μεγαλύτερος αδελφός, ο Mathieu, θα προσπαθήσει να βγάλει τον Paul από αυτό το μυστηριώδες και κρυφό σύμπαν όπου τα όρια μεταξύ παιχνιδιού και πραγματικότητας δεν είναι πάντοτε ευδιάκριτα. Για να το καταφέρει, δεν θα έχει άλλη επιλογή από το να βουτήξει κι αυτός με τη σειρά του σε εκείνο τον κόσμο…


QU’ UN SEUL TIENNE ET LES AUTRES SUIVRONT / ΕΝΑΣ Ν’ ΑΝΤΕΞΕΙ ΚΙ ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΠΙΣΩ ΤΟΥ, Lea Fehner, 120’

Στον Stephane προτείνουν μια δουλειά που θα μπορούσε να αλλάξει τη ζωή του, η Zohra προσπαθεί να καταλάβει πώς πέθανε ο γιος της και η Laure ζει τον πρώτο της έρωτα με έναν νεαρό που πήρε μέρος σε μια εξέγερση και φυλακίστηκε. Οι τρεις τους συναντιούνται κατά τύχη μέσα στο εντευκτήριο μιας φυλακής. Ο καθένας τους θα πρέπει να πάρει τη μοίρα του στα χέρια του. Μόνο ένας ν’ αντέξει όρθιος κι οι υπόλοιποι θα τον ακολουθήσουν…

CENDRES ET SANG / ΣΤΑΧΤΕΣ ΚΑΙ ΑΙΜΑ, Fanny Ardant, 105’

Εξόριστη από την πατρίδα της εδώ και δέκα χρόνια, από τότε που δολοφόνησαν τον άντρα της, η Judith ζει στη Μασσαλία μαζί με τα τρία της παιδιά. Αφού αρνιόταν για πολλά χρόνια να συναντηθεί ξανά με την οικογένειά της, και παρ’ όλους τους φόβους και τα μυστικά που έκρυβε, η επιθυμία των παιδιών της την κάνει να λυγίσει και να δεχτεί μια πρόσκληση για τον γάμο της ξαδέλφης τους. Έτσι φεύγουν για να περάσουν ένα καλοκαίρι στη χώρα τους, στη διάρκεια του οποίου θα ανακαλύψουν τις ρίζες τους και την ιστορία τους. Όμως η επιστροφή της Judith θα αναζωπυρώσει τα παλαιά μίση μεταξύ αντίπαλων φατριών. Κι έτσι αμείλικτα, ξεκινάει η βία να κλιμακώνεται και το αίμα να ζητάει αίμα…

FAIS-MOI PLAISIR / ΚΑΝΕ ΜΟΥ ΤΗ ΧΑΡΗ!, Emmanuel Mouret, 90’

H Αriane είναι πεπεισμένη πως ο σύντροφός της, ο Jean-Jacques, έχει φαντασιώσεις με μια άλλη γυναίκα. Για να μη διαλυθεί το ζευγάρι, εκείνη του ζητάει να ζήσει μια περιπέτεια με το αντικείμενο του πόθου του, θεωρώντας πως αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος για να νιώσει πιο ελεύθερος. Όταν ο Jean-Jacques πηγαίνει στο σπίτι αυτής της γυναίκας που ελάχιστα γνωρίζει, πού να φανταστεί πως πρόκειται για την κόρη του Προέδρου της Δημοκρατίας…

LA FAMILLE WOLBERG / ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ WOLBERG, Axelle Ropert, 82’

Είναι ικανός να ετοιμάσει μια εκπληκτική ομιλία με θέμα την αμερικάνικη σόουλ μουσική μπροστά σε αποσβολωμένους μαθητές, να χώσει τη μύτη του στην ιδιωτική ζωή των συμπολιτών του ή και να κάνει τη δεκαοκτάχρονη κόρη του να ορκιστεί πως ποτέ μα ποτέ δεν πρόκειται να εγκαταλείψει την οικογενειακή τους εστία. Είναι ο Simon Wolberg, δήμαρχος σε μια μικρή επαρχιακή πόλη, τρελά ερωτευμένος με τη γυναίκα του, φορτικός πατέρας και προκλητικός γιος! Η οικογένεια έχει γίνει έμμονη ιδέα μέσα του. Και τον σπρώχνει να περνάει από διάφορες δοκιμασίες αυτούς τους δεσμούς του, να εξακριβώνει πόσο δυνατοί ή πόσο εύθραυστοι είναι…

L’ ARMEE DU CRIME / Ο ΣΤΡΑΤΟΣ ΤΩΝ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΩΝ, Robert Guediguian, 139’

Στο Παρίσι, την περίοδο της γερμανικής Κατοχής, ο εργάτης ποιητής missak manouchian τίθεται επικεφαλής μιας ομάδας πολύ νεαρών Εβραίων, Ούγγρων, Πολωνών, Ρουμάνων, Ισπανών, Ιταλών και Αρμενίων, οι οποίοι είναι αποφασισμένοι να πολεμήσουν για να απελευθερώσουν τη Γαλλία που αγαπούν, εκείνη που διαπνέεται από τον σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Ζώντας μέσα στην παρα-
νομία και διακινδυνεύοντας τα πάντα, θα γίνουν ήρωες. Οι επιθέσεις αυτών των ξένων ανταρτών θα προκαλέσουν μεγάλη ενόχληση στους Ναζί και τους συνεργάτες τους. Έτσι η γαλλική αστυνομία θα αντιδράσει πολύ σκληρά, θα ενισχύσει ακόμη περισσότερο τις δυνάμεις της, θα καταφύγει στην παρακολούθηση υπόπτων, σε καταγγελίες, απειλές, βασανιστήρια…

LA RAFLE / ΤΗ ΝΥΧΤΑ ΠΟΥ ΧΑΘΗΚΑΝ Τ'ΑΣΤΕΡΙΑ, Roselyne Bosch, 115’

1942. Ο Joseph είναι έντεκα χρονών. Και εκείνο το πρωινό του Ιουνίου θα πρέπει να πάει στο σχολείο με ένα κίτρινο άστρο ραμμένο στο στήθος του… Αντιμετωπίζοντας πότε την καλοσύνη και πότε την περιφρόνηση, ο Jo, μαζί με τους άλλους εβραίους φίλους του και τις οικογένειές τους, θα μάθουν τη ζωή στο κατεχόμενο από τους Ναζί Παρίσι, στον λόφο της Μονμάρτρης όπου έχουν βρει καταφύγιο. Έτσι τουλάχιστον πιστεύουν, μέχρι εκείνο το πρωί της 16ης Ιουλίου του 1942, όταν ανατρέπεται η εύθραυστη ευτυχία τους… Από το Χειμερινό Ποδηλατοδρόμιο του Παρισιού, όπου βρίσκονται στοιβαγμένοι 13.000 άνθρωποι έπειτα από τις μαζικές συλλήψεις, μέχρι το στρατόπεδο συγκεντρώσεως στο Beaune-La-Rolande, από το Vichy μέχρι την πολυτελή κατοικία του Χίτλερ στο Berghof, η ταινία Σχέδιο εξόντωσης παρακολουθεί τις πραγματικές ζωές των θυμάτων και των δημίων τους.

LES BEAUX GOSSES / ΤΑ ΟΜΟΡΦΟΠΑΙΔΑ, Riad Sattouf, 90’

Ο Ερβέ είναι 14 χρονών και ζει μόνος με τη μητέρα του. Ένας έφηβος που ξεχειλίζει από τις ορμές του, άχαρος εμφανισιακά και όχι ιδιαίτερα τολμηρός. Στο γυμνάσιο τα κουτσοκαταφέρνει, έχοντας δίπλα του τα φιλαράκια του. Το μόνο που έχει καρφωθεί στο μυαλό του είναι να βγει με ένα κορίτσι. Δυστυχώς σε αυτό το θέμα τρώει τη μια απόρριψη πίσω απ’ την άλλη, χωρίς ωστόσο να το βάζει κάτω. Και κάποια μέρα, χωρίς καλά – καλά να καταλάβει και πως, έχει βρεθεί να αρέσει στην Ορόρ, ένα από τα πιο όμορφα κορίτσια της τάξης του.

L’ ENFER DE HENRI-GEORGES CLOUZOT / Η ΚΟΛΑΣΗ ΤΟΥ HENRI-GEORGES CLOUZOT, Serge Bromberg, Ruxandra Medrea, 94’

Το 1964 ο Henri-Georges Clouzot επιλέγει τη Romy Schneider και τον Serge Reggiani για τους πρωταγωνιστικούς ρόλους στην ταινία του Η κόλαση. Επρόκειτο για ένα αινιγματικό και πρωτότυπο σχέδιο, με έναν τρομερά μεγάλο προϋπολογισμό, μια ταινία που θα αποτελούσε ένα κινηματογραφικό «γεγονός» όταν θα προβαλλόταν στις αίθουσες. Όμως, έπειτα από τρεις εβδομάδες γυρισμάτων, τα πράγματα πήραν δραματική τροπή. Το σχέδιο διακόπηκε και οι εικόνες, για τις οποίες λεγόταν ότι ήταν «απίστευτες», δεν θα αποκαλύπτονταν ποτέ. Αυτές οι εικόνες, που παρέμειναν ξεχασμένες για περίπου μισό αιώνα, βρέθηκαν και είναι πολύ πιο εκπληκτικές απ’ όσο ήθελε ο θρύλος που τις συνόδευε. Μας διηγούνται μια μοναδική ταινία όπου η τρέλα και η ζήλια έχουν γυριστεί σε υποκειμενική κάμερα, την ιστορία ενός καταραμένου γυρίσματος αλλά και την ιστορία του Henri-Georges Clouzot που είχε αφήσει εντελώς ελεύθερη τη σκηνοθετική του ιδιοφυία.

A L’ ORIGINE / ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ, Xavier Giannoli, 135’

Ο Philippe Miller είναι ένας μοναχικός απατεώνας που ζει στους δρόμους. Κάποια μέρα ανακαλύπτει κατά τύχη ένα εγκαταλειμμένο εργοτάξιο, έναν αυτοκινητόδρομο που σταμάτησε να κατασκευάζεται εδώ και χρόνια μετά τις διαμαρτυρίες των οικολόγων που ήθελαν να σώσουν μια αποικία σκαραβαίων. Η διακοπή των εργασιών είχε αποτελέσει μια οικονομική καταστροφή για τους κατοίκους αυτής της περιοχής. Ο Philippe βλέπει εδώ την ευκαιρία να οργανώσει την πιο μεγάλη του απάτη.