49ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
14-23 Νοεμβρίου 2008
ΟΙ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ 49ΟΥ ΦΚΘ
Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι εκθέσεις του 49ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, οι οποίες «ζωντανεύουν» τα κινηματογραφικά αφιερώματα, παρουσιάζοντας παράλληλα τη δημιουργία σημαντικών καλλιτεχνών στη φωτογραφία, τη ζωγραφική, τις βιντεοπροβολές, αλλά και τις εικαστικές εγκαταστάσεις. Η φετινή διοργάνωση περιλαμβάνει ένα ιδιαίτερα πλούσιο πρόγραμμα σε εκθέσεις δίνοντας στο κοινό την ευκαιρία να γνωρίσει το έργο πολυτάλαντων δημιουργών, μέσα από μια σειρά αυτόνομων καλλιτεχνικών γεγονότων.
GABRIEL FIGUEROA / ΓΚΑΜΠΡΙΕΛ ΦΙΓΚΕΡΟΑ, «1/24 του δευτερολέπτου»
Φωτογραφία
Στο πλαίσιο του 49ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, πραγματοποιείται έκθεση φωτογραφίας του πολυβραβευμένου μεξικάνου διευθυντή φωτογραφίας Γκαμπριέλ Φιγκερόα (1907 – 1997). Με σπουδές ζωγραφικής στην Ακαδημία του Σαν Καρλος της πόλης του Μεξικού, άρχισε να ασχολείται με τη φωτογραφία από 16 ετών. Εργάστηκε στο μεξικάνικο σινεμά και στο Χόλιγουντ, κερδίζοντας τη διεθνή αναγνώριση ως ένας από τους μεγαλύτερους κινηματογραφιστές του ασπρόμαυρου. Συντέλεσε στον επαναπροσδιορισμό του εθνικού σινεμά της χώρας του κατά τη «Χρυσή εποχή» και τη δημιουργία μιας διαχρονικής εικόνας του Μεξικού από τη δεκαετία του ’40 έως τη δεκαετία του’60. Η έκθεση αποτελείται από 40 ασπρόμαυρα καρέ, κινηματογραφικά φωτογράμματα, αποκατεστημένα και μεγεθυμένα από τον γιο του, Γκαμπριέλ ΦΙγκερόα Φλόρες, στα οποία αποτυπώνεται η εικονοπλαστική δύναμη του καλλιτέχνη. Στα φωτογράμματα αυτά συλλαμβάνει με το φακό του το μεξικανικό τοπίο και τους ανθρώπους του: οπτικοποιεί το φόβο, την αγάπη, την αναμονή, την αγωνία, τη θλίψη μέσα από περίτεχνες ενορχηστρώσεις του φωτός και της σκιάς.
> Γενί Τζαμί ? 13 – 28 Νοεμβρίου 2008 (Αρχαιολογικού Μουσείου 30) ? 10.00-22.00 ? Συνδιοργάνωση: Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, Δήμος Θεσσαλονίκης – Αντιδημαρχία Πολιτισμού και Νεολαίας ? Με την υποστήριξη της Μεξικανικής Πρεσβείας ? Επιμέλεια – συντονισμός: Λίζα Ψωμιάδου.
RUSTAM KHAMDAMOV / ΡΟΥΣΤΑΜ ΧΑΜΝΤΑΜΟΦ, «Αφθονία και Παρακμή»
Ζωγραφική+σχέδια+3 ταινίες
Ζωγραφική:
Απαλές πινελιές που περιγράφουν ένα σώμα, μια κίνηση, παραλλαγές πάνω σ’ένα αντικείμενο που επαναλαμβάνεται ως φετίχ, γυναίκες με γούνες, βαριά στολισμένες φορεσιές, ημιδιάφανα φρούτα που μεταμορφώνονται σε βιτρώ, ημίφως όπου τα χρώματα πάλλονται και αστράφτουν σαν πολύτιμα πετράδια και, τέλος, οικείες αναφορές σε τόσο διαφορετικούς ζωγράφους όπως ο Ρέμπραντ, ο Γκούσταβ Κλίμτ, ο Βίκτορ Βαζνετσόβ και ο Ιλία Ρέπιν, όλα συντελούν στην δημιουργία του ενδόμυχου και πλούσιου κόσμου του Ρουστάμ Χαμντάμοβ.
Ταινίες:
Η Ζωή μου είναι στα Βουνά, Σοβιετική Ένωση 1967, (40΄)
Βασισμένη στο βιβλίο του Ουίλλιαμ Σαρογιάν (1908-1981) η ασπρόμαυρη διπλωματική εργασία του Χαμντάμοβ, με φόντο το παρίσι του 19ου αιώνα, περιγράφει πληθωρικά τις απλές χαρές της καθημερινής ζωής.
Άννα Καραμαζόφ, Σοβιετική Ένωση/Γαλλία 1991, (απόσπασμα 42΄)
Διανομή: Ζαν Μορό, Γελένα Σολοβέη, Νατάλια Λέμπλε
Μια γυναίκα (Ζαν Μορό) επιστρέφει στο Λένινγκραντ μετά από χρόνια σε στρατόπεδο και περιφέρεται σε εγκατελελειμένα κτήρια όπου γνωρίζει διάφορους ανθρώπους ξεχασμένους από τον χρόνο.
Ηχητικά Παράλληλα, Καζακστάν 2005, (65΄)
Ταινία-κοντσέρτο. Οπερατικές άριες εκτελεσμένες από τους Ρόζα Τζαμάνοβα, Έρικ Κουρμανγκάλιεφ, Μπιμπιγκούλ Τουλεγκένοβα, και Αράξια Νταβτιγιάν, με την Ρενάτα Λιτβίνοβα, την ντίβα του νέου Ρωσσικού Κινηματογράφου, ως «κυρία των τιμών». Όλες οι άριες είναι εκτελεσμένες στα Ρωσικά όπως στην Σοβιετική περίοδο: Ιβάν Σουζάνιν του Γκλίνκα, Μαντάμ Μπάτερφλάι και Τόσκα του Πουτσίνι, Ζωή και Αγάπη μιας Γυναίκας του Σούμαν, η Τραβιάτα του Βέρντι. Η δράση εξελίσσεται σε ένα εγκαταλειμμένο εργοστάσιο, σε μια καλύβα νομάδα και στις χιονισμένες στέπες του Καζακστάν, η αλλιώς «σ’ένα χώρο χωρίς χρόνο που ανήκει στην τέχνη». Τα πληθωρικά κοστούμια είναι σχεδιασμένα από τον ίδιο τον Χαμντάμοβ με ετερόγενή υλικά και απέραντη φαντασία και χιούμορ.
> Μπέη Χαμάμ - Λουτρά Παράδεισος (Εγνατίας & Μητρ. Γενναδίου - Αριστοτέλους) ? 14 – 26 Νοεμβρίου 2008 ? 10.00-22.00 ? Διοργάνωση: Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης ? Επιμέλεια: Μάριον Ιγγλέση ? Συντονισμός: Αλέξανδρος Κωνσταντινίδης.
IVAN LADISLAV GALETA / ΙΒΑΝ ΛΑΝΤΙΣΛΑΒ ΓΚΑΛΕΤΑ, Endart 4, Pendulum
Προβολή+Εγκατάσταση
Ο Γκαλέτα είναι καλλιτέχνης, δάσκαλος, κηπουρός. Στα βίντεο Endart 4 με το ένα χέρι κρατά την κάμερα, με το άλλο δουλεύει στον κήπο του. Καθαρίζει μπιζέλια, διαλέγει κεράσια, μεταφέρει σανό, τρώει φράουλες, κόβει ντομάτες, ξεχορταριάζει, καθώς μια κότα μπαίνει τυχαία στο πλάνο και τρίβεται στο χέρι του και στο φακό. Καθημερινές πράξεις σε πρώτη ματιά, που σταδιακά ασκούν πάνω στο θεατή μια παράξενη επιρροή. Σταματάει ο χρόνος όπως τον ξέρεις. Οι αισθήσεις της όρασης και της ακοής οξύνονται, αποκτούν έναν αρχέγονο παλμό, βιώνεις ξανά τις πρώτες μέρες της ζωής σου που σε κρατούσαν αγκαλιά και σε μετέφεραν απαλά στον αέρα. Σε περιβάλλουν πρωτόγνωρα χρώματα, ήχοι, φως και σκιά. Η κάμερα διεισδύει σ’ έναν μικρόκοσμο που βρίθει, άλλοτε ηλιόλουστος, άλλοτε σκοτεινός και απειλητικός. Ξυπνούν όλα τα στοιχεία της φύσης, τα παραμύθια, τα ξόρκια, οι μάγισσες του Μacbeth, η γη που μας σκεπάζει, ο θάνατος, ο έρωτας, η φωτιά, το μέταλλο, το νερό, ο ουρανός, τα ζώα, η τροφή που η γη μας προσφέρει.
Η τέχνη του Γκαλέτα είναι ιδεολογία. Δημιουργεί έναν πυρήνα έμπνευσης γύρω που όλο διευρύνεται, αποκτά ακόλουθους, δημιουργεί συνειρμούς, σαν βότσαλο στο νερό. Η ζωή μας βρίσκεται σε μια διαρκή εσωτερική κίνηση σαν εκκρεμές. Δεν χρειάζεται να μετακινούμαστε: ο’ τι χρειαζόμαστε είναι μπροστά μας και είναι απέραντο. Ο Γκαλέτα δεν παράγει έργα τέχνης που μένουν. Θεωρεί ότι η τέχνη είναι εφήμερη και δυναμική, ότι η διαδικασία της δημιουργίας είναι και το τελικό αποτέλεσμα. Γι’ αυτό σχεδίασα ένα «φαγώσιμο» φυλλάδιο. Διαβάστε αυτό το κείμενο, φάτε το μπισκότο και ανακυκλώστε το χαρτί. Ό,τι δείτε σήμερα θα παραμείνει μέσα σας, και αυτό αρκεί.
> Γιαχουντί Χαμάμ – Λουτρά στα Λουλουδάδικα (Κομνηνών & Βασ. Ηρακλείου) ? 14 – 25 Νοεμβρίου 2008 ? 10.00-22.00 ? Διοργάνωση: Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης / Experimental Forum ? Με την υποστήριξη της 9ης Εφορίας Βυζαντινών Αρχαιοτήτων ? Επιμέλεια: Μάριον Ιγγλέση ? Συντονισμός: Αλέξανδρος Κωνσταντινίδης.
ΜΑΝΟΣ ΖΑΧΑΡΙΑΣ, «Ο ταξιδιώτης της μνήμης»
Φωτογραφία
Το φετινό αφιέρωμα στον σκηνοθέτη Μάνο Ζαχαρία συμπληρώνεται με τις φωτογραφίες-ντοκουμέντα της κινηματογραφικής διαδρομής του Έλληνα δημιουργού. Γυρισμένες σχεδόν εξ’ ολοκλήρου στην Σοβιετική Ένωση και στα στούντιο της Μοσφίλμ, με ρώσους ηθοποιούς, οι ταινίες του διέπονται από μια βαθιά ελληνικότητα και ρίχνουν μια έντονα αντιφασιστική ματιά πάνω στα πολιτικά γεγονότα που κλόνισαν την χώρα μας την περίοδο της Αντίστασης, του Εμφυλίου και της Δικτατορίας. Στις λιτές ασπρόμαυρες φωτογραφίες οι λήψεις εναλλάσσονται από τα μνημειώδη γενικά πλάνα του σοβιετικού ρεαλισμού σε πλάνα σε απόσταση αναπνοής όπου διαφαίνεται η ευαισθησία και η φρεσκάδα των ηρώων. Οι ταινίες του Μάνου Ζαχαρία περιγράφουν μια ιστορική περίοδο φλογερής ιδεολογίας, αγνού έρωτα και άκρατου ηρωισμού. Η φωτογραφική έκθεση καλύπτει τρεις ενότητες: αποσπάσματα των ταινιών του, παρασκήνια των γυρισμάτων και τέλος, αρχειακό υλικό από την ζωή του.
> Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης (Λεωφόρος Στρατού 2Α) ? 14 – 25 Νοεμβρίου 2008 ? 10.00-22.00 ? Διοργάνωση: Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης ? Με την υποστήριξη του Γαλλικού Ινστιτούτου Θεσσαλονίκης ? Επιμέλεια: Μάριον Ιγγλέση, Γιώργος Νούνεσης ? Συντονισμός: Αλέξανδρος Κωνσταντινίδης.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΙΑΝΝΑΡΗΣ, «Στην κόψη του ματιού»
Βίντεο+εγκαταστάσεις
Στο έργο του Κωνσταντίνου Γιάνναρη, ο πόθος, το όνειρο, η φαντασίωση, η εντύπωση, η παρανόηση, έρχονται να γεμίσουν το κενό της επικοινωνίας και την ανισότητα των σχέσεων. Τα έργα μικρού μήκους που παρουσιάζονται στην έκθεση συνιστούν, μαζί με την εισαγωγή στην κινηματογραφική γραφή του σκηνοθέτη, ένα αυτόνομο ποιητικό και εικαστικό σύνολο: Ο Ζαν Ζενέ πέθανε (1989), Τρώες (1989), Σιωπές (1990), Σ’ έπιασα να κοιτάς (1991), Βορείως της δίνης (1991), Μια θέση στον ήλιο (1994-95). Η έκθεση περιλαμβάνει, εκτός από τις μικρού μήκους ταινίες, αποσπάσματα πειραματικών βίντεο, φωτογραφίες και εγκαταστάσεις, και συνοδεύεται από ένα έντυπο αντί καταλόγου: την προσωπική εικαστική μαρτυρία και διαδρομή αυτής της όψης του έργου του Κωνσταντίνου Γιάνναρη. Στο πλαίσιο της έκθεσης προβάλλεται και η βραβευμένη του ταινία Από την άκρη της πόλης.
> Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (Εγνατίας 154, HELEXPO) ? 14 Νοεμβρίου – 14 Δεκεμβρίου 2008 ? 10.00-22.00 ? Συνδιοργάνωση: Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης ? Επιμέλεια: Ντένης Ζαχαρόπουλος.
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΚΑΤΖΟΥΡΑΚΗΣ, «Ψάχνοντας τον Πανσέληνο»
Ζωγραφική
Τα έργα της έκθεσης αποτελούν το ντεκουπάζ της ταινίας που θα γυριστεί με τίτλο Πανσέληνος. Αναφέρεται στον ζωγράφο Εμμανουήλ Πανσέληνο. Τα πρόσωπα στην ταινία ορίζονται από δύο τελείως διαφορετικούς κόσμους. Στον ένα γλιστρά η ζωή πολύ γρήγορα, τόσο που δεν προλαβαίνει κανείς να ψάξει και να αναρωτηθεί. Από εκεί προέρχεται και ο Μάνος που ψάχνει στα ίχνη του Πανσέληνου. Τα άλλα πρόσωπα είναι παγωμένα στον χώρο της φτήνιας, της ευτέλειας και ζούνε κοιτάζοντας από μια χαραμάδα τα γεγονότα. Εκεί κατοικεί η Άννα. Και το δράμα της είναι ότι ούσα καθηλωμένη, έχει όλο το χρόνο να θυμάται και να υποφέρει. Η Άννα και ο Μάνος συναντιόνται από μία σύμπτωση. Η συνάντηση αυτή επηρεάζει όλους, σχεδόν όλα τα πρόσωπα γύρω τους κάνουν ένα βήμα αλλαγής, μια μικρή εξέγερση. Η σύμπτωση αυτή είναι το θέμα της ταινίας.
Τα έργα ανήκουν στην συλλογή Στρίντζη.
> Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών Α.Π.Θ. (Αγ. Δημητρίου 159Α) ? 13 – 30 Νοεμβρίου 2008 ? Δευτέρα –Τρίτη – Πέμπτη – Παρασκευή: 09.00-14.00, Τετάρτη: 09:00–14:00 & 17.00-21.00, Σάββατο-Κυριακή: 10.00-18.00 ? Συνδιοργάνωση: Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών Α.Π.Θ. ? Επιμέλεια – συντονισμός: Λίζα Ψωμιάδου.
ΜΕΣΗ ΑΝΑΤΟΛΗ, «Ευτυχισμένες Μέρες»
Βιντεοπροβολές+σκίτσα+φωτογραφία
Σε ένα παλιό μικρό Οθωμανικό χάνι, απομεινάρι μιας άλλης εποχής όπου άνθρωποι και ιδέες άφηναν το στίγμα τους, φιλοξενούνται για λίγες μέρες, νέοι καλλιτέχνες από την Μέση Ανατολή. Κι αν στην σύγχρονη εποχή ο γεωπολιτικός όρος «Μέση Ανατολή» θεωρείται συνώνυμο της έλλειψης ασφάλειας, οι συμμετέχοντες με το πολύμορφο έργο τους αποδεικνύουν πως ίσως ο μόνος ασφαλής τρόπος να κατανοήσουμε τη καθημερινότητα τους είναι η τέχνη. Δύο παλιές βιβλιοθήκες, φωτογραφίες, τρεις πολυθρόνες, δύο βιντεοπροτζέκτορες, ένα γραφείο, κόμικς και έξι δωμάτια σας περιμένουν…
> Μπενσουσάν Χαν (Εδέσσης 6, Άνω Λαδάδικα) ? 14 – 25 Νοεμβρίου 2008 ? 11.00-23.00 ? Διοργάνωση: Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης ? Με την υποστήριξη του «Μη Με Λησμόνει» ? Επιμέλεια – συντονισμός: Λίζα Ψωμιάδου.
ΠΡΑΣΙΝΑ ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ
Μέρος του έργου εν εξελίξει Πράσινοι Διάλογοι
Λαμβάνοντας υπόψη τις δραματικές κλιματικές αλλαγές με τις οποίες βρίσκεται αντιμέτωπη η γη μας και την έντονη κρίση που έρχεται ως επακόλουθο, το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης αποφάσισε να αναλάβει την ευθύνη που του αντιστοιχεί. Στόχος του Φεστιβάλ, είναι αυτήν τη χρονιά να ευαισθητοποιήσει, να ενημερώσει και να κινητοποιήσει το κοινό του, προκειμένου το 50ο Φεστιβάλ να αποτελέσει έμπρακτη απόδειξη ότι η συλλογική μας δύναμη συνεισφέρει σε μια θετική αλλαγή. Φέτος, στο πρώτο βήμα προς αυτήν την κατεύθυνση, το 49ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, ξεκινά έναν "πράσινο διάλογο" με τους θεατές, έναν εποικοδομητικό διάλογο για το πιο βροντερό SOS που έχει εκπέμψει ποτέ ο πλανήτης μας. Και ταυτόχρονα, καλεί τους επισκέπτες του, να ακολουθήσουν τα Πράσινα Μονοπάτια, το εικαστικό κομμάτι αυτής της ενότητας, μια σειρά εκθέσεων και εκδηλώσεων στους χώρους του Φεστιβάλ και μέσα στην πόλη.
Τα Πράσινα Μονοπάτια ξεκινούν από το χώρο του λιμανιού, στην Αποθήκη Γ’ όπου ένα διαδραστικό έργο ανακύκλωσης στον 1ο όροφο σχηματίζεται και παίρνει μορφή από το κοινό. Στο ισόγειο, το Magnificent Revolutionary Bicycle Cinema από την Αγγλία ζητά από το κοινό να «τρέξει» τα 8 «σταθερά» ποδήλατα τα οποία δημιουργούν ηλεκτρική ενέργεια αρκετή για να τεθεί σε λειτουργία μια μηχανή προβολής. Η διαδρομή συνεχίζεται στην προβλήτα με την έκθεση Νερό Ι, η οποία εγκαινιάζει τον θεματικό κύκλο εκθέσεων του Μουσείου Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης, Τα 4 Στοιχεία της φύσης και ο άνθρωπος. Συνδετικός κρίκος όλων των εκδηλώσεων, μια εγκατάσταση της Δανάης Στράτου: Συνολικά 16 «οπτικά σκόπευτρα» οδηγούν το βλέμμα του διαβάτη σε αόρατα «πράσινα σημεία» μέσα στην πόλη: στην έκθεση Endart 4 & Pendulum του Κροάτη Ιβαν Λάντισλαβ Γκαλέτα στο χαμάμ στα Λουλουδάδικα (στην οδό Κομνηνών μεταξύ Τσιμισκή και Ελ. Βενιζέλου), στο αιωρούμενο ψάρι του γλύπτη Γιώργου Ευσταθουλίδη (στην Αγορά Μπαχαρικών), στην έκθεση ζωγραφικής της Ράνιας Καπελιάρη στην Αγορά Μπεζεστένι (Σκεπαστή αγορά Εγνατίας & Βενιζέλου – ημιόροφος) στον ρινόκερο της Μάριον Ιγγλέση (στο μπαρ εστιατόριο .ΕS στην οδό Φράγκων 2-4), για να περάσουν από τα Λαδάδικα για ένα βιολογικό πιάτο και τσικουδιά. Καταλήγουν ξανά στην Αποθήκη Γ’ στο περίπτερο και στις κάμερες του Πράσινου Διαλόγου όπου θα καταγράφονται οι σκέψεις του κοινού και νέες ιδέες όλων για ένα πιο «πράσινο» του φεστιβάλ.
> Επιμέλεια, σχεδιασμός: Μάριον Ιγγλέση, Αθηνά Λαμπρινίδου, Νίκος Παπακωνσταντίνου ? Συντονισμός:, Αλέξανδρος Κωνσταντινίδης.
ΡΑΝΙΑ ΚΑΠΕΛΙΑΡΗ, «Λατρείες της Γης»
Ζωγραφική
Η έκθεση είναι βασισμένη σε εθνολογικά ντοκιμαντέρ και φωτογραφικά ντοκουμέντα, όπως αυτό του Paul Emile Victor για τους τελευταίους Εσκιμώους και το «The Life and Time of a shadow catcher» του Edward Curtis για τη ζωή των Ινδιάνων, καθώς και σε λατρευτικές δοξασίες που υπάρχουν στον ελληνικό χώρο από την εποχή της αρχαιότητας και συνδέονται με τη λατρεία της γης.
Οι εικόνες είναι παρμένες από διάφορα κατεστραμμένα τοπία όπως το δρυμό της Πάρνηθας ,τον Καϊάφα, και άλλες από την Ευρώπη, την Αφρική και αλλού. Αν και ερημωμένα τα γυμνά αυτά τοπία αποτελούν το θέατρο του παιχνιδιού ενός παιδιού, είναι το κοσμικό του σπίτι και εκεί εκτελεί τον τελετουργικό χορό του όπως χιλιάδες χρόνια, έναν θεατρικό θρησκευτικό χορό αφιερωμένο στις λατρείες της Γης. Με εργαλεία πρωτόγονα όπως μάσκες και πυρσούς ο νεαρός άνθρωπος διαδηλώνει την αγάπη του για τη φύση, την ανάγκη του να ενωθεί με τις δυνάμεις της. Αυτός παραμένει η αχτίδα φωτός στην έσχατη μάχη που δίνει ο πλανήτης.
> Αγορά Μπεζεστένι (Σκεπαστή αγορά Εγνατίας & Βενιζέλου - ημιόροφος) ? 14 – 23 Νοεμβρίου 2008 ? Δευτέρα –Τετάρτη – Σάββατο 10:00 – 15:00, Τρίτη – Πέμπτη – Παρασκευή 10:00 – 20:00 ? Διοργάνωση: Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης με τη στήριξη της 9ης Εφορίας Βυζαντινών Αρχαιοτήτων ? Επιμέλεια – συντονισμός: Λίζα Ψωμιάδου.
ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ, «Νερό Ι»
Φωτογραφία
Έργα που αναφέρονται στο «Νερό» πρόκειται να εγκατασταθούν κατά τη διάρκεια του Φεστιβάλ Κινηματογράφου στην Προβλήτα Α’, στα κεντρικά σημεία συνάντησης των σινεφίλ. Τα έργα αυτά θα λειτουργήσουν ως προοίμιο της έκθεσης που θα παρουσιαστεί τον Δεκέμβριο στο Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης, περιλαμβάνοντας ιστορικές και σύγχρονες προσεγγίσεις του υδάτινου στοιχείου μέσα από τις διαφορετικές χρήσεις της φωτογραφίας. Με την έκθεση αυτή θα εγκαινιαστεί και ο θεματικός κύκλος εκθέσεων του Μουσείου Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης με τίτλο «Τα 4 στοιχεία της φύσης και ο άνθρωπος».
Η έκθεση αποτελεί μέρος του Υποέργου 2 του Ε.Π. «Πολιτισμός», «Εργασίες αναβάθμισης κτιριακής υποδομής ΜΦΘ και ανάπτυξης επικοινωνιακών γεγονότων ευρωπαϊκής εμβέλειας».
> Προβλήτα Α΄(περιμετρικά των Αποθηκών Α΄ και Γ΄ - Λιμάνι) ?Συνδιοργάνωση: Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης, Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης ? Επιμέλεια: Gabriel Bauret, Βαγγέλης Ιωακειμίδης.