Θα μπορούσαμε να ήμασταν νεκροί

Wir könnten genauso gut tot sein

63ο ΔΦΚΘ: Ελληνική πρεμιέρα

Μπορεί με μια πρώτη ματιά να μοιάζει με ένα συγκρότημα πολυκατοικιών στην άκρη του δάσους, αλλά, όπως φανερώνει το βλέμμα των ανθρώπων που επιθυμούν διακαώς να ενταχθούν στην κοινότητα των ενοίκων, μάλλον πρόκειται για ένα από τα τελευταία οχυρά του πολιτισμού σε έναν κόσμο που καταρρέει. Η διαμονή σε αυτές τις εγκαταστάσεις είναι ένας υπέρτατος στόχος που εξασφαλίζει την προστασία από ένα απειλητικό περιβάλλον. Ώσπου εξαφανίζεται ο σκύλος του διαχειριστή και μια παράλογη φοβία κυριεύει όλους τους ενοίκους. Η φύλακας του χώρου, η Άννα, επικαλείται τη λογική και προβαίνει στην αναζήτηση του ζώου. Εντωμεταξύ, η κόρη της κλειδώνεται στο μπάνιο. Είναι πεπεισμένη πως η εξαφάνιση του σκύλου οφείλεται στο «κακό μάτι» της. Όταν μια νεοσύστατη ομάδα αυτόκλητων φρουρών απαιτεί αυστηρότερα μέτρα προστασίας και έναν νέου είδους έλεγχο «καταλληλότητας» στο όνομα της κοινότητας, η Άννα αρχίζει να φοβάται για το δικαίωμα διαμονής της. Μια αλληγορία για την ετερότητα που κρατάει τον θεατή στην άκρη του καθίσματός του, προτρέποντάς τον να σκεφτεί ποιος είναι αυτός που κάθεται κάθε φορά δίπλα του.

Πρόγραμμα Προβολών

Δεν υπάρχουν προγραμματισμένες προβολές σε φυσικές αίθουσες.


Σκηνοθεσία: Νατάλια Σινελνικόβα
Σενάριο: Natalia Sinelnikova, Viktor Gallandi
Διεύθυνση φωτογραφίας: Jan Mayntz
Μοντάζ: Evelyn Rack
Ήχος: Michael Kondaurow
Μουσική: Maxi Menot, Michael Kondaurow
Ηθοποιοί: Ioana Iacob, Pola Geiger, Jörg Schüttauf, Şiir Eloğlu, Moritz Jahn, Susanne Wuest, Knut Berger, Mina Özlem Sagdic
Παραγωγή: Heartwake Films
Παραγωγοί: Julia Wagner, Magdalena Wolff
Συμπαραγωγή: RBB Rundfunk Berlin Brandenburg, Filmuniversität Babelsberg Konrad Wolf
Συμπαραγωγοί: Magdalena Wolff, Lina Mareike Zopfs, Charlene Gürntke, Ioana Iacob, Verena Veihl, Cooky Ziesche
Κοστούμια: Marilyn Rammert
Σχεδιασμός παραγωγής: Elisabeth Kozerski
Executive producer: Julia Wagner
Μακιγιάζ: Franziska Mayntz
Φορμάτ: DCP
Χρώμα: Έγχρωμο
Χώρα Παραγωγής: Γερμανία
Έτος Παραγωγής: 2022
Διάρκεια: 94΄
Επικοινωνία: Fortissimo Films
Βραβεία/Διακρίσεις: Βραβείο Φωτογραφίας – Tribeca Film Festival 2022

Νατάλια Σινελνικόβα

Η Νατάλια Σινελνικόβα γεννήθηκε στην Αγία Πετρούπολη το 1989 και μετοίκησε στη Γερμανία σε ηλικία επτά ετών. Το 2013 αποφοίτησε από το Hildesheim University με πτυχίο Πολιτισμικών Σπουδών και ειδίκευση στη φωτογραφία και στο θέατρο. Τον Οκτώβριο του 2013 ξεκίνησε τις σπουδές της στη Σκηνοθεσία στο Film University Babelsberg Konrad Wolf του Πότσνταμ. Η πτυχιακή της ταινία με τίτλο Weeping Willows έκανε πρεμιέρα στο Jewish Film Festival της Μόσχας και συμμετείχε σε διάφορα διεθνή φεστιβάλ. Το 2016 διετέλεσε μέλος της επιτροπής Debut Film Jury του Φεστιβάλ Ανατολικο-Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου του Κότμπους και το 2021 ήταν μέλος της ZFF Academy στο Φεστιβάλ της Ζυρίχης. Η Νατάλια είναι μέλος του δικτύου Εβραίων καλλιτεχνών Dagesh. Το We Might As Well Be Dead είναι η πρώτη της ταινία μεγάλου μήκους.

Φιλμογραφία

2014 Black Cats (μμ ντοκ)
2015 Flow (μμ)
2016 Bayushki (μμ ντοκ)
2018 A Woman Wants the Bill (μμ)
2022 We Might As Well Be Dead