Η μύγα

The Fly

Η μύγα είναι μια απολαυστική συρραφή από όλα τα θέλγητρα που συναντά κανείς στο σινεμά του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ, συνδυάζοντας την επιστημονική φαντασία, το υποείδος του body horror, το ερωτικό δράμα και τη μελλοντολογική δυστοπία. Ενόσω προσπαθεί να τελειοποιήσει τα πειράματά του στην τηλεμεταφορά της ύλης, ο φυσικός Σεθ Μπραντλ γνωρίζεται με τη δημοσιογράφο Βερόνικα Κουέιφ. Γίνονται εραστές και η Βερόνικα αρχίζει να παρακολουθεί από κοντά την εργασία του Σεθ, ο οποίος απ&omicrno;φασίζει να χρησιμοποιήσει τον εαυτό του ως πειραματόζωο. Μια ατυχία της στιγμής, όμως, έχει ως αποτέλεσμα τη βαθμιαία γενετική μετάλλαξή του σε τεράστια μύγα, με ανεξέλεγκτες συνέπειες. Η θεματική της μεταμόρφωσης, ίσως η πιο σταθερή αναφορά στο έργο του Κρόνενμπεργκ, με τις αμέτρητες αλληγορικές διακλαδώσεις της, γίνεται εδώ όχημα για μια συναρπαστική μεταφορά για το γήρας, τη θνητότητα και το αναπόδραστο του θανάτου, το ανέφικτο του έρωτα και τη βαθύτερη ουσία της ανθρώπινης υπόστασης, σε μια ταινία που ξεδιπλώνεται σαν καφκικό όνειρο, δίχως αφετηρία αλλά με βέβαιο προορισμό.
Πρόγραμμα Προβολών

Δεν υπάρχουν προγραμματισμένες προβολές σε φυσικές αίθουσες.


Σκηνοθεσία: Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ
Σενάριο: Charles Edward Pogue, David Cronenberg
Διεύθυνση φωτογραφίας: Mark Irwin
Μοντάζ: Ronald Sanders
Μουσική: Howard Shore
Ηθοποιοί: Jeff Goldblum, Geena Davis, John Getz, Joy Boushel, Les Carlson, George Chuvalo, David Cronenberg
Παραγωγή: SLM Production Group, Brooksfilms
Παραγωγοί: Stuart Cornfeld
Φορμάτ: DCP
Χρώμα: Έγχρωμο
Χώρα Παραγωγής: ΗΠΑ
Έτος Παραγωγής: 1986
Διάρκεια: 96'
Επικοινωνία: Park Circus
Βραβεία/Διακρίσεις: Καλύτερη Ταινία Τρόμου, Καλύτερη Ανδρική Ερμηνεία, Καλύτερο Μακιγιάζ – Αμερικάνικη Ακαδημία Ταινιών Επιστημονικής Φαντασίας, Φαντασίας και Τρόμου 1987, Ειδικό Βραβείο της Επιτροπής – Φεστιβάλ Κινηματογράφου Φαντασίας του Αβοριάζ 1987, Καλύτερο Μακιγιάζ – Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου 1987, Καλύτερη Φωτογραφία – Καναδική Εταιρεία Φωτογράφων 1987

Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ

Ο Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ μοιάζει διχασμένος όπως οι ήρωες του: μέρος της κριτικής τον θεωρεί κυνικό κατασκευαστή αηδιαστικών, διαστροφικά εμπορικών ταινιών splatter, που στη Βρετανία ονομάστηκαν video nasties. Το μέρος του κοινού που ασπάζεται την ίδια γνώμη, βλέπει σε αυτές τις ταινίες την ηθική κατάπτωση της εποχής, κάτι τόσο «κακό» όσο η ρωμαϊκή παρακμή επί Καλιγούλα (μια αντανάκλαση του νοσηρού glamour που διέπει τις βιομηχανικές κοινωνίες). Ένα άλλο μέρος της κριτικής τον θεωρεί ανατρεπτικό και εικονοκλάστη, συνειδητά προβοκάτορα διανοούμενο, που δείχνει μέσα από τις αλληγορίες του το «κακό» – εν είδει παρακμής της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας. Η αλήθεια δεν είναι καν στη μέση: ο Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ κάνει ταινίες που προσβάλλουν την τάξη και την ευπρέπεια, ταινίες όπου δεν υπάρχει διαφυγή, ταινίες-εφιάλτες, μυστηριακές και τρομακτικές, στις οποίες η φρίκη προέρχεται από το ανθρώπινο σώμα ή από τον διαχωρισμό του σώματος από το άυλο.

Φιλμογραφία

1969 Stereo
1977 Rabid
1981 Scanners
1986 The Fly
1988 Dead Ringers
1991 Naked Lunch
1996 Crash
2002 Spider
2005 A History of Violence
2007 Eastern Promises
2012 Cosmopolis
2014 Maps to the Stars
2022 Crimes of the Future
2024 The Shrouds