Σειρήνες χρωμίου

Sirens of Chrome

Γυρισμένο στο κέντρο του Ντιτρόιτ, το φιλμ παρακολουθεί τέσσερις Αφροαμερικανές γυναίκες μέσα σε ένα αυτοκίνητο καθώς οδηγούν σε απόλυτη σιωπή στους έρημους δρόμους της πόλης. Η αισθητή ένταση εντός του Chrysler απηχεί την ταραγμένη ατμόσφαιρα που επικρατεί έξω από αυτό. Όταν καταλήγουν στην οροφή ενός παλιού θεάτρου, το οποίο πλέον λειτουργεί ως πάρκινγκ, μία ακόμα γυναίκα εμφανίζεται στο κάδρο. Από εδώ και έπειτα ξετυλίγεται μια παράξενη και καθηλωτική αντιπαράθεση. Όπως σημειώνει η επιμελήτρια Jennifer Frias: «Οι ταινίες του Γιουστ είναι συχνά φορτισμένες συναισθηματικά με αμφίσημες αφηγήσεις που δεν φτάνουν ποτέ σε ένα σημείο πλήρωσης. Τα φύλα, οι σχέσεις και η έννοια της ταυτότητας είναι θεματικές που επανέρχονται στο έργο του. […] Ομοίως, το έργο καταπιάνεται με την πολυπλοκότητα της ανθρώπινης συνθήκης, μετατοπίζει όμως την εστίασή του στην αναπαράσταση και την ερμηνεία των ζωών των Αφροαμερικανών γυναικών και των γυναικών εν γένει».
Πρόγραμμα Προβολών

Δεν υπάρχουν προγραμματισμένες προβολές σε φυσικές αίθουσες.


Σκηνοθεσία: Γέσπερ Γιουστ
Σενάριο: Jesper Just
Διεύθυνση φωτογραφίας: Kasper Tuxen
Μοντάζ: Jesper Just, Rikke Selin Lorentzen
Ήχος: Kristian Eidnes Andersen, Jakob Garfield, Ste Garfield Rasch Holm
Μουσική: Kristian Eidnes Andersen, Dorit Chrysler, Trentemøller
Ηθοποιοί: Canela Cinnamon, Shawntay Dalon, Sweetie, De'yana Wagner, Tajuanna Watts
Παραγωγοί: Charlie Gaugler, Brian Colasinski
Κοστούμια: Dawn Mattocks
Μακιγιάζ: Dawn Mattocks
Φορμάτ: HD
Χρώμα: Έγχρωμο
Χώρα Παραγωγής: ΗΠΑ
Έτος Παραγωγής: 2010
Διάρκεια: 12'
Επικοινωνία: Perrotin Gallery France

Γέσπερ Γιουστ

Ο Γέσπερ Γιουστ είναι Δανός καλλιτέχνης που ζει και εργάζεται στη Νέα Υόρκη. Από το 1997 έως το 2003 σπούδασε στη Βασιλική Ακαδημία Καλών Τεχνών της Δανίας. Το καλλιτεχνικό του έργο έχει παρουσιαστεί σε πολυάριθμες ατομικές εκθέσεις, σε χώρους όπως η Galerie Perrotin στο Τόκιο (2021), η Galerie Perrotin στη Νέα Υόρκη (2020), το Μουσείο MAAT στη Λισαβόνα (2019) και το Palais de Tokyo στο Παρίσι (2015). Έργα του έχουν συμπεριληφθεί σε συλλογές μουσείων όπως το Guggenheim στη Νέα Υόρκη, η Tate Modern στο Λονδίνο και το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης στη Νέα Υόρκη. Το 2013 εκπροσώπησε τη Δανία στην 55η Μπιενάλε της Βενετίας. Ο Γιουστ αξιοποιεί την κινηματογραφική γλώσσα για να αντιμετωπίσει και να μεταμορφώσει τις στερεοτυπικές χολιγουντιανές κατασκευές της αρρενωπότητας και της θηλυκότητας, καθώς και τις προκαταλήψεις που σχετίζονται με την αναπαράσταση των μειονοτήτων και των ατόμων με αναπηρία στην κυρίαρχη κουλτούρα. Οι ταινίες μικρού μήκους και οι πολυκάναλες βιντεο-εγκαταστάσεις του υπονομεύουν τους μηχανισμούς της κινηματογραφικής ταύτισης και ανατρέπουν τις προσδοκίες των θεατών περί αφηγηματικής ολοκλήρωσης, ξεδιπλώνοντας σουρεαλιστικές (και συχνά βουβές) συναντήσεις και καταστάσεις με συναισθηματική αμφισημία και ανοιχτό τέλος. Διατηρώντας ένα αμείωτο ενδιαφέρον για τον τρόπο με τον οποίο οι δημόσιοι και ιδιωτικοί χώροι ορίζουν και διαμορφώνουν τις ανθρώπινες αλληλεπιδράσεις, ο Γιουστ εμβαθύνει περαιτέρω στην επιτελεστική διάσταση της αρχιτεκτονικής ώστε να τονίσει και να διευρύνει τις αινιγματικές διαδρομές των χαρακτήρων του.

Φιλμογραφία

2002 No Man Is an Island (μμ)
2003 This Love is Silent (μμ)
2004 Bliss and Heaven (μμ)
2005 Something to Love (μμ)
2006 It Will All End In Tears (μμ)
2007 A Vicious Undertow (μμ)
2007 Some Draughty Window (μμ)
2008 A Voyage in Dwelling (μμ)
2010 Sirens of Chrome (μμ)
2011 This Nameless Spectacle (μμ)
2015 Servitudes Film #7 (μμ)
2017 Continuous Monuments (μμ)
2018 Circuits (Interpassivities) (μμ)
2023 Interfears (μμ)