Ένα βροντερό σχόλιο στις σημερινές αντηχήσεις της αποικιοκρατίας και μια υπόκωφη κραυγή για τα δικαιώματα των γυναικών ακολουθεί μια ευγενική και γοητευτική γυναίκα σε τρία διαφορετικά στάδια της ζωής της, καθώς προσπαθεί να απεγκλωβιστεί από το πολιτικό χάος της Ινδονησίας του 1960. Δεκαετίες αργότερα διαφεύγει από τη φτώχεια όταν ξαναπαντρεύεται με έναν εύπορο Σουδανό. Ενώ οι αναμνήσεις και το τραύμα του πολέμου εξακολουθούν να τη στοιχειώνουν, αρχίζει να αμφισβητεί την πατριαρχική δομή της κοινωνίας της εποχής της χάρη στη συντροφιά της Ίνο, της ερωμένης του άντρα της. Σε αυτή τη λεπταίσθητη και συναισθηματικά πολυσχιδή ταινία, η γυναικεία αλληλεγγύη και φιλία στέκονται στο επίκεντρο, καθώς η Καμίλα Αντίνι παραδίδει ένα συναρπαστικό πορτέτο του πολιτικού παρελθόντος, της οικογενειακής ζωής και της δυναμικής των φύλων στην Ινδονησία.
Πριν, τότε και τώρα
Nana
Δεν υπάρχουν προγραμματισμένες προβολές σε φυσικές αίθουσες. |
- Σκηνοθεσία: Καμίλα Αντίνι
- Σενάριο: Kamila Andini, Ahda Imran
- Διεύθυνση φωτογραφίας: Batara Goempar
- Μοντάζ: Akhmad Fesdi Anggoro
- Ήχος: Trisno, Nakorn Kositpaisal, Suchada Supromin
- Μουσική: Ricky Lionnardi
- Ηθοποιοί: Happy Salma, Laura Basuki, Arswendy Bening Swara, Ibnu Jamil, Rieke Diah Pitaloka, Chempa Puteri, Arawinda Kirana
- Παραγωγή: Fourcolours Films
- Παραγωγοί: Ifa Isfansyah, Gita Fara
- Συμπαραγωγή: Titimangsa Foundation
- Συμπαραγωγοί: Happy Salma
- Κοστούμια: Retno Ratih Damayanti
- Σχεδιασμός παραγωγής: Vida Sylvia
- Executive producer: Jais Darga
- Μακιγιάζ: Eba Sheba
- Φορμάτ: DCP
- Χρώμα: Έγχρωμο
- Χώρα Παραγωγής: Ινδονησία
- Έτος Παραγωγής: 2022
- Διάρκεια: 103΄
- Ελληνική διανομή: Cinobo
- Επικοινωνία: WIld Bunch International
- Βραβεία/Διακρίσεις: Αργυρή Άρκτος για τον Καλύτερο Β΄ Γυναικείο Ρόλο (Laura Basuki) – Berlin IFF 2022, Βραβείο της Επιτροπής – Brussels IFF 2022
Καμίλα Αντίνι
Η Καμίλα Αντίνι είναι μια μητέρα και σκηνοθέτρια που ζει στην Τζακάρτα της Ινδονησίας. Οι ανησυχίες της σχετικά με τη συλλογική κουλτούρα, την ισότητα των φύλων και τα περιβαλλοντολογικά ζητήματα, την ώθησαν να δημιουργήσει ταινίες με ιδιαίτερο αφηγηματικό χαρακτήρα. Η πρώτη της ταινία μεγάλου μήκους, το The Mirror Never Lies (2011), εξιστορεί τη ζωή ενός νομά της θάλασσας στον Ειρηνικό Ωκεανό, κοντά στην Ινδονησία. Η δεύτερη ταινία της, το The Seen and Unseen (2017), αποτυπώνει ένα δυαδικό κινηματογραφικό σύμπαν, βασισμένο στη μπαλινέζικη φιλοσοφική έννοια Sekala/Niskala. Οι δύο ταινίες συμμετείχαν σε περισσότερα από 50 φεστιβάλ ανά την υφήλιο και απέσπασαν περίπου 30 διεθνή και εθνικά βραβεία, μεταξύ άλλων και το Μεγάλο Βραβείο του Τμήματος Generation Kplus της Berlinale το 2018. Έχει επίσης σκηνοθετήσει μια σειρά ταινιών μικρού μήκους. Μετά τα Following Diana (2015), Memoria (2016) και Sekar (2019), το μικρού μήκους Back Home (2019) αποτέλεσε μέρος της σπονδυλωτής ταινίας Angel Sign (2019). Πρόσφατα επέκτεινε τη δραστηριότητά της στη σκηνοθεσία θεατρικών έργων. Το θεατρικό της ντεμπούτο, βασισμένο στη δεύτερη ταινία της The Seen and Unseen, ανέβηκε στη σκηνή του Esplanade της Σιγκαπούρης το 2018 και του Asia Topa της Μελβούρνης το 2019. Η πιο πρόσφατη θεατρική της παραγωγή είναι ένας συνδυασμός διά ζώσης και εικονικής παρουσίασης ενός μονολόγου με τίτλο Nusa Yang Hilang (2021). Η τρίτη της ταινία, το Yuni (2021), κέρδισε το Platform Prize στο Φεστιβάλ του Τορόντο.
Φιλμογραφία
2012 The Mirror Never Lies
2017 The Seen and Unseen
2021 Yuni
2022 Before, Now & Then