Πριν, τότε και τώρα

Nana

63ο ΔΦΚΘ: Ελληνική πρεμιέρα

Ένα βροντερό σχόλιο στις σημερινές αντηχήσεις της αποικιοκρατίας και μια υπόκωφη κραυγή για τα δικαιώματα των γυναικών ακολουθεί μια ευγενική και γοητευτική γυναίκα σε τρία διαφορετικά στάδια της ζωής της, καθώς προσπαθεί να απεγκλωβιστεί από το πολιτικό χάος της Ινδονησίας του 1960. Δεκαετίες αργότερα διαφεύγει από τη φτώχεια όταν ξαναπαντρεύεται με έναν εύπορο Σουδανό. Ενώ οι αναμνήσεις και το τραύμα του πολέμου εξακολουθούν να τη στοιχειώνουν, αρχίζει να αμφισβητεί την πατριαρχική δομή της κοινωνίας της εποχής της χάρη στη συντροφιά της Ίνο, της ερωμένης του άντρα της. Σε αυτή τη λεπταίσθητη και συναισθηματικά πολυσχιδή ταινία, η γυναικεία αλληλεγγύη και φιλία στέκονται στο επίκεντρο, καθώς η Καμίλα Αντίνι παραδίδει ένα συναρπαστικό πορτέτο του πολιτικού παρελθόντος, της οικογενειακής ζωής και της δυναμικής των φύλων στην Ινδονησία.

Πρόγραμμα Προβολών

Δεν υπάρχουν προγραμματισμένες προβολές σε φυσικές αίθουσες.


Σκηνοθεσία: Καμίλα Αντίνι
Σενάριο: Kamila Andini, Ahda Imran
Διεύθυνση φωτογραφίας: Batara Goempar
Μοντάζ: Akhmad Fesdi Anggoro
Ήχος: Trisno, Nakorn Kositpaisal, Suchada Supromin
Μουσική: Ricky Lionnardi
Ηθοποιοί: Happy Salma, Laura Basuki, Arswendy Bening Swara, Ibnu Jamil, Rieke Diah Pitaloka, Chempa Puteri, Arawinda Kirana
Παραγωγή: Fourcolours Films
Παραγωγοί: Ifa Isfansyah, Gita Fara
Συμπαραγωγή: Titimangsa Foundation
Συμπαραγωγοί: Happy Salma
Κοστούμια: Retno Ratih Damayanti
Σχεδιασμός παραγωγής: Vida Sylvia
Executive producer: Jais Darga
Μακιγιάζ: Eba Sheba
Φορμάτ: DCP
Χρώμα: Έγχρωμο
Χώρα Παραγωγής: Ινδονησία
Έτος Παραγωγής: 2022
Διάρκεια: 103΄
Ελληνική διανομή: Cinobo
Επικοινωνία: WIld Bunch International
Βραβεία/Διακρίσεις: Αργυρή Άρκτος για τον Καλύτερο Β΄ Γυναικείο Ρόλο (Laura Basuki) – Berlin IFF 2022, Βραβείο της Επιτροπής – Brussels IFF 2022

Καμίλα Αντίνι

Η Καμίλα Αντίνι είναι μια μητέρα και σκηνοθέτρια που ζει στην Τζακάρτα της Ινδονησίας. Οι ανησυχίες της σχετικά με τη συλλογική κουλτούρα, την ισότητα των φύλων και τα περιβαλλοντολογικά ζητήματα, την ώθησαν να δημιουργήσει ταινίες με ιδιαίτερο αφηγηματικό χαρακτήρα. Η πρώτη της ταινία μεγάλου μήκους, το The Mirror Never Lies (2011), εξιστορεί τη ζωή ενός νομά της θάλασσας στον Ειρηνικό Ωκεανό, κοντά στην Ινδονησία. Η δεύτερη ταινία της, το The Seen and Unseen (2017), αποτυπώνει ένα δυαδικό κινηματογραφικό σύμπαν, βασισμένο στη μπαλινέζικη φιλοσοφική έννοια Sekala/Niskala. Οι δύο ταινίες συμμετείχαν σε περισσότερα από 50 φεστιβάλ ανά την υφήλιο και απέσπασαν περίπου 30 διεθνή και εθνικά βραβεία, μεταξύ άλλων και το Μεγάλο Βραβείο του Τμήματος Generation Kplus της Berlinale το 2018. Έχει επίσης σκηνοθετήσει μια σειρά ταινιών μικρού μήκους. Μετά τα Following Diana (2015), Memoria (2016) και Sekar (2019), το μικρού μήκους Back Home (2019) αποτέλεσε μέρος της σπονδυλωτής ταινίας Angel Sign (2019). Πρόσφατα επέκτεινε τη δραστηριότητά της στη σκηνοθεσία θεατρικών έργων. Το θεατρικό της ντεμπούτο, βασισμένο στη δεύτερη ταινία της The Seen and Unseen, ανέβηκε στη σκηνή του Esplanade της Σιγκαπούρης το 2018 και του Asia Topa της Μελβούρνης το 2019. Η πιο πρόσφατη θεατρική της παραγωγή είναι ένας συνδυασμός διά ζώσης και εικονικής παρουσίασης ενός μονολόγου με τίτλο Nusa Yang Hilang (2021). Η τρίτη της ταινία, το Yuni (2021), κέρδισε το Platform Prize στο Φεστιβάλ του Τορόντο.

Φιλμογραφία

2012 The Mirror Never Lies
2017 The Seen and Unseen
2021 Yuni
2022 Before, Now & Then