To διαγωνιστικό πρόγραμμα Film Forward περιλαμβάνει δέκα ταινίες άνω των 45 λεπτών, οι οποίες πειραματίζονται με τη φόρμα και τη μέθοδο της ταινίας τεκμηρίωσης. Οι ταινίες διαγωνίζονται για τον Χρυσό Αλέξανδρο, που συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο 6.000€, και τον Αργυρό Αλέξανδρο, που συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο 3.000€. Τα μέλη της φετινής επιτροπής του Διεθνούς Διαγωνιστικού Film Forward είναι οι Νάντια Αργυροπούλου (εικαστική επιμελήτρια), Γκραντ Κιρ (παραγωγός) και Αν Μαρί Κιρστάιν (σύμβουλος του Ινστιτούτου Κινηματογράφου Δανίας).
Νάντια Αργυροπούλου
Η Νάντια Αργυροπούλου είναι ανεξάρτητη επιμελήτρια και ιστορικός τέχνης με βάση την Αθήνα. Σπούδασε ιστορία και αρχαιολογία (Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών) και σύγχρονη ιστορία και θεωρία της τέχνης (Πανεπιστήμιο Έσσεξ, Αγγλία). Έχει επιμεληθεί μεγάλο αριθμό εκθέσεων, δημοσίων προγραμμάτων και δράσεων στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Έχει συνεργαστεί με πλειάδα πολιτιστικών Ιδρυμάτων (ιδιωτικών και δημοσίων) καθώς και ανεξάρτητων, διεπιστημονικών φορέων και κοινωνικών πρωτοβουλιών. Έχει γράψει κείμενα για βιβλία και εκδόσεις τέχνης, για ατομικές και ομαδικές εκθέσεις. Είναι ιδρυτικό μέλος της καλλιτεχνικής ερευνητικής κολεκτίβας Σαπρόφυτα. Ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για μορφές έκκεντρης αισθητικής κοινωνικότητας και κουίρ αναρχίας, για οικολογίες αντίστασης, κλιματικής δικαιοσύνης και μετασχηματιστικής αλληλεγγύης.
Η Νάντια Αργυροπούλου είναι ανεξάρτητη επιμελήτρια και ιστορικός τέχνης με βάση την Αθήνα. Σπούδασε ιστορία και αρχαιολογία (Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών) και σύγχρονη ιστορία και θεωρία της τέχνης (Πανεπιστήμιο Έσσεξ, Αγγλία). Έχει επιμεληθεί μεγάλο αριθμό εκθέσεων, δημοσίων προγραμμάτων και δράσεων στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Έχει συνεργαστεί με πλειάδα πολιτιστικών Ιδρυμάτων (ιδιωτικών και δημοσίων) καθώς και ανεξάρτητων, διεπιστημονικών φορέων και κοινωνικών πρωτοβουλιών. Έχει γράψει κείμενα για βιβλία και εκδόσεις τέχνης, για ατομικές και ομαδικές εκθέσεις. Είναι ιδρυτικό μέλος της καλλιτεχνικής ερευνητικής κολεκτίβας Σαπρόφυτα. Ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για μορφές έκκεντρης αισθητικής κοινωνικότητας και κουίρ αναρχίας, για οικολογίες αντίστασης, κλιματικής δικαιοσύνης και μετασχηματιστικής αλληλεγγύης.
Γκράντ Κιρ
Ο Γκράντ Κιρ είναι έμπειρος παραγωγός ταινιών μυθοπλασίας, ντοκιμαντέρ και υβριδικού κινηματογράφου, καθώς και μέντορας σε διεθνή πρότζεκτ. Ανάμεσα στα έργα του συγκαταλέγονται το βραβευμένο ντοκιμαντέρ From Scotland With Love σε σκηνοθεσία της Βιρτζίνια Χιθ και η ταινία A Very Unsettled Summer της Άνκα Νταμιάν. Η εταιρεία του, Faction North Ltd, ειδικεύεται στην ανάπτυξη και παραγωγή ταινιών που κινούνται στη λεπτή γραμμή μεταξύ ντοκιμαντέρ και μυθοπλασίας, αναζητώντας νέες αφηγηματικές φόρμες και κινηματογραφικές υβριδικές προσεγγίσεις. Στις παραγωγές του περιλαμβάνονται τρία ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους: το The Artist and the Wall of Death σε σκηνοθεσία του Μόρις Ο’Μπράιαν και το Off The Rails του Πίτερ Ντέι – και τα δύο έκαναν παγκόσμια πρεμιέρα στο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης. Το Prince of Muck της Σίντι Γιάνσεν έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα του στο διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ του Εδιμβούργου και στο τμήμα Luminous του IDFA, αποσπώντας διθυραμβικές κριτικές. Η εφημερίδα The Daily Telegraph το χαρακτήρισε «το καλύτερο ντοκιμαντέρ της χρονιάς».
Ο Γκράντ Κιρ είναι έμπειρος παραγωγός ταινιών μυθοπλασίας, ντοκιμαντέρ και υβριδικού κινηματογράφου, καθώς και μέντορας σε διεθνή πρότζεκτ. Ανάμεσα στα έργα του συγκαταλέγονται το βραβευμένο ντοκιμαντέρ From Scotland With Love σε σκηνοθεσία της Βιρτζίνια Χιθ και η ταινία A Very Unsettled Summer της Άνκα Νταμιάν. Η εταιρεία του, Faction North Ltd, ειδικεύεται στην ανάπτυξη και παραγωγή ταινιών που κινούνται στη λεπτή γραμμή μεταξύ ντοκιμαντέρ και μυθοπλασίας, αναζητώντας νέες αφηγηματικές φόρμες και κινηματογραφικές υβριδικές προσεγγίσεις. Στις παραγωγές του περιλαμβάνονται τρία ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους: το The Artist and the Wall of Death σε σκηνοθεσία του Μόρις Ο’Μπράιαν και το Off The Rails του Πίτερ Ντέι – και τα δύο έκαναν παγκόσμια πρεμιέρα στο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης. Το Prince of Muck της Σίντι Γιάνσεν έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα του στο διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ του Εδιμβούργου και στο τμήμα Luminous του IDFA, αποσπώντας διθυραμβικές κριτικές. Η εφημερίδα The Daily Telegraph το χαρακτήρισε «το καλύτερο ντοκιμαντέρ της χρονιάς».
Αν Μαρί Κιρστάιν
Η Αν Μαρί Κιρστάιν εργάστηκε στο Ινστιτούτο Κινηματογράφου της Δανίας ως Σύμβουλος Φεστιβάλ με ειδίκευση στο Ντοκιμαντέρ (1998–2024) και ως μάνατζερ του φεστιβάλ Film Workshop (1990–1998). Μεταξύ 1999-2004, διετέλεσε μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Aarhus Film Festival. Ήταν μέλος της διοργάνωσης του φεστιβάλ Copenhagen Film + Video Workshop Festival 90, 92, 94 και του φεστιβάλ and Digital Days 1998. Από το 1987 έως το 1989 εργάστηκε για την καμπάνια ευαισθητοποίησης νέων για την ειρήνη Next Stop. Ήταν επίσης συνδιοργανώτρια της πρωτοβουλίας Culture Train στη Σοβιετική Ένωση. Μεταξύ 1984-1986 σπούδασε Καλές Τέχνες, ενώ μεταξύ 1982-1984 σπούδασε ανθρωπιστικές επιστήμες στο πανεπιστήμιο του Ροσκίλντε. Στην πορεία των ετών χρημάτισε μέλος πολλών κριτικών επιτροπών σε φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους και ντοκιμαντέρ.
Η Αν Μαρί Κιρστάιν εργάστηκε στο Ινστιτούτο Κινηματογράφου της Δανίας ως Σύμβουλος Φεστιβάλ με ειδίκευση στο Ντοκιμαντέρ (1998–2024) και ως μάνατζερ του φεστιβάλ Film Workshop (1990–1998). Μεταξύ 1999-2004, διετέλεσε μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Aarhus Film Festival. Ήταν μέλος της διοργάνωσης του φεστιβάλ Copenhagen Film + Video Workshop Festival 90, 92, 94 και του φεστιβάλ and Digital Days 1998. Από το 1987 έως το 1989 εργάστηκε για την καμπάνια ευαισθητοποίησης νέων για την ειρήνη Next Stop. Ήταν επίσης συνδιοργανώτρια της πρωτοβουλίας Culture Train στη Σοβιετική Ένωση. Μεταξύ 1984-1986 σπούδασε Καλές Τέχνες, ενώ μεταξύ 1982-1984 σπούδασε ανθρωπιστικές επιστήμες στο πανεπιστήμιο του Ροσκίλντε. Στην πορεία των ετών χρημάτισε μέλος πολλών κριτικών επιτροπών σε φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους και ντοκιμαντέρ.