ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ
ΦΙΛΟ ΚΑΙ ΜΑΡΙΝΑ – ΕΘΝΙΚΟΣ ΚΗΠΟΣ
Ο κύκλος των συνεντεύξεων Τύπου του 11ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης – Εικόνες του 21ου αιώνα έκλεισε το Σάββατο 21 Μαρτίου, με την συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν οι σκηνοθέτες Απόστολος Καρακάσης (Εθνικός Κήπος) και Καλλιόπη Λεγάκη (Φιλό και Μαρίνα).
Την ξεχωριστή σχέση του σπουδαίου Έλληνα γλύπτη Φιλόλαου και της γυναίκας του Μαρίνας, επιχειρεί να αποτυπώσει η Καλλιόπη Λεγάκη στην ταινία της Φιλό και Μαρίνα. «Η αρχική ιδέα ήταν να κάνω το πορτραίτο του γλύπτη Φιλόλαου, διότι είναι σχεδόν άγνωστος στην πατρίδα του, ενώ έχει κάνει μεγάλα και σπουδαία έργα. Στην πορεία όμως, ανακάλυψα τη δυνατή σχέση δύο συζύγων, η οποία τους βοήθησε να ξεπεράσουν ένα ιδιαίτερο περιστατικό και να βρουν ξανά το νόημα της ζωής», σημείωσε χαρακτηριστικά η σκηνοθέτιδα.
Μιλώντας για την γνωριμία της με τους πρωταγωνιστές της, η Καλλιόπη Λεγάκη τόνισε: «Μόλις τελείωσε η ταινία και είδα το ζευγάρι μέσα στην αίθουσα, τότε κατάλαβα πόσο πολύ με επηρέασαν. Ήμουν τόσο συγκινημένη και ταυτόχρονα ένιωθα τόσο “πλούσια” σε συναισθήματα και εμπειρίες από το χρόνο που πέρασα μαζί τους. Όταν οι άνθρωποι σου ανοίγονται και σε εμπιστεύονται με τα προβλήματα και τις σκέψεις τους πραγματικά σε αλλάζουν».
Στιγμές από τη ζωή ορισμένων ανθρώπων που βρίσκουν καταφύγιο στον εθνικό κήπο, καταγράφει με την ταινία του, ο σκηνοθέτης Απόστολος Καρακάσης. «Χρειάστηκε να περάσω 2,3 μήνες αναζήτησης των κατάλληλων χαρακτήρων που θα “πρωταγωνιστούσαν” στο ντοκιμαντέρ. Από την άλλη πλευρά, έπρεπε να έρθω πιο κοντά με αυτούς τους ανθρώπους, να γίνω μέρος της παρέας τους για να αισθανθούν πιο άνετα και να με εμπιστευθούν», είπε χαρακτηριστικά ο σκηνοθέτης.
Ο Απόστολος Καρακάσης μαζί με τους συνεργάτες του πέρασε έναν χρόνο στον εθνικό κήπο, αλλά όπως σημείωσε χαρακτηριστικά, «δεν κατάφερα να γίνω αόρατος. Οι άνθρωποι κοιτάνε την κάμερα, γελάνε με το μικρόφωνο και αναγκαστικά παρεμβαίνω στο ντοκιμαντέρ. Δεν είμαι απλός παρατηρητής, αλλά συμμετέχω στη δράση».
Σχολιάζοντας τη σχέση των σύγχρονων δημιουργών ντοκιμαντέρ με το είδος που υπηρετούν ο Απόστολος Καρακάσης τόνισε: «Νομίζω ότι η γενιά μας κατάφερε να αποτυπώσει έναν απαιτούμενο ρεαλισμό που δεν ήταν εμφανής παλαιότερα».
Από την πλευρά της η Καλλιόπη Λεγάκη υποστήριξε πως «οι ντοκιμαντερίστες της γενιάς μας κατάφεραν να “διαλύσουν” τα σύνορα μεταξύ μυθοπλασίας και ντοκουμέντου, σε σημείο που τα ντοκιμαντέρ από μόνα τους μοιάζουν με μικρές ιστορίες μυθοπλασίας».