Fundamentals of Cinema - Love Is Strange: «Σύντομη συνάντηση» (Brief Encounter, 1945) του Ντέιβιντ Λιν

Η ενότητα προβολών Fundamentals of Cinema: Love Is Strange δίνει το προτελευταίο φετινό της ραντεβού με το κοινό την Τετάρτη 9 Απριλίου (Σταύρος Τορνές, 20:30), με μία από τις πιο δυνατές ιστορίες ατελέσφορου έρωτα που έχουμε δει ποτέ στη μεγάλη οθόνη: τη «Σύντομη συνάντηση» (Brief Encounter, 1945) του σπουδαίου Ντέιβιντ Λιν.

Νίκι

Παρίσι, 1952. Μια νεαρή γυναίκα, η Νίκι, έχει μόλις μετακομίσει από τις ΗΠΑ μαζί με τον σύζυγο και την κόρη της. Παρά τη νέα αυτή απόσταση από μια οικογένεια και μια χώρα που την έπνιγαν, συνεχίζουν να εισβάλλουν στις σκέψεις της ανατριχιαστικά φλασμπάκ από την παιδική της ηλικία. Από την κόλαση που πρόκειται να ανακαλύψει, η Νίκι θα βρει στην τέχνη της ένα όπλο για να καταφέρει να απελευθερωθεί. Έτσι, η Νίκι θα επιβιώσει προτού τελικά αναγεννηθεί – αυτή τη φορά ως Νίκι ντε Σεν Φαλ: μια από τις πιο πολυσχιδείς καλλιτέχνιδες του 20ού αιώνα, της οποίας η πρακτική διαπνέεται από πρωτόγνωρη βία, τρυφερότητα, όραμα και πάθος, ενώ εκφράζεται μέσα από μια ευρεία γκάμα μέσων (ζωγραφική, γλυπτική, παραστατική τέχνη και κινηματογράφος). Το σκηνοθετικό ντεμπούτο της Σελίν Σαλέτ, ενός από τα πιο δημοφιλή ανερχόμενα αστέρια της Γαλλίας –την οποία συναντήσαμε για πρώτη φορά στο Οίκος ανοχής του Μπερτράν Μπονελό– ακολουθεί, σύμφωνα με την ίδια, «τη μεταμόρφωση ενός νεαρού μοντέλου που ενσαρκώνει την έννοια του προϊόντος της εποχής της, σε μια καλλιτέχνιδα με μαλλιά κομμένα με μαχαίρι, που πυροβολεί τους καμβάδες της με όπλο για να δημιουργήσει τέχνη». Μια εμπνευσμένη βιογραφία που αποτελεί παράλληλα και πηγή έμπνευσης, επιβεβαιώνοντας τη θεραπευτική και μεταμορφωτική δύναμη της τέχνης.

Η ταξιδιώτισσα

Η Ιρίς είναι μια Γαλλίδα που κανείς δεν ξέρει πώς έχει βρεθεί στη Σεούλ, έχοντας καταλήξει να βγάζει τα προς το ζην κάνοντας μαθήματα γαλλικών (και υιοθετώντας μια πολύ ιδιαίτερη προσέγγιση) σε δύο γυναίκες. Μια αιθέρια ερμηνεία από την Ιζαμπέλ Ιπέρ, σε ένα ακόμη μινιμαλιστικό και χαμηλόφωνο πορτρέτο της ανθρώπινης συνθήκης από τον σπουδαίο νοτιοκορεάτη σκηνοθέτη.

The Opera! Άρια για έναν έρωτα

Ένας ξαφνικός πυροβολισμός καταστρέφει το όνειρο δύο ερωτευμένων τη μέρα του γάμου τους. Η μοίρα του Ορφέα και της Ευρυδίκης είναι σκληρή: τη μέρα που ήθελαν να επισφραγίσουν την αγάπη τους, η ψυχή της Ευρυδίκης παίρνει τον δρόμο για τον κάτω κόσμο.

Θρίαμβος

Μια στρατιωτική παρωδία εμπνευσμένη από ακραία πλην πραγματικά γεγονότα της δεκαετίας του ’90. Στον χαοτικό απόηχο της πτώσης του κομμουνισμού, μια Ομάδα Κρούσεως αποτελούμενη από υψηλόβαθμους αξιωματικούς του Βουλγαρικού Στρατού και φυσικούς αναλαμβάνουν μια άκρως μυστική στρατιωτική επιχείρηση στο μικρό χωριό της Τσαριτσίνα. Στόχος τους είναι να βρουν ένα δυσεύρετο εξωγήινο αντικείμενο το οποίο έχει τη δυνατότητα να αλλάξει τον ρου της ιστορίας και να ξανακάνει «μεγάλη» τη Βουλγαρία. Μια συναρπαστική κωμωδία με έντονο το στοιχείο του παραλόγου, η οποία σκαλίζει το ταραχώδες παρελθόν μιας χώρας σε μετάβαση, και ενός λαού που μαθαίνει πώς να υπάρχει χωρίς να βρίσκεται υπό επιτήρηση. Η επίσημη συμμέτοχή της Βουλγαρίας στα βραβεία Όσκαρ του 2025 (και μια εξαιρετική ελληνική συμπαραγωγή) αποτελεί ταυτόχρονα την πιο αισθητικά τολμηρή και βαθιά περιπετειώδη ταινία του σκηνοθετικού διδύμου που μας χάρισε κάποιες από τις πιο αγαπημένες ταινίες που προβλήθηκαν μέχρι σήμερα στο Φεστιβάλ (The Lesson, Glory, και The Father).

Η ορχήστρα του αδερφού μου

Ο Τιμπό είναι ένας διεθνούς φήμης μαέστρος που ταξιδεύει σε όλο τον κόσμο. Όταν μαθαίνει ότι είναι υιοθετημένος, ανακαλύπτει ότι έχει έναν αδελφό, τον Τζίμι, ο οποίος εργάζεται σε μια σχολική καντίνα και παίζει τρομπόνι σε μια μπάντα χάλκινων πνευστών στη βόρεια Γαλλία. Εκ πρώτης όψεως, όλα τους χωρίζουν, εκτός από την αγάπη τους για τη μουσική. Διαπιστώνοντας τις εξαιρετικές μουσικές ικανότητες του αδελφού του, ο Τιμπό αναλαμβάνει να διορθώσει την αδικία της μοίρας ενώ ο Τζίμι θα αρχίσει να ονειρεύεται μια διαφορετική ζωή.

Έχω κάτι να πω

Η κωμωδία ενός σκεπτόμενου ανθρώπου που θέλει να πάρουν σοβαρά τις φιλοσοφικές του απόψεις ενώ αυτός δεν είναι παρά ένας αποτυχημένος σκηνοθέτης. Ο Σταύρος διδάσκει σε μια σχολή κινηματογράφου. Θέλει τα σενάρια να έχουν κάποιο βαθύ νόημα. Έτσι, έχει ελάχιστους σπουδαστές στην τάξη του και χάνει τη δουλειά του. Αποφασίζει να γράψει τις σκέψεις του για το βαθύτερο νόημα σε ένα βιβλίο. Αυτό, όμως, δεν φαίνεται να ενδιαφέρει κανέναν. Τότε βρίσκει μια απρόσμενη αναγνώστρια…

ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ ΦΕΣΤΙΒΑΛ

Ημερολόγιο



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ...

Supported by

MEDIA

Member of

EUROPA CINEMAS - Creative Europe - Media Sub-Programme

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

  • Θεσσαλονίκη

  • Αθήνα

Γραφεία

Πλατεία Αριστοτέλους 10, 546 23 Θεσσαλονίκη

Στοιχεία Επικοινωνίας

Τηλ.: 2310 378 400
E-mail: info@filmfestival.gr

Γραφεία

Διονυσίου Αρεοπαγίτου 7, 117 42 Αθήνα

Στοιχεία Επικοινωνίας

Τηλ.: 210 870 6000
E-mail: info@filmfestival.gr

  • Επικαιρότητα

  • Σας ενδιαφέρει...

Loading
Loading

oxen-waisted