AGORA Works in Progress: 3-7 Νοεμβρίου 2024
Το AGORA Works in Progress επιλέγει σχέδια ταινιών μυθοπλασίας μεγάλου μήκους που βρίσκονται στο στάδιο λίγο πριν την ολοκλήρωσή τους και προέρχονται από την ή η θεματική τους εστιάζεται στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και της Μεσογείου. Οι ταινίες σε εξέλιξη παρουσιάζονται αποκλειστικά σε επαγγελματίες του οπτικοακουστικού τομέα όπως εκπρόσωποι πωλήσεων, διανομείς και επιμελητές προγράμματος φεστιβάλ και τους δίνεται η δυνατότητα δημιουργίας δικτύου συνεργασιών με τους καλεσμένους του κινηματογραφικού χώρου.
Ανάμεσα στις ταινίες που έχουν συμμετάσχει στο παρελθόν στο Works in Progress της Αγοράς περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων και οι εξής:
ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΤΗΣ ΚΑΡΜΕΝ - Ζαχαρίας Μαυροειδής (Venice FF - Giornate degli Autori 2023), ΜΕΝΤΙΟΥΜ - Χριστίνας Ιωακειμίδη (Sarajevo FF 2023), THE SEA AND ITS WAVES - Liana & Renaud (Cannes FF - ACID 2023), HAVE YOU SEEN THIS WOMAN? - Dušan Zorić, Matija Gluščević (Venice FF - International Film Critics’ Week), PELIKAN - Filip Heraković (Tallinn Black Nights), HOW IS KATIA? - Christina Tynkevych (Locarno FF - Cineasti del Presente 2022 - Special Jury Prize, Best Actress), ROCK BOTTOM RISER - Fern Silva (Berlin FF Encounters 2021 - Special Mention), MOTHER LODE - Matteo Tortone (Venice FF - Venice Critics Week 2021), ΣΕΛΗΝΗ, 66 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ - Ζακλίν Λέντζου (Berlin FF - Berlinale Encounters 2021), ΙΔΡΩΤΑΣ - Magnus von Horn (Cannes FF - Cannes Label 2020), LAST DAYS OF SPRING - Isabel Lamberti (Cannes FF - ACID 2020, San Sebastian IFF - New Directors Award), PAPICHA - Mounia Meddour (Cannes FF - Un Certain Regard 2019), AS HAPPY AS POSSIBLE - Alain Raoust (Cannes FF - ACID 2019), SPELL REEL - Filipa César (Berlin FF - Forum 2017), OCCIDENTAL του Neil Beloufa (Berlin FF - Forum 2017), SUNTAN - Αργύρη Παπαδημητρόπουλου (Rotterdam IFF, SXSW FF 2016), ΜΙΚΡΟ ΨΑΡΙ - Γιάννη Οικονομίδη (Berlin FF - Official Competition 2014), NEXT TO HER - Asaf Korman (Cannes FF- Quinzaine des Réalisateurs 2014, Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης - Αργυρός Αλέξανδρος 2014), ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ - Αθανάσιου Καρανικόλα (Berlin FF - Forum 2014), MY DOG KILLER - Mira Fornay (Rotterdam IFF - Tiger Award 2014), OΤΑΝ ΣΕ EIΔΑ - Annemarie Jacir (Toronto FF 2012), LUTON - Μιχάλη Κωνσταντάτου (San Sebastian FF 2013), ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΤΡΩΕΙ ΤΟ ΦΑΓΗΤΟ ΤΟΥ ΠΟΥΛΙΟΥ - Έκτορα Λυγίζου (Karlovy Vary IFF - Competition 2012) και άλλες.
Α. Ποια είναι η διαδικασία υποβολής;
Το AGORA Works in Progress αφορά ταινίες που είτε έχουν ολοκληρώσει το σύνολο των γυρισμάτων είτε μέρος αυτών, ή βρίσκονται στην διαδικασία του post-production. Για να καταθέσετε την ταινία σας στο πρόγραμμα AGORA Works in Progress παρακαλούμε να συμπληρώσετε την online αίτηση και να καταθέσετε το οπτικοακουστικό υλικό σας. Το υλικό αυτό θα πρέπει να έχει ελάχιστη διάρκεια 25 λεπτά. Δεκτή γίνεται μόνο η υποβολή αντιπροσωπευτικών σκηνών της ταινίας. Trailers δεν θα λαμβάνονται υπόψη.
Παρακαλούμε φροντίστε να συμπληρώσετε την αίτηση προσεκτικά. Αφού ολοκληρώσετε την ηλεκτρονική φόρμα, δεν μπορείτε να κάνετε αλλαγές. Στοιχεία από τη φόρμα μπορεί να χρησιμοποιηθούν στον κατάλογο της Αγοράς, εφόσον το έργο σας επιλεγεί.
B. Ποιες χώρες μπορούν να υποβάλλουν αίτηση;
Δικαίωμα υποβολής έχουν οι ακόλουθες χώρες: Αίγυπτος, Αλβανία, Αλγερία, Αρμενία, Βόρεια Μακεδονία, Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Βουλγαρία, Γαλλία, Γεωργία, Ελλάδα, Ισραήλ, Ιορδανία, Ισπανία, Ιταλία, Κόσοβο*, Κροατία, Κύπρος, Λίβανος, Λιβύη, Μάλτα, Μαρόκο, Μαυροβούνιο, Μολδαβία, Ουγγαρία, Ουκρανία, Παλαιστίνη, Πολωνία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Σερβία, Σλοβακία, Σλοβενία, Συρία, Τουρκία, Τσεχία, Τυνησία.
Φιλοξενούμενη χώρα: Σουηδία
*Ο χαρακτηρισμός αυτός δεν θίγει τις θέσεις ως προς το καθεστώς, είναι δε σύμφωνος με την UNSCR 1244/1999 και τη γνωμοδότηση του Διεθνούς Δικαστηρίου για τη διακήρυξη της ανεξαρτησίας του Κοσσυφοπεδίου.
Χώρες που δεν περιλαμβάνονται στην παραπάνω λίστα έχουν δυνατότητα υποβολής εφόσον διαθέτουν ως χώρα συμπαραγωγής μια εκ των ανωτέρω χωρών ή η πλοκή της ταινίας περιέχει στοιχεία που τη συνδέουν με τις περιοχές αυτές. Πρότζεκτ που δεν προέρχονται από μία από τις παραπάνω χώρες, αλλά πιστεύουν πως το πρόγραμμα ταιριάζει στην στρατηγική προώθησης της ταινίας, μπορούν να καταθέσουν την πρότασή τους. Η επιτροπή θα εξετάσει όλες τις αιτήσεις.
Γ. Κύριες Ημερομηνίες:
Δ. Γενικοί Κανόνες και Κριτήρια Επιλογής:
Το AGORA Works in Progress επιλέγει 8 έως 10 ταινίες μυθοπλασίας μεγάλου μήκους. Η επιλογή βασίζεται κυρίως στην ποιότητα του οπτικού υλικού, την καλλιτεχνική αρτιότητα και την πλοκή της ταινίας. Άλλοι παράγοντες είναι οι προηγούμενες ταινίες του σκηνοθέτη και το ιστορικό της εταιρείας παραγωγής. Ιδιαίτερο βάρος δίνεται επίσης στις θεματικές που κυριαρχούν στην κάθε ταινία καθώς υποστηρίζονται ταινίες που εξερευνούν την ανθρώπινη εμπειρία, θέματα διαφορετικότητας και ισότητας και προωθούν την κοινωνική και περιβαλλοντική βιωσιμότητα. Κρίσιμης σημασίας κατά τη διαδικασία επιλογής είναι η ισότητα φύλων μεταξύ των παραγωγών και των σκηνοθετών που επιλέγονται. Το AGORA Works in Progress επιλέγει μόνο πρεμιέρες, παρέχοντας στους προγραμματιστές, τους εκπροσώπους πωλήσεων και τους διανομείς μια αποκλειστική ευκαιρία για να ανακαλύψουν τις νέες ταινίες που αναδύονται από την περιοχή. Συνεχίζοντας:
Ε. Τι συμβαίνει αν επιλεγεί το project μου;
- Η ομάδα του πρότζεκτ (σκηνοθέτης, παραγωγός) καλείται να συμμετάσχει σε υποχρεωτικό online workshop τον Σεπτέμβρη/Οκτώβρη. Σκοπός του workshop είναι η προετοιμασία της παρουσίασης και των υλικών του κάθε πρότζεκτ.
- Με την αποδοχή της πρόσκλησης, η ομάδα του πρότζεκτ συμφωνεί να βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη για το AGORA Works in Progress (3-7 Νοεμβρίου). Τουλάχιστον ένας εκπρόσωπος θα πρέπει να συμμετέχει με φυσική παρουσία καθόλη την διάρκεια του προγράμματος.
- Η αποστολή του προγράμματος των συναντήσεων γίνεται λίγες μέρες πριν την έναρξη του AGORA Works in Progress. Το πρόγραμμα των ραντεβού θα βασίζεται στα αιτήματα των προσκεκλημένων επαγγελματιών και την διαθεσιμότητα τους. Κατά την διάρκεια του AGORA Works in Progress υπάρχει η δυνατότητα προγραμματισμού επιπλέον ραντεβού ανάλογα με το πρόγραμμα των επαγγελματιών και τις ανάγκες του κάθε πρότζεκτ.
- Οι ολοκληρωμένες ταινίες που συμμετείχαν στο πρόγραμμα θα πρέπει να αναφέρουν το AGORA Works in Progress ή να εμφανίζουν το λογότυπό του στους τίτλους τέλους. Κατά προτίμηση, η παρακάτω πρόταση θα πρέπει να αναφέρεται στους τίτλους τέλους: "[τίτλος ταινίας] παρουσιάστηκε στο AGORA Works in Progress του [αριθμός διοργάνωσης] Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης [έτος]". Το λογότυπο θα αποσταλεί στους κινηματογραφιστές μετά την επιλογή του project.
- Τα επιλεγμένα ελληνικά πρότζεκτ έχουν τη δυνατότητα να ταξιδέψουν σε μια διεθνή Αγορά του εξωτερικού βάση των δράσεων εξωστρέφειας της Αγοράς του ΦΚΘ οι οποίες υλοποιούνται στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης – NextGenerationEU και συγκεκριμένα του ενταγμένου έργου «SUB 6.3 - Εξωστρέφεια Αγοράς του Φεστιβάλ Κινηματογράφου και Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης», δίνοντάς τους την ευκαιρία να δικτυωθούν περαιτέρω και να προωθήσουν τη δουλειά τους. Για τη συμμετοχή τους στην Αγορά του εξωτερικού οφείλουν να ακολουθούν τους κανόνες του εκάστοτε προγράμματος της κάθε διεθνούς Αγοράς. Εάν υπάρξει οποιαδήποτε αλλαγή στους συντελεστές της βασικής ομάδας και ειδικότερα στις ειδικότητες σκηνοθέτη/παραγωγού του πρότζεκτ, οι συντελεστές υποχρεούνται να ενημερώσουν εγκαίρως το Φεστιβάλ το οποίο είναι το μόνο αρμόδιο να κρίνει τη δυνατότητα και τις συνθήκες συμμετοχής του πρότζεκτ μετά από συνεννόηση με τη διεθνή Αγορά. Σε περίπτωση που δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις συμμετοχής, το Φεστιβάλ διατηρεί το δικαίωμα να αποσύρει το πρότζεκτ από τις δράσεις εξωστρέφειας.
ΣΤ. AGORA Works in Progress - Βραβεία:
Βραβεία Κριτικής Επιτροπής
Ανεξάρτητα Βραβεία
Δείτε εδώ τα πρότζεκτ του AGORA Works in Progress 2023
> TIFF65 Αίτηση AGORA Works in Progress - Η προθεσμία υποβολής αιτήσεων έχει παρέλθει.
Προθεσμία υποβολής: 6 Σεπτεμβρίου 2024
Για περισσότερες πληροφορίες παρακαλούμε επικοινωνήστε με: Θάνος Σταυρόπουλος Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.